دو خطر جدی برای معامله گران

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 10 / 2019
نا امیدیدر معامله گری
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 10 / 2019

دو خطر جدی برای معامله گران

نا امیدیدر معامله گری

سرگشتگی و ناامیدی دو خطر جدی برای معامله گران است چون ضرر دادن و دراداون های سنگین اجتناب ناپذیر هستند.

نتیجه این ناامیدی این است که معامله گر به خود شک کرده و اعتماد به استراتژی معاملاتی خود را از دست می دهد. نهایتا این اتفاق منجر می شود که بیش از اندازه لازم معامله کرده و یا تصمیمات معاملاتی ضعیفی بگیرد تا اشتباهات خود را پوشش دهد.

به تجارب معاملاتی خود اندکی فکر کرده و ببینید کجا چنین حس ناامیدی و سرگشتگی به عملکردهای خود داشته اید. آیا در این شرایط می توانستید نسبت به معاملات بعدی خود درست فکر کنید؟ آیا با دید شخصی به ضررها نگاه می کردید و از خود می پرسیدید که شاید برای معامله گری ساخته نشده اید؟

معامله گران ذاتا رقابتی هستند و دقیقا این ویژگی است که ما را آسیب پذیر کرده و موجب می شود که احساس ناامیدی و سرگشتگی نسبت به معاملات ضرر خود داشته باشیم.

خبر خوب این است که امکان مقابله با این احساس منفی وجود دارد و می توانیم از اثر گذاشتن این احساس بر تصمیم های معاملاتی خود جلوگیری کنیم.

سه نکته برای معامله گری بهتر

1. خود را سرزنش نکنید!
تلاش برای فاصله گرفتن از یک ضرر یا خروج از معاملات ضرر پی در پی کاری است که عمل به آن بسیار سخت است. برای برخی خیلی راحت تر است که ضرر را به خود گرفته و به خود حرف های منفی بزنند. اگر خود را در چنین موقعیت هایی یافتید باید بفهمید که این مشکل را نباید خیلی سخت بگیرید.

حالا چون نتوانستید متوجه چیزی شوید که دیدن آن مانند قوی سیاه بسیار نامحتمل است نباید خود را سرزنش کنید.

هیچ کس هیچ وقت نمی تواند با اطمینان بداند که حرکت بعدی بازار چیست حتی بزرگترین معامله گران و باهوش ترین اقتصاد دان های دنیا نیز قادر به چنین کاری نیستند. ضرر را بپذیرید و خود را تشویق کنید که توانسته اید ریسک خود را مدیریت کنید. از درسی که گرفته اید یادداشتی بردارید و کار خود را ادامه دهید.

2. دانش لازم را کسب کنید.

حالا اگر فکر می کنید که ضرر دادن شما به خاطر این است که آماده معامله کردن نبوده اید پس باید شروع به یادگیری کرده و کارهایی که نیاز هست را انجام دهید.
پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. یعنی وقتی که شما زمان و تلاش کافی را برای کسب دانش تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال بگذارید احتمال کمتری وجود دارد که با ناامیدی و سرگشتگی مواجه شوید.

گذشته از این مسئله نباید این نکته را فراموش کنید که برای معاملات خود برنامه داشته باشید و برای حالات مختلفی که در بازار رخ می دهد برنامه مشخصی داشته باشید. با بی احتیاطی و انجام معاملات عجولانه خود را در معرض سرگشتگی و ناامیدی قرار ندهید.

3. فعلا برنامه و استراتژی معاملاتی خود را کنار نگذارید.
دیگر معامله گران دلیل ناامیدی و سرگشتگی را استراتژی معاملاتی خود می دانند. وقتی که بازار به صورت تصادفی در جهت های گوناگون حرکت می کند تحلیل آن و بررسی استراتژی شما چه فایده ای دارد؟ درست؟

اشتباه می کنید!

محیط بازار شاید به صورت مداوم تغییر کند و این طبیعت این بازار وحشی است. یادتان باشد که سودآوری مداوم ارتباط بسیار نزدیکی با انضباط و پایبندی به استراتژی تست شده شما دارد.

اگر واقعا به این نتیجه رسیدید که استراتژی فعلی شما مناسب نیست سعی کنید که با انجام بک تست استراتژی خود را بهبود ببخشید نه اینکه بر اثر ناامیدی و سرگشتگی کل آن را نادیده گرفته و کنار بگذارید. ما در مارکتیکس بهترین مقالات روز را برای شما ارائه می کنیم.

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که معامله گری شبیه مسابقه دو ماراتن هست و نه دو سرعت. به طور حتم زمان های وجود دارند که دنبال کردن بازار بسیار دشوار می شود و این اصلا چیز بدی نیست.

فقط یادتان باشد که به حرکت خود ادامه داده و با توجه به زمان و موقعیت، تمرکز خود را بر انجام معاملات درست بگذارید.

ترجمه مجله معامله گری مارکتیکس

منبع :سایت Babypips

برای مطالعه بیشتر می تواندی به مقاله های روانشناسی معامله گری در سایت سری بزنید