5 گام ساده، یاد بگیریم چگونه ارزهای دیجیتال را معامله کنیم

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 03 / 08 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 03 / 08 / 2019

5 گام ساده، یاد بگیریم چگونه ارزهای دیجیتال را معامله کنیم

معامله بیت کوین

در این راهنما، بیایید در مورد چگونگی تجارت ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. و این که چگونه ارزهای دیجیتال را معامله کنیم.

هر کسی که از راه دور به یادگیری درباره ارزهای دیجیتال علاقه‌مند باشد، در برخی از انواع معاملات شرکت کرده‌است. از آنجا که هر چه قدر توجه بیشتری به جریان اصلی می شود، بازیکنان تازه واردتر می‌خواهند وارد بازار شوند و ارزهای دیجیتال را معامله کنند. بنابراین، برای کمک به افرادی که وارد این بازار هیجان‌انگیز می‌شوند، ما این “راهنمای تجاری ارزهای دیجیتال” را ایجاد کردیم.

در این راهنما، ما قصد داریم شما را از تمام مراحل، به منظور تبدیل شدن به یک متخصص ارزهای دیجیتال آگاه کنیم. ما از بخش‌های زیر عبور خواهیم کرد:

  • معامله فیات با ارزهای دیجیتال
  • ذخیره کردن ارزهای دیجیتال
  • معامله کردن ارزهای دیجیتال با ارزهای دیجیتال

راستی هر کجای این مقاله به کلمه فیات برخورد کردید معنای فیات همان پول های رایج مانند دلار یورو ین و ختی ریال می باشد.

چگونه ارزهای دیجیتال را معامله کنیم؟

معامله فیات با ارزهای دیجیتال

بنابراین، شما مقداری پول دارید که می خواهید سرمایه‌گذاری کنید. چگونه می خواهید، این کار را انجام دهید؟ پورتال هایی که دنیای ما را به دنیای ارزهای دیجیتال متصل می‌کند، “صرافی ها” نامیده می‌شوند. با این حال، صرافی های زیادی وجود دارد، با این حال، قبل از اینکه شما انتخاب کنید که در یکی از آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، چیزهایی وجود دارند که باید به آن نگاه کنید.

  • اعتبار: پیش از اینکه کاری انجام دهید، ابتدا مطمئن شوید که این صرافی در منطقه شما در دسترس است. برای مثال کوین بیس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس در هند و اندونزی موجود نیست. پس قبل از این که کاری انجام دهید، لطفا این را بررسی کنید.کوین بیس به شهروند های ایرانی هم سرویس نمی دهد و ما تحریم هستیم.
  • شهرت: چیز بعدی که باید چک کنید، شهرت صرافی است. آیا مردم از خدمات آن ها راضی هستند؟ اخیرا هک شده‌است؟ چقدر امن است؟ آیا مردم از آن شکایت کرده‌اند؟ توییتر و ردیت منابع خوبی برای کنترل این موضوع هستند.
  • نرخ های صرافی: در مرحله بعد نرخ های صرافی را داریم. بازارهای مختلف نرخ های خود را دارند که ممکن است متفاوت باشد. تکالیف خود را در اینجا انجام دهید و در مورد ۳ یا ۴ صرافی و نرخ آن‌ها تحقیق کنید.
  • امنیت: لطفا همیشه صرافی هایی را انتخاب کنید که به نوعی تایید هویت از شما می خواهند. با این که ممکن است زمان ببرد، آن‌ها به راحتی ۱۰۰ برابر امن‌تر از صرافی های ناشناس هستند. شما باید آن قدم اضافی را بردارید تا امنیت داشته باشید.

شما می‌توانید تحقیق خود را انجام دهید و صرافی خود را انتخاب کنید، با این حال، در این راهنما ما با محبوب‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال آشنا می شویم. خوب، بیایید تجارت را شروع کنیم!

ثبت نام کردن و ایجاد حساب در صرافی Coinbase

ثبت نام کردن، یک فرآیند بسیار ساده است. لحظه‌ای که به صفحه Coinbase.com می روید، فقط روی “ثبت نام” کلیک کنید. حالا شما این صفحه را خواهید دید:

ثبت نام در صرافی coinbase

از آنجایی که شما حساب شخصی خود را ایجاد می کنید، یک حساب “فردی” را به عنوان “یک” کسب‌وکار ” ایجاد کنید.

این یک مساله ساده برای قرار دادن موارد زیر است:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • ایمیل
  • گذرواژه

پس از آن شما فقط باید با شرایط و ضوابط آن‌ها موافقت کنید و ثابت کنید که یک روبات نیستید.

خب، حالا یک حساب باز کردید.

 

امنیت و اضافه کردن حساب در صرافی ارز دیجیتال

مرحله بعدی امنیت و اضافه کردن حساب است. در این بخش باید موارد زیر را انجام دهید:

  • تایید تلفنی: تایید تلفنی ضروری است تا یک فرآیند تایید دو مرحله‌ای به شما داده شود. اول از همه، باید شماره‌تلفنتان را وارد کنید.

