راهنمای کیف پول ارز دیجیتال

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 29 / 07 / 2019
کیف پول
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 29 / 07 / 2019

راهنمای کیف پول ارز دیجیتال: آموزش گام به گام

از این که یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید تمام تلاش شما برای دور نگاه داشتن دست هکر ها از کیف پول شما بی نتیجه بوده است و موجودی شما در عرض چند لحظه به یک ادرس دیگر منتقل شده استباید همیشه نگران باشید. در این مقاله به بررسی انواع مختلف کیف پول ارزهای دیجیتال و کاربردها و امنیت کیف پول ارزهای دیجیتال می پردازیم.با ما همراه باشید

هک کیف پول بیت کوین

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با زنجیره بلوکی مختلف تعامل دارد تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال بفرستند و دریافت کنند و تراز خود را تحت نظر داشته باشند. اگر می‌خواهید از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید.

 

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

میلیون ها نفر از کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اما سو تفاهم قابل‌توجهی در مورد نحوه کار آن‌ها وجود دارد. بر خلاف کیف پول های سنتی، کیف پول دیجیتال، ارز ذخیره نمی‌کند. در حقیقت، ارزهای دیجیتال در هیچ مکان واحدی ذخیره نمی‌شوند و یا در هیچ جای فیزیکی وجود ندارند. تمام چیزی که وجود دارد رکوردهای معاملات ذخیره‌شده در زنجیره بلوکی است.

کیف پول های ارزهای دیجیتال برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که کلیدهای عمومی و خصوصی شما را ذخیره می‌کنند و با زنجیره های بلوکی مختلف ارتباط برقرار می‌کنند تا کاربران بتوانند تراز خود را کنترل کنند، پول ارسال کنند و عملیات‌های دیگری انجام دهند. زمانی که فردی برای شما بیت کوین یا هر نوع پول دیجیتالی دیگر می‌فرستد، آن‌ها در اصل مالکیت سکه‌ها را به آدرس کیف پول شما امضا می‌کنند. برای اینکه بتوانید این سکه‌ها را خرج کنید و وجوه را آزاد کنید، کلید خصوصی ذخیره‌شده در کیف پول باید منطبق با آدرس عمومی باشد که ارز به آن اختصاص‌داده شده‌است. اگر کلیدهای عمومی و خصوصی مطابقت داشته باشند، تعادل در کیف پول دیجیتال شما افزایش خواهد یافت و فرستنده بر این اساس کاهش خواهد یافت. هیچ صرافی واقعی از سکه‌های واقعی وجود ندارد. تراکنش صرفا با سابقه تراکنش روی زنجیره بلوکی و تغییر در کیف پول ارزهای دیجیتال شما انجام می‌شود.

انواع مختلف کیف پول های ارزهای دیجیتال کدامند؟

انواع مختلفی از کیف پول وجود دارند که راه‌های مختلفی برای ذخیره و دسترسی به ارز دیجیتال شما فراهم می‌کنند. کیف پول ها را می توان به سه دسته متمایز تقسیم کرد: نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی. کیف پول نرم‌افزاری می‌تواند رومیزی، موبایلی یا اینترنتی باشد.

