بهترین هفته برای قیمت طلا پس از آگوست ۲۰۱۹

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 29 / 12 / 2019
قیمت طلا جهانی
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 29 / 12 / 2019

بهترین هفته برای قیمت طلا پس از آگوست ۲۰۱۹

قیمت طلا جهانی
پس از چهار ماه،قیمت طلا جهانی درحال به پایان رساندن هفته ای بسیار موفق و بیشترین پیشرفت از سال ۲۰۱۰ تا کنون است. روز جمعه ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹، شمش به بالاترین قیمت طی هفت هفته اخیر رسید. افزایشی که با صعود سهام آسیا، ثبت رکورد های جدید توسط مراجع آمریکا و کاهش تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین همراه بود.

به گزارش بلومبرگ فارسی، با کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی و جدال میان آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری، ارزش دارایی ها را افزایش داد و در سال جاری باعث رشد ۱۸ درصدی شمش گردید. فدرال رزرو اعلام کرده است که پس از سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری، در سال ۲۰۲۰ تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. همچنین ظرفیت دلار در بازار باعث ازبین رفتن دستاوردهای یک ساله آن شد.

مارگارت یانگ، تحلیل گر بازارهای سی ام سی سنگاپور طی یادداشتی اعلام کرد: “تضعیف دلار باعث افزایش بهای طلا گردید ولی نمی توان تنها با همین یک دلیل اقدام به تحلیل چنین افزایشی نمود. ارزش غیرواقعی سهام را می توان به عنوان دلیل منطقی تری برای افزایش تکنیکال طلا پس از وقفه ای سه ماهه دانست.”

قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر، یعنی ۱.۵۱۴.۰۹ دلار، با ۰.۱ درصد کاهش، امروز به ۱.۵۰۹.۴۲ دلار در هر انس رسید. در واقع این هفته شاهد افزایش ۲.۱ درصدی قیمت طلا بودیم. بیشترین سود پس از از ۹ آگوست سال ۲۰۱۹. در ماه سپتامبر سال جاری با بیشینه قیمت ۱.۵۵۷.۱۱ دلار، شاهد بیشترین افزایش طی شش سال گذشته بوده ایم.

در خصوص دیگر فلزهای گران بها، نقره با ۰.۵ درصد کاهش، پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش و پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش همراه بوده اند.

آموزش فارکس را دنبال کنید.

منبع