شما یک پیام متنی با کد تایید دریافت خواهید کرد. به سادگی در آن کد قرار داده می‌شود و شما این کار را انجام می‌دهید.

  • تاییده تلفنی صرافی
  • یک تکته که این است که اگر در داخل ایران هستیدو با توجه به تحریم اکثر صرافی های ارز دیجیتال نسبت به کشور ایران اصلا این روش را توصیه نمی کنیم.
  • افزودن روش پرداخت: پرداخت‌ها در کوین بیس را می توان از طریق حساب بانکی، کارت اعتباری انجام داد. برای درک مزایا و معایب هر سه روش می‌توانید به سادگی به این جدول مراجعه کنید:

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

“خرید” و “فروش” به خرید و فروش بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین و اتریوم اشاره دارد. “برداشت” و “واریز” به واریز در حساب کاربری و برداشت اعتبار از حساب کاربری تان اشاره دارد. راهنمای کوین بیس به شما نشان خواهد داد که دقیقا چه کاری را نیاز دارید، انجام دهید تا روش‌های پرداخت خود را مدیریت کنید. برای خواندن راهنما اینجا را کلیک کنید. توجه: کوین بیس از کارت‌های اعتباری پشتیبانی نمی‌کند.

  • تایید هویت: در نهایت باید هویت خود را تایید کنید. از آنجا که کوین بیس یک شرکت منظم است، آن‌ها باید با مقررات KYC / AML همخوانی داشته باشند. قبل از اینکه بتوانید از کارت اعتباری خود برای خرید چیزی استفاده کنید، باید هویت خود را تایید کنید. این یک فرآیند بسیار ساده است، شما می‌توانید برای دنبال کردن دستورالعمل اینجا کلیک کنید.دقیقا همین جا است که اگر شهروند ایرانی باشید دچار مشکل می شوید 

چگونه تجارت ارز دیجیتال خود را شروع کنیم؟

بسیار خوب! بیایید شروع کنیم.

شما اکنون ثبت نام کردید و سپس حساب خود را به دست آورید. الان دقیقا چگونه می خواهید تجارت کنید؟

در کوین بیس می‌توانید سکه‌های زیر را بخرید:

صرافی ارز دیجیتال coinbase

در قسمت دوم مقاله چگونه ارزهای دیجیتال را معامله کنیم به محافظت از ارز خود می پردازیم.

محافظت از ارزهای دیجیتال

برای محافظت از ارزهای دیجیتال باید کیف پول داشته باشید. کیف پول، کلید خصوصی و آدرس عمومی شما را ذخیره می‌کند که به شما کمک می‌کند ارزهای دیجیتال را ذخیره، ارسال و دریافت کنید. با اینکه این باید برای شما خیلی واضح باشد، اجازه دهید یک کار سریع انجام دهیم تا ببینیم که کلید خصوصی و آدرس عمومی به چه معنی است:

کلید خصوصی: کلید خصوصی به شما حق دسترسی و ارسال پول تان را می‌دهد.

آدرس عمومی: این آدرسی است که همه برای شما پول می‌فرستند.

یک نکته کلیدی که قبل از اینکه ما ادامه دهیم باید به یاد داشته باشید، آدرس عمومی آن چیزی است که به دیگران برای ارسال پول خود می‌دهید.

این کار را نکنید و تکرار می‌کنیم که کلید خصوصی خود را رها نکنید. کلید خصوصی تنها برای شما است. اگر کلید خصوصی خود را به غریبه‌ها بدهید پس به پول شما دسترسی پیدا خواهند کرد.

بیایید امیدوار باشیم که این مسئله را به اندازه کافی روشن کرده ایم:

بسیار خب، بیایید ادامه دهیم.

همه کیف پول های ارزهای دیجیتال به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • کیف پول ذخیره سازی داغ.
  • کیف پول ذخیره سازی سرد.

 

کیف پول دیجیتال، ذخیره سازی داغ در مقابل ذخیره سازی سرد

قبل از اینکه عمیقا آن ها را بررسی کنیم، اجازه دهید از یک قیاس برای درک تفاوت بین این دو استفاده کنیم. کیف پول داغ مانند کیسه‌ای است که در جیب خود حمل می‌کنید. به شما دسترسی آسان به پول نقدتان را می‌دهد اما بسیار آسیب‌پذیر است.

از طرف دیگر، ذخیره سازی سرد مانند حساب پس‌انداز شما است. استفاده روزمره بسیار غیرعملی است اما وقتی آن دو را باهم مقایسه می‌کنید، کیف پول ذخیره سازی سرد، بسیار ایمن است.