  • رومیزی: کیف پول دانلود شده و روی یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب می‌شود. آن‌ها تنها از کامپیوتری در دسترس هستند که در آن‌ها دانلود می‌شوند. با این حال اگر کامپیوتر شما هک شده باشد و یا ویروس بگیرد، این احتمال وجود دارد که شما تمام پولتان را از دست بدهید.
  • آنلاین: کیف پول روی فضای ابری پخش می‌شود و از هر دستگاه محاسباتی در هر مکانی قابل‌دسترسی است. در حالی که دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است، کیف پول آنلاین کلیدهای خصوصی خود را به صورت آنلاین ذخیره می‌کند و توسط یک حزب سوم کنترل می‌شود که آن‌ها را نسبت به هک کردن و دزدی آسیب‌پذیرتر می‌کند.
  • موبایلی: کیف پول در یک اپلیکیشن بر روی موبایل شما اجرا می‌شود و مفید است زیرا آن‌ها می‌توانند در هر جایی از جمله فروشگاه‌های خرده‌فروشی مورد استفاده قرار گیرند. کیف پول موبایلی معمولا بسیار کوچک‌تر و ساده‌تر از کیف پول رومیزی است، زیرا فضای محدود موجود بر روی یک تلفن همراه در دسترس است.
  • سخت افزاری: این کیف پول متمایز از کیف پول نرم‌افزاری است که در آن کلیدهای خصوصی یک کاربر را روی یک دستگاه سخت‌افزاری مانند USB ذخیره می‌کنند، هر چند که کیف‌های سخت‌افزاری تراکنش ها را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، آن‌ها در حالت برون‌خط ذخیره می‌شوند که امنیت افزایش‌یافته را ارائه می‌دهد. کیف پول های سخت‌افزاری می‌توانند با چندین رابط وب سازگار باشند و می‌توانند از ارزهای مختلف پشتیبانی کنند؛ این فقط بستگی به این دارد که تصمیم بگیرید از کدام یک استفاده کنید.

چیزی بیش از این است که ساخت یک معامله آسان است. کاربران به سادگی دستگاه خود را به هر رایانه یا دستگاه فعال اینترنت متصل می‌کنند، یک پین کد وارد می‌کنند، ارز می‌فرستند و تایید می‌کنند. کیف پول سخت‌افزاری امکان انجام این کار را فراهم می‌کند، در حالی که پول شما را از خطر دور نگه می‌دارد.

  • کاغذی: استفاده از کیف پول آسان است و سطح بسیار بالایی از امنیت را تامین می‌کند. در حالی که عبارت کیف پول کاغذی به سادگی می‌تواند به یک نسخه فیزیکی یا چاپی از کلیدهای عمومی و خصوصی شما اشاره کند، می‌تواند به یک قطعه نرم‌افزاری اشاره کند که برای تولید ایمن یک جفت کلید استفاده می‌شود که سپس چاپ می‌شوند. استفاده از کیف پول کاغذی نسبتا ساده است. انتقال بیت کوین یا هر ارز دیگری به کیف کاغذی شما با انتقال وجوه از کیف نرم‌افزاری تان به آدرس عمومی نشان‌داده‌شده در کیف پول کاغذی تان انجام می‌شود. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید پول خود را برداشت کنید یا خرج کنید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که پول را از کیف پول کاغذی خود به کیف پول نرم افزاری تان منتقل کنید. این فرآیند که اغلب به عنوان “جاروب کردن” نامیده می‌شود، می‌تواند با ورود به کلیدهای خصوصی تان و یا با اسکن کد QR بر روی کیف پول کاغذی انجام شود.

آیا کیف پول ارز دیجیتال امن هستند؟

کیف پول ها در درجات مختلفی ایمن هستند. سطح امنیت به نوع کیف مورد استفاده شما (رومیزی، موبایلی، آنلاین، کاغذی، سخت‌افزاری) و تامین‌کننده سرویس بستگی دارد. یک سرور وب یک محیط ذاتا پر ریسک برای نگه داشتن پول تان در مقایسه با آفلاین است. کیف پول آنلاین می‌تواند کاربران را در معرض آسیب‌های احتمالی در پلت فرم کیف پول قرار دهد که توسط هکرها برای دزدیدن پول تان مورد سو استفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، کیف پول آفلاین را نمی توان هک کرد، زیرا آن‌ها به یک شبکه آنلاین متصل نیستند و برای امنیت به یک شخص ثالث تکیه نمی‌کنند.

