سه درس زندگی که می شود از معامله گری یاد گرفت

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 10 / 2019
معامله گری
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 10 / 2019

سه درس زندگی که می شود از معامله گری یاد گرفت

معامله گری

سخت نیست که بپذیریم افراد معمولا برای کسب سود شروع به معامله گری می کنند. اینکه بتوانی سرمایه ای را که با زحمت به دست آورده ای را چند برابر کنی کار بسیار فوق العاده ای به نظر می رسد.
اما آیا معامله گری تنها به پول و سرمایه مربوط می شود؟ همانطور که بسیاری از معامله گران می دانند به همراه معامله گری سودهای غیرمالی زیاد دیگری هست که ارزش آن نسبت به سود پولی اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست.

معامله گری باعث منظم شدن ما می شود

بر خلاف تبلیغاتی مانند “در هر ماه یک میلیون پپ سود کنید” معامله گری کار بسیار دشواری هست. درست مانند رشته های ورزشی و تمام حرفه ای هایی که نیاز به عملکرد تخصصی دارند، معامله گری نیز یک هنر می باشد که باید با تمرینات مستمر و زیاد در آن به تسلط حرفه ای رسید. درست مانند سایر حرفه ها معامله گری نیز به انضباط نیاز دارد.
ایجاد انضباط نیازمند برنامه ریزی، تمرین های فراوان و تبدیل کارهای برنامه ریزی شده به عادت می باشد.
در معامله گری کسب انضباط با صرف زمان برای یادگیری اصول فاندامنتال و نمودارها و همچنین نوشتن دفتر معاملاتی حاصل می شود.
فراموش نکنید که نام دیگر انجام معامله بدون داشتن انضباط معامله گری همان قمار بازی است.

معامله گری باعث می شود که از ساحل آرامش فاصله بگیریم

ریسک کردن برای اغلب افراد ناخوشایند است چون هیچ کس دوست ندارد پولی که با زحمت به دست آورده را ضرر کند.
این حالت باعث ایجاد این سناریو های ناخوشایند شایع می شود: الف) معامله در سود خود را زودتر از موعد و از ترس ضرر دادن می بندد ب) یا اینکه معامله ضرر خود را به امید اینکه شاید به معامله سود تبدیل شود، سریع نمی بندد.
به عبارت دیگر در معامله ضرر ماندن و یا معامله سود را زود تر بستن کار بسیار راحت تری هست. این کارها دقیقا برعکس کاری است که معامله گران باید انجام دهند.
همانطور که روانشناس مشهور معامله گری آقای دکتر برت استینبارگر می گوید: “رشد شما همیشه در آن سوی حالت ناخوشایندی شما قرار دارد. حالا یا در اتاق وزنه و یا تصمیمات شغلی، هیچ وقت با ماندن در ساحل آرامش رشد نخواهید کرد.”
خوب حالا فرقی نمی کند که هدف شما رشد سود های معاملاتی باشد و یا سلامت و تناسب اندام و یا فروش بیشتر؛ باید تمرکز کرده و برای برنده شدن تلاش بیشتری بکنید. در باشگاه یک دور اضافه کنید، و یا ارتباطات خود را با مشتریان افزایش دهید تا به سطح بعدی رشد برسید.

معامله تعادل عاطفی را به ما می آموزد

مطمئنا بسیاری از شما معامله گران به خاطر اعتماد به نفس بیش از حد آسیب دیده اید. فکر می کنید که روی غلطک افتاده اید و همیشه سود خواهید کرد، در نتیجه معاملاتی انجام می دهید که برای تحلیل آن زمان کافی نگذاشته اید.
نهایتا معاملات احمقانه ای انجام می دهید و یا اینکه بیشتر از حد لازم ریسک کرده و خیلی زود حساب معاملاتی شما ضرر سنگینی را متحمل می شود.
و از طرف دیگر احتمالا چندین بار نیز به خاطر عدم اعتماد به نفس فلج معاملاتی شده اید.
یک فرصت معاملاتی خوبی را پیدا می کنید اما چون پنج معامله گذشته را ضرر ذاده اید تصمیم می گیرید که معامله انجام ندهید. و البته معامله در جهت پیش بینی شده شما پیش می رود و حد سود شما را می زند. لعنتی!
در معامله گری یاد می گیریم که نمی توانیم در بردها گیر کنیم، و نباید وقت هایی که ضرر می کنیم خیلی بر خود سخت بگیریم. سرانجام همه معامله گران یاد می گیرند بهترین حالت ذهنی حالت آرام و ریلکس آن است.
این قضیه در همه جنبه های زندگی نیز درست است. مردم اغلب وقتی که شدیدا احساسی هستند تصمیمات بسیار ضعیفی می گیرند. وقتی که اعتماد به نفس افراد بیش از حد باشد از آنها سواستفاده می شود. یا وقتی که ترسیده باشند فرصت های خوب معاملاتی را از دست می دهند.
همانطور که کوچ فیل جکسون همیشه می گفت: “هیچ وقت خیلی بالا و یا خیلی پایین نباشید.”
اگرچه نادیده گرفتن سودهای احتمالی بسیار دشوار است، باید یادمان باشد که سود آن خیلی فراتر از سود مالی است.
نباید صرفا به سود و یا ضرر خود در معامله گری فکر کنید، بلکه باید بر نحوه معامله کردن خود تمرکز کنید. اینکه چطور از این کار درس های زندگی بیاموزید.

ترجمه از سایت babypips  توسط مجله معامله گری مارکتیکس

برای مطالعه بیشتر می تواندی به مقاله های روانشناسی معامله گری در سایت سری بزنید

 

یک نظر در “سه درس زندگی که می شود از معامله گری یاد گرفت

  1. پینگ بک: معامله گری سرمایه‌گذاری و روانشناسی | داریک لند

نظرات بسته شده است.