 

ذخیره سازی داغ در یک کیف پول ارز دیجیتال

یک کیف پول که به اینترنت متصل است، به عنوان “ذخیره سازی داغ” خوانده می‌شود: ” موارد زیر مثال‌هایی از کیف پول داغ هستند:

  • کیف پول های صرافی
  • کیف پول های موبایل و دسکتاپ
  • کیف پول های چند امضایی

پیش از اینکه عمیقا این کیف پول ها را بررسی برسیم، اجازه دهید مزایا و معایب کیف پول داغ را بیان کنیم.

 

مزایای کیف پول های داغ
  • فراهم کردن دسترسی سریع، آسان و فوری به بودجه هایتان.
  • پشتیبانی آسان در دستگاه‌های مختلف.
  • بسیار کاربر پسند و ایده‌آل برای مبتدیان.

 

معایب کیف پول های داغ
  • آسیب پذیر نسبت به هک و جرایم اینترنتی.
  • اگر دستگاه آسیب‌دیده باشد، کیف پول نیز آسیب خواهد دید، مگر اینکه از کلیدها قبلا بک آپ گرفته شده باشد.
  • وسیله‌ای که در آن کیف پول داغتان مانند لپ‌تاپ، گوشی و غیره ذخیره می‌شود، در معرض سرقت فیزیکی نیز قرار دارد.

بنابراین، حالا که یک ایده کلی از آن چه که یک کیف پول داغ است، دارید، اجازه دهید، برخی از محبوب ترین کیف پول های داع را بیان کنیم.

 

کیف پول داغ: کیف پول های صرافی

کیف پول

این آسان‌ترین کیف پولی است که می‌توانید ایجاد کنید. در واقع، اگر شما دستورالعمل‌های ما را دنبال کرده‌اید و حساب کاربری تان را در کوین بیس ساختید، حدس بزنید چه؟ شما کیف پول خود را قبلا ایجاد کرده‌اید!

مزایا واضح است. آن هم اکنون به حساب شما مرتبط است و به شما دسترسی سریع و آسان برای تجارت می‌دهد. علاوه بر این، این به این معنی است که شما در برابر حملات آسیب‌پذیر هستید. به یاد داشته باشید که این صرافی ها، هدفی ثابت برای هکرها هستند. توصیه می‌کنیم که یک تکه بزرگ از ارزهای دیجیتال را در کیف پول ذخیره نکنید، تنها به همان اندازه که برای تجارت نیاز دارید، به کار خود ادامه دهید.

کیف پول داغ: کیف پول های موبایل و دسکتاپ

کیف پول های موبایل و دسکتاپ با محبوبیت افزایش‌یافته اند. کیف‌ پول های دسکتاپ، امنیت بیشتری را نسبت به کیف‌های پول صرافی ارائه می کنند. چیدمان آن‌ها نیز بسیار ساده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که کلاینت یا همان نرم افزار ام ها را در لپ‌تاپ تان دانلود کنید و کار خود را انجام دهید! multibit یک کیف پول دسکتاپ عالی برای ذخیره بیت کوین فراهم می‌کند.

با این حال، مشکلی با کیف پول دسکتاپ وجود دارد. آن‌ها گزینه‌های انعطاف پذیری نیستند. به هر حال، شما نمی‌توانید به کیف پول های دسکتاپتان از هر دسکتاپ دیگر جدا از آن که دانلود کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

به همین دلیل است که برای کاربران بیشتری که می‌خواهند انعطاف‌پذیری داشته باشند، کیف پول موبایل گزینه مناسبی است. برپاسازی یک اپلیکیشن به اندازه دانلود یک اپلیکیشن در تلفن همراهتان، ساده است. mycelium یک کیف پول موبایل کوچک محبوب هم برای آندروید و هم برای iOS است.

مشکل هر دوی این کیف پول‌ها، این است که از آنجا که آن‌ها در دستگاهی که به اینترنت متصل است، ذخیره شده‌اند، نسبت به ویروس‌ها و هک ها آسیب‌پذیر هستند.

کیف پول های داغ: کیف پول های چند امضایی

تا حالا یکی از آن مدرسه های قدیمی را دیده اید که به چند کلید نیاز دارد تا باز شود؟ یا آن صندوق‌های گنج که به سه یا چهار نفر نیاز دارند تا قفل را باز کنند، چطور؟

این به شما ایده‌ای از نحوه کار کیف پول های چند امضایی می‌دهد. اغلب عرضه های اولیه سکه از کیف پول های چند امضایی استفاده می‌کنند تا پول‌های خود را جمع‌آوری کرده و ذخیره کنند. پس چرا باید از کیف پول چند امضایی استفاده کنیم؟

  • برای حفاظت از فساد: ما همگی داستان‌هایی در مورد به دست آوردن میلیون ها دلار در فروش انبوه عرضه های اولیه سکه شنیده‌ایم. چه چیزی باید تمام این توسعه دهندگان را از گرفتن پول و فرار متوقف کند؟ حرص انسان قدرتمندترین چیز است. در شرایطی مانند اینها، بهتر است بودجه را در کیف پول چند امضایی که در آن همه پول و قدرت دست یک انسان باقی نمی ماند، قرار دهیم.
  • امنیت و تضمین بیشتر: از آنجا که این سرمایه‌ها در کیف پول چند امضایی قرار دارند، به طور خودکار امن‌تر خواهند شد، زیرا دیگر به هوس‌های یک نفر وابسته نیستند. به علاوه، اگر من پولم را به آدرس کیف پول چند امضایی بفرستم، باز هم احساس اطمینان می‌کنم که سرمایه من خوب اداره نمی‌شود.