هر چند که ثابت شده است که کیف پول های آنلاین، مستعد حملات هک هستند، اقدامات احتیاطی امنیتی ضروری باید پس از استفاده از هر کیف پول اجرا شوند. به یاد داشته باشید که مهم نیست از کدام کیف پول استفاده می‌کنید، از دست دادن کلیدهای خصوصی تان باعث می‌شود که شما پول خود را از دست بدهید. به طور مشابه، اگر کیف پول شما هک شود، یا پول تان را به یک  کلاه بردار بفرستید، هیچ راهی برای بازپس گیری پول از دست رفته یا معکوس کردن تراکنش وجود ندارد. باید احتیاط کنید و خیلی مراقب باشید.

  • از کیف پول خودتان پشتیبان تهیه کنید. فقط مقادیر کوچکی از پول رایج برای استفاده روزمره، روی کامپیوتر یا موبایل تان ذخیره کنید و بخش اعظم پول خود را در یک محیط امنیتی بالا نگه دارید. گزینه‌های ذخیره‌سازی آنلاین یا آفلاین برای پشتیبانی مثل “لجر نانو” یا کاغذ یا USB، شما را در برابر شکست‌های کامپیوتری محافظت خواهد کرد و به شما این امکان را می‌دهد که کیف پول خود را از دست بدهید. با این حال، این کار از شما در برابر هکرهای مشتاق محافظت نمی‌کند. واقعیت این است که اگر می‌خواهید از یک کیف پول آنلاین استفاده کنید، خطرات ذاتی وجود دارد که همیشه نمی‌توانند در برابر آن محافظت شوند.
  • نرم افزار را به روز رسانی کنید. نرم‌افزار خود را به روز نگه دارید تا آخرین پیشرفت‌های امنیتی را در دسترس داشته باشید. شما باید به طور منظم نه تنها نرم‌افزار کیف پول را به روز رسانی کنید بلکه نرم‌افزار کامپیوتر یا موبایل خود را نیز به روز کنید.
  • لایه های امنیتی بیشتری اضافه کنید. هرچه لایه‌های امنیتی بیشتر باشد، بهتر است. تنظیم گذرواژه طولانی و پیچیده و حصول اطمینان از هر گونه خروج سرمایه نیازمند یک گذرواژه است. از کیف پول ها استفاده کنید که شهرت خوبی داشته باشید و لایه‌های امنیتی بیشتری مانند تایید اعتبار دو فاکتوری و الزامات اضافی پین کد را هر بار که یک درخواست کیف باز می‌شود، فراهم کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک کیف پول در نظر بگیرید که تراکنش های چند امضا مثل Armory یا Copay را ارائه می‌دهد. یک کیف پول چند امضا به اجازه کاربر یا کاربران دیگر قبل از انجام تراکنش نیاز دارد.

 

ارز چندگانه یا استفاده واحد؟

اگر چه بیت کوین بسیار معروف و محبوب است، صدها ارز دیجیتال جدید (که به آن آلت کوین ها نیز گفته می شود)، هر یک با اکو سیستم‌ها و زیرساخت متمایز، پدیدار شده‌اند. اگر به استفاده از ارزهای دیجیتال متنوع علاقه‌مند هستید، خبر خوب این است که نیازی نیست یک کیف پول جداگانه برای هر واحد پول تنظیم کنید. به جای استفاده از کیف پول ارزهای دیجیتال که از یک ارز واحد پشتیبانی می‌کند، ممکن است برای راه‌اندازی یک کیف پول چند ارزی که شما را قادر به استفاده از چندین واحد پول از یک کیف پول مشابه می‌سازد، راحت‌تر باشد.

آیا هزینه های تراکنش وجود دارد؟

پاسخ مستقیمی در اینجا وجود ندارد.