خوب، چطور کار می‌کند؟ بیایید مثال BitGo را ببینیم.

  • BitGo  سه کلید خصوصی را منتشر می کند. یکی برای شرکت، یکی برای کاربر و سومی یک پشتیبان است.
  • هر تراکنش به 3/2 از این کلیدهای خصوصی نیاز خواهد داشت.
  • بنابراین، حتی اگر یک هکر بر روی یکی از این کلیدها کار کند، آن‌ها نمی‌توانند بدون یک کلید دیگر کاری انجام دهند.

 

ذخیره سازی سرد در کیف پول های رمز ارزها

در حالی که کیف پول داغ به شما قابلیت دسترسی عالی می‌دهد، این حقیقت باقی می‌ماند که آن‌ها بی‌نهایت ناامن هستند. به همین دلیل بهتر است که بیشتر پول خود را در کیف پول ذخیره‌سازی سرد ذخیره کنید. یک کیف پول سرد کاملا از اینترنت جدا می‌شود که به طور خودکار آن را از هکرها و ویروس‌ها ایمن نگه می‌دارد.

نمونه هایی از کیف پول های ذخیره سازی سرد عبارتند از:

  • کیف پول سخت افزاری
  • کیف پول کاغذی

قبل از اینکه یاد بگیرید چطور هر کدام از موارد بالا را تنظیم کنید، بیایید مزایا و معایب کیف پول سرد را درک کنیم.

مزایا:

  • ۱۰۰ درصد ایمن از هکرها و ویروس‌ها.
  • یک مکان عالی برای ذخیره کردن و نگه داشتن سکه‌های خودتان برای مدت‌زمان طولانی.

معایب

  • به شدت برای تراکنش های روزانه غیرعملی است.
  • برای مبتدیان مناسب نیست.
  • هنوز هم در برابر بی دقتی انسان، آسیب پذیر است.

بسیار خوب، بیایید درک کنیم چگونه کیف پول های سرد را راه اندازی کنیم.

ذخیره سازی سرد: کیف پول های سخت افزاری

کیف پول لدجر

کیف پول های سخت‌افزاری، وسایل فیزیکی هستند که در آن‌ها می‌توانید ارزهای دیجیتال را ذخیره کنید.

رایج‌ترین شکل کیف پول های سخت‌افزار، سبک USB است که از سوی شرکت فرانسوی لجر پشتیبانی می‌شود. دلیل اینکه چرا کیف پول سخت‌افزاری این قدر محبوب شده‌است این است که آن‌ها به شما ذخیره سازی و قابلیت‌های امنیتی یک کیف پول سرد را می‌دهند در حالی که به سادگی تراکنش های ساده و مستقیم انجام می‌دهند. اساسا، آن بزرگ‌ترین ضرر کیف پول های سرد را نفی می‌کند.

مزایای کیف پول های سخت افزاری
  • از انجایی که کیف پول سرد است، کلید خصوصی تان ایمن و ایمن خواهد بود. کلیدها در ناحیه محافظت‌شده یک میکرو کنترل کننده ذخیره شده‌اند و نمی‌توانند از دستگاه خارج شوند.
  • آن‌ها طراحی شده‌اند که براق باشند و به راحتی می‌توانند حمل شوند.
  • معاملات بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول را وصل کنید و سپس دستورالعمل‌های ارائه‌شده برای انجام تراکنش های خود را دنبال کنید. رابط کاربری در کیف پول ها بسیار کاربرپسند است.
  • به شدت امن و امن است. مواردی از هک کردن یک کیف پول سخت‌افزاری وجود نداشته است.
  • این توانایی را دارد که چندین آدرس برای شما ذخیره کند تا پولتان را ارسال کنید.
  • کیف پول از طریق پین کد محافظت می‌شود، بنابراین حتی اگر به دست کسی بیوفتد، قادر نخواهد بود به بودجه شما دسترسی پیدا کند. با وارد کردن ۳ بار کد اشتباه، کیف پول خاموش خواهد شد. در صورت خاموش بودن، شما هنوز هم می‌توانید با دنبال کردن جزئیات بازسازی، بودجه خود را بازیابی کنید.

 

معایب کیف پول های سخت افزاری

  • همانند تمامی محصولات، این کیف پول نیز ممکن است با نقص هایی طراحی داشته باشد. اخیرا یک نقص طراحی در لجر کشف شد که آن را به طور بالقوه آسیب‌پذیر کرده بود. لجر از آن زمان به این موضوع پرداخته است.
  • این یک شی فیزیکی واقعی است که به این معنی است که می‌تواند از شما دزدیده شود و یا آسیب ببیند.
  • وقتی نوبت ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال می‌رسد، آن‌ها متنوع نیستند. ترزر، ۱۰ نوع سکه را ذخیره می‌کند، در حالی که لجر در حدود ۲۳ نوع سکه را ذخیره می کند.
  • در نهایت، باید اطمینان داشته باشید که شرکتی که کیف پول سخت افزاری را ایجاد می‌کند اخلاقی است و سعی در خراب کردن طراحی کیف پول سخت افزاری را ندارد. آن خواستار اعتماد در محیطی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین، حالا که مزایا و معایب مورد توجه قرار گرفته‌اند، بیایید ببینیم چه طور می‌توانیم یکی از آن ها را راه‌اندازی کنیم! بدون شک، دو مورد از محبوب‌ترین کیف پول های سخت افزاری در دنیا، ترزر و لجر نانو اس است.

کیف پول ارز دیجیتال ترزر

کیف پول ترزور

  ترزر یک شرکت مستقر در پراگ است که از آسان‌ترین و ساده‌ترین ابزار برای استفاده از کیف پول سخت افزاری است. استفاده از آن واقعا بسیار ساده است و بسیار سبک است که شما می‌توانید آن را در هر جایی با خودتان حمل کنید.

آن با ویندوز، MAC، و لینوکس سازگار است و استفاده از آن یک موضوع ساده است، آن را به لپ‌تاپ تان وصل می کنید و آن را به یکی از رابط های کاربری زیر متصل می کنید:

  • مای ترزر
  • مالتی بیت
  • الکتروم

لجر نانو اس

لجر نانو اس

بعد از آن، ما لجر نانو اس را داریم!

لجر، یک شرکت مستقر در پاریس است و آن‌ها به بخش ارزهای دیجیتال، یکی از آسان‌ترین ابزارهای استفاده و محبوب را ارائه می دهند. آن‌ها تمام داده‌های شما را در درون یک کارت هوشمند ذخیره می‌کنند که آن را از هکرها ایمن نگه می‌دارد. استفاده از آن یک موضوع ساده است، آن را به لپ‌تاپ تان وصل کنید و به یکی از رابط‌های زیر متصل شوید:

  • کیف پول لجر، که می‌توانید آن را از کروم دانلود کنید.
  • مایسلیوم
  • الکتروم
  • گرین آدرس
  • گرین بیتس
  • کوین کایت
  • کوپی
  • مای اتر والت

راه اندازی آن بسیار ساده است.

ذخیره سازی سرد: کیف پول های کاغذی

می توان ادعا کرد که کیف پول های کاغذی ، ایمن ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتالتان هستند. ایده کیف پول کاغذی بسیار ساده است. شما یک کیف پول را در حین پیروی از برخی دستورالعمل‌های ساده راه‌اندازی می‌کنید و سپس می‌توانید کلیدهای عمومی و خصوصی را در یک تکه کاغذ چاپ کنید. کلیدها نیز به شکل کد QR چاپ خواهد شد که شما می‌توانید به منظور دستیابی به وجوه خود اسکن کنید.

پس، سوالی که الان باید بپرسید این است که آیا به یک کیف پول کاغذی احتیاج دارید؟

پاسخ کوتاه …. بستگی دارد است.

آیا برنامه‌ریزی می‌کنید که وجوه خود را به طور نسبتا مرتب استفاده کنید؟ پس نه. اگر از کیف پول کاغذی استفاده کنید، کیف پول کاغذی دردناک خواهد بود. پس بهتر است کیف پول سخت افزاری تهیه کنید.

با این حال، اگر شما قصد دارید برای مدت طولانی پول خود را ذخیره کنید، بدون شک، کیف پول کاغذی بهترین گزینه است.

دو سایت کیف پول کاغذی وجود دارد که ما از شما می‌خواهیم آن را بررسی کنید:

Walletgenerator:

اگر می‌خواهید یک کیف پول کاغذی درست کنید، Walletgenerator آسان‌ترین رابط برای کار را به شما خواهد داد، به علاوه آن‌ها گزینه ایجاد کیف پول کاغذی و پشتیبانی ۱۹۷ ارز دیجیتال مختلف را به شما می‌دهند.

برخی از موارد اصلی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند:

  • بیت کوین
  • بیت کوین کش
  • دش
  • لایت کوین

وقتی کیف پول خود را در اینجا درست کردید ، چیزی شبیه به این دریافت خواهید کرد:

کیف پول کاغذی

می‌توانید این صفحه را چاپ کنید و آن را در یک جای امن نگهدارید. لطفا اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما در زمانی که این کار را انجام می‌دهید به وای فای متصل نیست.