به طور کلی، هزینه‌های معاملاتی جز کوچکی از هزینه‌های بانکی سنتی هستند. گاهی اوقات برای انواع خاصی از تراکنش ها به استخراج گران شبکه به عنوان یک هزینه پردازش نیاز است، در حالی که برخی تراکنش ها هیچ هزینه‌ای ندارند. همچنین می‌توانید هزینه خود را تنظیم کنید. به عنوان یک راهنما، حجم معاملات میانه ۲۲۶ بایت منجر به هزینه 18.080ساتوشی یا ۰.۱۲. دلار خواهد شد. در برخی موارد، اگر هزینه کم را تعیین کنید، تراکنش شما ممکن است اولویت پایینی داشته باشد و شما ممکن است مجبور باشید ساعت‌ها یا حتی روزها برای تراکنش ها صبر کنید تا تایید شود. اگر نیاز دارید که تراکنش تان کامل شود و فورا تایید شود، ممکن است به افزایش میزان تمایل خود برای پرداخت نیاز داشته باشید. صرف‌نظر از چیزی که از آن استفاده می‌کنید، هزینه‌های معامله چیزی نیستند که شما باید در مورد آن نگران باشید. شما یا هزینه تراکنش بسیار کمی را پرداخت می‌کنید، کارمزد خود را انتخاب می‌کنید و یا هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی کنید. یک بهبود قطعی از گذشته!

 

آیا کیف پول های ارزهای دیجیتال ناشناس هستند؟

یه جورایی، اما نه واقعا. کیف پول ها  ناشناس هستند. در حالی که کیف پول به هویت واقعی یک کاربر بسته نمی‌شود، تمام تراکنش ها به صورت عمومی و برای همیشه در زنجیره بلوکی ذخیره می‌شوند.    نام تان یا آدرس خیابان شخصی آنجا نخواهد بود اما اطلاعاتی مانند آدرس کیف پولتان می‌تواند به چند روش در هویت شما ردیابی شود. در حالی که تلاش‌هایی در دست انجام است تا ناشناس بودن و دستیابی به حریم خصوصی آسان‌تر شود، جنبه‌های منفی آشکاری برای گمنامی کامل وجود دارد. پروژه دارک والت را بررسی کنید که به دنبال حفظ حریم خصوصی و گمنامی از طریق آدرس‌های پنهانی و مخلوط کردن سکه است.

 

کدام کیف پول ارز دیجیتال بهتر است؟

یک لیست در حال رشد از گزینه‌ها وجود دارد. با این حال قبل از برداشتن یک کیف پول، باید در نظر بگیرید که چطور می‌خواهید از آن استفاده کنید.

  • آیا به یک کیف پول برای خریدهای روزمره و یا خرید و نگهداری ارز دیجیتال برای یک سرمایه‌گذاری نیاز دارید؟
  • آیا قصد دارید از چند ارز دیجیتال یا یک ارز دیجیتال واحد استفاده کنید؟
  • آیا شما نیاز به دسترسی به کیف پول دیجیتال خود از هر جایی یا فقط از خانه دارید؟
  • کمی زمان بگذارید تا نیازمندی‌هایتان را ارزیابی کرده و سپس مناسب‌ترین کیف پول را انتخاب کنید.

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک، یک راه‌حل آزاد چند دارایی برای نگهداری ایمن و مدیریت بیت کوین، اتریوم، استلار، ریپل، لایت کوین و بیش از ۳۰۰ سکه و توکن دیگر است. دارایی‌ها و ویژگی‌های ارزهای دیجیتال به طور مرتب به روز می‌شوند. کلیدهای خصوصی به طور ایمن در دستگاه کاربر رمزنگاری شده‌اند، بنابراین یکی از آن‌ها کنترل کامل بر روی بودجه های آن‌ها دارد. برنامه رومیزی برای ویندوز، مک OS، اوبونتو، دبیان و فدورا در دسترس است. نسخه‌های آلفا خصوصی از اندروید و IOS برنامه‌های تلفن همراه در اکتبر سال ۲۰۱۸ منتشر خواهند شد. کیف پول اتمیک، یک ذخیره سازی ارزهای دیجیتال بدون محافظ با یک رابط صاف و جامع است. این کیف از انرژی اتمی پشتیبانی می‌کند و یک ویژگی نوین است که به کاربران کمک می‌کند هزینه‌ها را کاهش دهند. همچنین کیف پول اتمیک به کاربران این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال را با دلار آمریکا و یورو خریداری کنند و دارایی‌هایشان را در بهترین نرخ از طریق Changelly یا ShapeShift معامله کنند.

  • مزایا: رابط کاربری دستی، حفظ حریم خصوصی، امنیت بهینه، غیرمتمرکز، ارزهای دیجیتال چندگانه، کارت‌های بانکی پذیرفته‌شده، پشتیبانی فوری.
  • معایب: همه سکه‌ها هنوز از مبادلات اتمیک پشتیبانی نمی‌کنند.

کیف پول بیت کوین برد والت

برد والت، یک کیف پول دیجیتال موبایلی بیت کوین است که ارسال بیت کوین ها را همانند ارسال یک ایمیل آسان می‌کند. این کیف پول را می توان از فروشگاه اپل یا گوگل پلی دانلود کرد. برد والت یک مشتری مستقل را ارایه می‌دهد، بنابراین هیچ کارگزاری برای استفاده در زمان ارسال یا دریافت بیت کوین وجود ندارد. این بدان معناست که کاربران می‌توانند به پول خود دسترسی داشته باشند و در تمام اوقات کنترل کامل وجوه خود را در دست داشته باشند. به طور کلی، رابط واضح کیف پول والت، طراحی سبک و تعهد برای بهبود مداوم امنیت، استفاده ایمن، سریع هم برای استفاده مبتدیان و هم با تجربه ها به طور یک‌سان، ایجاد می‌کند.

  • مزایا: حریم خصوصی و امنیت خوب، ساده و واضح، متن‌باز، رایگان.
  • معایب: هیچ رابط کاربر رومیزی و وبی ندارد، کمبود کیف پول داغ.

کیف پول بیت کوین میسیلیوم

کاربران پیشرفته در جستجوی یک کیف پول دیجیتال موبایلی، مانند میسیلیوم هستند. کیف پول موبایلی میسیلیوم به کاربران آیفون و اندروید اجازه می‌دهد تا بیت کوین ها را ارسال و دریافت کنند و کنترل کامل بر روی بیت کوین ها داشته باشند. هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند پولتان را منجمد کند! با وجود امنیت سطح شرکت نسبت به بسیاری از برنامه‌ها و ویژگی‌هایی چون ذخیره‌سازی سرد و بک آپ ها از PDF، یک اسکنر کد QR، یک بازار تجاری محلی و چت امن در میان دیگران، می‌توانید درک کنید که چرا میسیلیوم به عنوان یکی از بهترین کیف پول ها در بازار شناخته شده‌است.

  • مزایا: حریم خصوصی خوب، امنیت پیشرفته، متن‌باز، رایگان
  • معایب: بدون رابط وبی یا رومیزی، کیف پول داغ نه برای مبتدیان

کیف پول اکسودوس

اکسودوس یک کیف دیجیتال نسبتا جدید و ناشناخته است که در حال حاضر تنها به شکل رومیزی موجود است. آن به ذخیره‌سازی و تجارت بیت کوین، اتریوم، لایت کوین ها، دوج کوین ها و دش از طریق یک رابط بسیار ساده برای استفاده، کمک می‌کند. اکسودوس همچنین راهنمای بسیار ساده‌ای برای پشتیبانی از کیف پول شما ارائه می‌دهد. یکی از چیزهای بزرگ درباره اکسودوس این است که آن صرافی shapeshift را دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا آلت کوین ها را برای بیت کوین ها و بالعکس، بدون ترک کیف پول انجام دهند.

مزایا:  حفظ حریم خصوصی و امنیت خوب، بصری، آسان برای استفاده، تجارت در کیف پول، پشتیبانی از ارزهای مختلف، متن باز، رایگان است.