MyEtherWallet :

اگر یک کیف پول کاغذی می‌خواهید که اتریوم و توکن های مبتنی بر اتریوم را پشتیبانی کند، پس MyEtherWallet بهترین گزینه موجود در اینجا است.

زمانی که این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید موارد زیر را به دست آورید:

کیف پول ارز دیجیتال کاغذی

مانند قبل، شما می‌توانید این را چاپ کرده و در یک جای امن نگهدارید و یک‌بار دیگر مطمین شوید که چاپگر شما به وای فای متصل نیست.

بازیابی کیف پول ذخیره سازی سرد

زمانی که می‌خواهید ارزهای دیجیتال را از کیف پول ذخیره سازی سرد بیرون بیاورید، باید کلید خصوصی را وارد کیف پول آنلاین مناسب کنید. هر کیفی که از وارد کردن کلیدهای خصوصی پشتیبانی کند ، کار خواهد کرد. این فرآیند برای بیشتر کیف پول ها، ساده و شهودی است. مراحلی که در زیر ارایه دادیم با استفاده از کیف پول نامحدود بیت کوین مطابقت دارند.

  • کلاینت را باز کنید و بر روی گزینه “راهنما” کلیک کنید.
  • پنجره اشکال‌زدایی را انتخاب کرده و روی تب کنسول کلیک کنید.
  • در فیلد “importprivkey<private key> “ را تایپ کنید، <private key> را با private key جایگزین کنید.
  • دکمه اینتر را بزنید.

این تمام اطلاعات را از کیف پول تان، به کلاینت دسکتاپ آنلاینتان وارد می‌کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که انجام این کار به این معنی است که وجوه شما در معرض خطرات یک کیف پول داغ قرار دارند.

برای اطلاعات بیشتر سری به مقاله راهنمای کیف پول های ارزهای دیجیتال بزنید

تجارت ارز دیجیتال با ارز دیجیتال

در نهایت، ما به تجارت ارزهای دیجیتال می‌رسیم. اجازه دهید آنچه را که تاکنون آموخته‌ایم، تکرار کنیم.

ما می‌دانیم که چطور یک پروفایل کوین بیس ایجاد کنیم و ارز فیات را برای برخی از ارزهای دیجیتال معامله کنیم.

ما همچنین می‌دانیم که چگونه از کیف پول داغ و سرد استفاده کنیم تا از پولمان محافظت کنیم.

حالا اجازه دهید عمیق‌تر وارد تجارت شویم و ببینیم که همه ما واقعا می‌توانیم از ارزهای دیجیتال خود برای تجارت و خرید چیزهای دیگر استفاده کنیم.

برای آن، اول، ما باید یک حساب در صرافی دیگر ایجاد کنیم، یک صرافی که به تجارت ارز دیجیتال با ارز دیجیتال کمک می‌کند. اکثر صرافی تنها به شما این امکان را می‌دهد که از بیت کوین استفاده کنید.

از آنجا که بایننس، اولین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است، ما از آن به عنوان یک مرجع استفاده خواهیم کرد. با این حال، اگر احساس می‌کنید در استفاده از یک صرافی دیگر راحت خواهید بود، آن را انتخاب کنید.

توجه: لطفا قبل از اینکه حساب کاربری خود را ایجاد کنید، تحقیقات خود را بر روی امنیت و اعتبار این صرافی ها انجام دهید. BlockGeeks مسئول هیچ گونه ناراحتی و رنجی نخواهد بود که شما متحمل می شوید

پس بیایید با ایجاد حسابتان شروع کنیم:

 

 

 

ثبت نام

ابتدا، به سادگی به binance.com بروید و روی ثبت نام کلیک کنید.

 

فقط باید نامه الکترونیکی خود را وارد کنید و یک گذرواژه بسازید. بعد از آن، باید ثابت کنید که با حل یک پازل، انسان هستید، هیچ چیز پیچیده‌ای نیست، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اسلایدر را به سمت راست بکشید.

 

بعد از آن، شما یک ایمیل ارسال خواهید کرد. فقط کلیک کنید تا به Binance هدایت شود. حالا، باید از اعلان ریسک ایمن عبور کنید.

زمانی که همه چیز را طی کردید، در نهایت به داشبورد خود هدایت خواهید شد:

 

توجه: ما توصیه می‌کنیم که گوگل 2FA را نیز فعال کنید.

 

 

چگونه در بایننس تجارت کنیم؟

 

بایننس، یک رابط کاربری ساده را ارایه می‌دهد. شما می‌توانید از راهنماهای زیر برای کسب دانش عمیق درباره میزان تجارت در بایننس استفاده کنید:

  • مرور بروک بک پکر بایننس
  • ویدیوی یادگیری بیت کوین

توجه: بایننس، توکن های مخصوص خود، به نام BNB و بایننس کوین را دارد.

BNB به شما این امکان را می‌دهد که هزینه های زیر را با نرخ تخفیفی پرداخت کنید:

  • کمیسیون‌های تجاری معروف به هزینه‌هایی که شما باید بابت خرید و فروش روی پلت فرم بپردازید.
  • هزینه های برداشت.
  • لیست های کمیسیون.

با استفاده از BNB، در سال اول ۵۰ درصد تخفیف خواهید داشت که به تدریج در طول زمان کاهش خواهد یافت.

به غیر از بایننس نیز می‌توانید به صرافی های زیر نگاه کنید.

با این حال، قبل از اینکه در آن‌ها ثبت‌نام کنید، تحقیق خود را انجام دهید:

  • بیترکس
  • کیوکوین
  • هیوبی

 

 

 

خواندن نمودار ارزهای دیجیتال

به راحتی مهم‌ترین بخش تجارت، نمودارها و خطوطی است که شما در همه صرافی ها خواهید دید. اغلب، مردم حتی زحمت خواندن نمودارها را به خود نمی‌دهند، اما آن‌ها بلافاصله طبق توصیه همسالان خود، ارزهای دیجیتالشان را می خرند یا به فروش می‌رسانند. بنابراین، در این بخش، ما می‌خواهیم از یک نمودار مشهور صحبت کنیم.

 

نمودارهای کندل استیک ژاپنی

 

محبوب‌ترین نمودار در آنجا وجود دارد. اگر شما حتی از یک وب سایت صرافی بازدید کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که شما قبلا این را دیده باشید:

نمودار بالا، نمودار کندل استیک روزانه برای BTC / USDT در بایننس است. کاری که اکنون باید انجام دهیم این است که به شما کمک کنیم از این الگوهای زیبا آگاه شوید.

اولین چیزی که به آن توجه خواهید کرد، کندل استیک های قرمز و سبز است که پشت سر هم قرار دارد. هر کندل نشان‌دهنده حرکت قیمت دارایی در طول یک بازه زمانی خاص است.

 

هر کندل یک بدنه و دو سایه دارد که از آن بیرون‌زده است. بدنه تفاوت بین باز شدن و بسته شدن قیمت را نشان می‌دهد. سایه‌ها به شما نشان می‌دهند که این قیمت ها، چقدر بالا و چقدر پایین رفته‌اند. در یک کندل سبز، سایه بالایی قیمت بسته شده است در حالی که سایه پایینی قیمت باز شده و بالعکس برای شمعدان‌های قرمز است.

زیبایی این کندل استیک ها این است که به روشنی به شما نشان می‌دهد که بازار دقیقا کجاست و به شما کمک می‌کند الگوهای مختلفی را شناسایی کنید که ممکن است به شما کمک کند پیش‌بینی کنید که بازار چگونه عمل می‌کند.

 

چندین الگو و شاخص‌ در نمودار کندل استیک وجود دارند و شما می‌توانید این ویدئوی شگفت‌انگیز را از طریق تجارت ۲۱۲ مشاهده کنید تا به درک این الگوها کمک کند.

 

شاخص قدرت نسبی

شاخص قدرت نسبی یا RSI قدرت و سرعت حرکت قیمت بازار را با مقایسه قیمت فعلی یک ارز دیجیتال نسبت به عملکرد گذشته اش اندازه‌گیری می‌کند. این روش با مقایسه بزرگی دستاوردهای اخیر در زیان‌های اخیر برای تعیین اینکه آیا یک ارز دیجیتال بیش از اندازه خریده شده است یا فروخته شده، کار می‌کند.

فرمول چیزی شبیه این است:

RSI = 100 – (100/(1-RS))

در معادله بالا، RS نسبت بین میانگین روزهایی بود که قیمت سکه بالا رفته است به میانگین روزهایی که قیمت سکه پایین بوده است.

حالا، خوشبختانه لازم نیست نگران محاسبه هر چیزی باشید، چون صرافی آن را برای شما انجام خواهد داد.

پس بیایید نگاهی به این بیندازیم که نمودار RSI چگونه به نظر می‌رسد. ما نمودار BTC / USDT را از بایننس بررسی خواهیم کرد.

 

ما از منوی شاخص‌ها RSI” ” را انتخاب خواهیم کرد.

زمانی که این کار را انجام می دهید، نمودار آبی زیر نمودار کندل استیک ظاهر خواهد شد.

 

به خاطر داشته باشید که ما در حال بررسی RSI روزانه هستیم.

بسیار خوب، پس وقتی داریم نمودار RSI را بررسی می‌کنیم، چند چیز وجود دارد که باید در ذهن داشته باشیم.