معایب: کیف پول داغ، بدون اپلیکیشن موبایلی یا رابط وبی

کیف پول بیت کوین کوپی

کوپی که توسط بیت پی ساخته شده‌است، یکی از بهترین کیف‌ پول های دیجیتال در بازار است. اگر به دنبال راحتی هستید، کوپی به راحتی از طریق یک رابط کاربرپسند روی دسکتاپ، موبایل یا اینترنت قابل‌دسترسی است. یکی از بهترین چیزها در مورد کوپی این است که این یک کیف پول چند امضا است، بنابراین دوستان یا شرکای کسب‌وکار می‌توانند سرمایه خود را تقسیم کنند. به طور کلی، کوپی چیزی برای همه دارد. این به اندازه کافی برای کاربران سطح ورودی ساده است اما دارای ویژگی‌های دیگری است که بازیکنان باتجربه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

مزایا: حریم خصوصی و امنیت خوب، معاملات چند امضا، پلت فرم‌ها و دستگاه های چندگانه، ذخیره‌سازی چندگانه کیف پول، متن‌باز، رایگان.

معایب: می‌تواند بدون پاسخ دادن به پشتیبانی محدود کاربر عمل کند.

کیف پول جکس

جاکس یک کیف پول چند ارزی برای ارزهای اتریوم، اتر کلاسیک، دش، DAO، لایت کوین، REP، زی کش، روت استاک و دارای رابط کاربری است. جاکس برای ارائه تجربه بیت کوین و اتریوم طراحی شده‌است. این برنامه در انواع مختلفی از دستگاه‌ها (ویندوز، لینوکس، کروم، فایرفاکس، OSX، اندروید، آی او اس) قابل‌دسترسی است و با وب سایت‌هایی از طریق مرورگرهای فایرفاکس و کروم ارتباط دارد. جاکس، اجازه تبدیل کیف پول بین بیت کوین، اتریوم و DAO را از طریق Shapeshift و واردات کیف پول های کاغذی اتریوم می‌دهد. با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ادغام مداوم ارزهای جدید، جاکس گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که به یک کیف پول چند ارزی نیاز دارند.

مزایا: حریم خصوصی و امنیت خوب، چند ارزی، کیف پول مرتبط با پایگاه‌های چندگانه، پشتیبانی بسیار خوب برای کاربر، کاربر پسند، رایگان.

معایب: کد متن باز نیست، می‌تواند کند بارگذاری شود.

کیف پول آرموری

آرموری یک کیف پول رومیزی متن‌باز بیت کوین برای کاربران با تجربه ای است که روی امنیت تمرکز می‌کنند. برخی از ویژگی‌های آرموری عبارتند از ذخیره‌سازی سرد، تراکنش های چند امضا، یک بازه زمانی قابل چاپ، رابط کیف پول های چندگانه، رمزگذاری کیف پول مقاوم در برابر GPU، وارد کردن کلید و … . اگرچه آرموری کمی طول می‌کشد تا درک شود و از پتانسیل کامل آن استفاده کند، این یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال حفظ امنیت وجوه خود هستند.

مزایا: حریم خصوصی خوب، ویژگی‌های امنیتی عالی، گزینه‌های چند امضایی، گزینه‌های ذخیره سازی سرد، رایگان.

معایب: تنها از طریق کلاینت رومیزی در دسترس است نه برای مبتدیان.

کیف پول ترزر

ترزر یک کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین است که برای ذخیره مقادیر زیاد بیت کوین ایده‌آل است. ترزر را نمی توان با بدافزار خراب کرد و هرگز کلیدهای خصوصی خود را افشا نمی‌کند که آن را به اندازه نگه داشتن پول کاغذی سنتی ایمن می‌سازد. ترزر متن باز و شفاف است و همه تصمیمات فنی از مشاوره اجتماعی گسترده‌تر بهره‌مند می‌شوند. استفاده از آن آسان است، دارای یک رابط شهودی است. یکی از جنبه‌های منفی کیف پول ترزر این است که باید با شما باشد تا بتوانید بیت کوین ها را ارسال کنید. بنابراین بهترین کار را برای سرمایه گذاران و یا افرادی که می‌خواهند مقادیر زیادی از بیت کوین را به شدت ایمن نگه دارند، فراهم می‌کند.