  • محدوده RSI بین ۰ تا ۱۰۰ متغیر است.
  • هنگامی که RSI برای یک سکه خاص ۷۰ است یا حتی از ۷۰ عبور می‌کند، پس در نظر گرفته می‌شود که بیش از حد خریداری شده است، بنابراین ممکن است پایین برود.
  • از سوی دیگر، اگر RSI به ۳۰ نزدیک شود، آنگاه ارزهای دیجیتال ارزش چندانی ندارند و احتمالا به زودی به ارزششان بالا می رود.

در حالی که RSI یک شاخص بسیار مفید است، حقیقت این است که آن از خرید نادرست و سیگنال فروش اشتباه که می‌تواند توسط یک تجمع بزرگ یا کاهش قابل‌توجه در قیمت ارزهای دیجیتال ایجاد شود، مصون نیست. به همین دلیل است که RSI باید ابزاری باشد که شما همراه با دیگر شاخص‌ها برای پیش‌بینی قیمت آینده یک سکه استفاده می‌کنید.

پس بیایید نگاهی به نمودار RSI بیندازیم، به خصوص در این بخش:

 

حدود ۱۴ نوامبر، RSI  BTC/USDT در ناحیه ارزان تر فروخته شده به زیر 30 رسید. با این حال، از زمانی که بازار تعطیل شد، RSI در نهایت در ماه نوامبر بالا رفت و کمی قبل از اینکه در هفدهم دسامبر به پایان برسد، به حدود 30 رسید.

همراه با RSI، شما هم چنین باید به طور متوسط به نوارهای متحرک و بولینگر نگاه کنید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

قبلا در یک مقاله جامع ما به بررسی تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال پرداخته ایم

کجا ارزهای دیجیتال را تجارت کنیم؟

بنابراین، حالا که می‌دانید چطور شروع کنید، اجازه دهید ببینیم که شما می‌توانید از کجا شروع کنید:

  • کوین بیس: کوین بیس یکی از محبوب‌ترین صرافی ها در جهان است. آن برای مبتدیان مناسب است و به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتالتان را با دلار آمریکا بخرید.
  • بایننس: چانگ پنگ ژائو آن را هدایت می کند، صرافی ارزهای دیجیتال، مستقر در مالت، بیش از ۲۰۰ جفت ارز دیجیتال را پیشنهاد می‌کند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، بایننس محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است.
  • بیترکس: این صرافی مستقر در آمریکا از سال ۲۰۱۳ فعال بوده‌است. امنیت بالایی ارائه می دهد، بیترکس یک پلت فرم مناسبی برای شروع است اگر بخواهید به تجارت ارزهای دیجیتال با ارزهای دیجیتال وارد شوید.
  • بیت فینکس: بیت فینکس در هنگ کنگ مستقر است و در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده ‌است. آن‌ها همراه با انواع گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، جفت های تجاری آمریکا، یورو و لیره را نیز عرضه خواهند کرد.
  • بیت مکس: اگر شما یک معامله گر پیشرفته و باتجربه هستید، پس شاید این مکان مناسب برای شما باشد. توسط معامله گران حرفه‌ای، سازندگان، توسعه دهندگان، و اقتصاددانان اجرا می شود، یکی از شلوغ ترین صرافی ها است که در فضا پیدا خواهید کرد.
  • بلاک گیکس: اگر می‌خواهید یک فضای ساده و بدون دردسر برای خرید بیت کوین، بیت کوین نقد، اتریوم و لایت کوین را با کارت اعتباری خود داشته باشید، پس شما می‌توانید این کار را با ما انجام دهید. فقط اینجا کلیک کنید.

 

ابزار مفید: کوین مارکت کپ

 

Coinmarketcap.com ابزار بسیار مفیدی برای معامله گر است که می‌خواهند بینش را در سلامت انواع مختلف ارزهای دیجیتال به دست آورند. وب سایت همه ارزهای دیجیتال را با marketcap رتبه‌بندی می‌کند که نشانه خوبی از ارزش آن است.

 

نمودار ستون سمت راست همچنین به شما نشان می‌دهد که چگونه سکه‌ای در طول زمان اجرا می‌شود.

 

نتیجه گیری: چگونه ارزهای دیجیتال را تجارت کنیم

پس این راهنمای تجاری برای ارزهای دیجیتال بود. در این راهنما شما یاد گرفتید:

  • چگونه ارز فیات خود را از طریق یک صرافی مانند کوین بیس تغییر دهید.
  • چگونه ارزهای دیجیتال خود را با استفاده از کیف پول ذخیره سازی داغ و سرد ذخیره کنید.
  • چگونه سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از BTC / ETH از طریق بایینس خریداری کنیم.
  • گراف‌های فنی، به خصوص کندل استیک ها و RSI.

امیدواریم که این راهنما به اندازه کافی برای شروع سفر شما کافی باشد. ما صادقانه امیدواریم که شما بتوانید سودهای بسیار زیادی از آن بدست آورید.