مزایا: امنیت و حریم خصوصی خوب، ذخیره‌سازی سرد، استفاده از یک رابط وبی، متن‌باز، کاربرپسند.

معایب: 99 دلار هزینه دارد، باید دستگاهی برای ارسال بیت کوین داشته باشید.

کیف پول لجر نانو

کیف پول لجر نانو، یک کیف پول نرم افزاری چند منظوره برای کاربران بیت کوین است که هدف از آن حذف تعدادی از بردارهای حمله از طریق استفاده از یک لایه امنیتی ثانویه است. این توصیف با تکنولوژی به معنای میانگین مصرف کنندگان نیست، با این حال، به همین دلیل است که می‌خواهم آن را در زبان ساده توضیح دهم. از لحاظ سخت‌افزاری، کیف پول لجر نانو یک دستگاه USB فشرده براساس کارت هوشمند است. تقریبا به اندازه یک فلش درایو کوچک است، یعنی اندازه (۳۹x  ۱۳ x  4 میلی متر (، وزن 5.9 گرم.

مزایا:

  • محافظ صفحه / دستگاه توسط پوشش فلزی محافظت می‌شود
  • پشتیبانی چند ارزی
  • برنامه‌های حزب سوم می‌توانند از دستگاه اجرا شوند
  • پشتیبانی U2F
  • هنگام بازیابی کیف پول، کل فرآیند می‌تواند از دستگاه انجام شود بدون این که آن را به یک کامپیوتر متصل کنیم!
  • نسبتا ارزان (۶۵ دلار آمریکا)

معایب:

  • نه به عنوان نرم‌افزار کیف پول پیشرفته (بدون برچسب تراکنش)
  • توانایی ایجاد حساب‌های پنهان وجود ندارد
  • بدون مدیر گذرواژه

کیف پول گرین آدرس

گرین آدرس، یک کیف پول بیت کوین کاربرپسند است که انتخاب خوبی برای مبتدیان است گرین آدرس از طریق دسکتاپ، اینترنت یا تلفن همراه با برنامه‌های موجود برای کروم، آی او اس و آندروید در دسترس است. ویژگی‌ها شامل آدرس‌های چند عاملی، احراز هویت های دو عاملی برای افزایش امنیت، کیف پول کاغذی و تایید تراکنش فوری است. یک عیب این است که گرین آدرس برای تایید تمام پرداخت‌ها مورد نیاز است، بنابراین شما کنترل کامل مخارج خود را ندارید.

  • مزایا: امنیت یکدست، چند پلت فرمی، چند امضا، کاربرپسند، متن باز، رایگان.
  • معایب: کیف پول داغ، حریم خصوصی متوسط، شخص ثالث باید پرداخت‌ها را تایید کند.

 کیف پول بلاک چین دات اینفو

زنجیره بلوکی یکی از محبوب‌ترین کیف‌های پول بیت کوین است. دسترسی به این کیف را می توان از هر مرورگر یا گوشی هوشمند انجام داد.

Blockchain.info دو لایه اضافی دیگر فراهم می‌کند. برای نسخه مرورگر، کاربران می‌توانند اعتبار دو عاملی را فعال کنند، در حالی که کاربران تلفن همراه می‌توانند هر بار که درخواست کیف باز می‌شود یک الزام برای پین کد را فعال کنند. اگرچه کیف پول شما به صورت آنلاین ذخیره خواهد شد و تمام تراکنش ها باید از طریق سرورهای شرکت انجام شوند، Blockchain.info به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد. به طور کلی، این یک شرکت معروف است که در سراسر جامعه بیت کوین مورد اعتماد است و برای نگه داشتن پول تان از یک کیف پول جامد استفاده می‌کند.

مزایا: امنیت خوب، به راحتی از رابط موبایل و وب قابل استفاده است، یک شرکت قابل‌اعتماد و معروف، رایگان.

معایب: کیف پول داغ، حریم خصوصی ضعیف، اعتماد افراد ثالث مورد نیاز است.