بهترین کتاب های آموزش سرمایه گذاری

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 09 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 09 / 2019

بهترین کتاب های آموزش سرمایه گذاری

کتاب سرمایه گذاری

بهترین کتاب های آموزش سرمایه گذاری چه کتاب هایی هستند؟برای بزرگسالان و افراد حرفه‌ای ضروری است که زودتر شروع به سرمایه‌گذاری کنند. یکی از دلایل اصلی برای انجام این کار، بدست آوردن توان و قدرت، سود مرکب و ترکیبی است. با نگه داشتن سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت، فرد می‌تواند به دارایی‌هایش اجازه بازده بیشتر را بدهد. سرمایه‌گذاری که تنها چند سال قبل شروع شده باشد، می‌تواند به ده‌ها هزار دلار تبدیل شود.اما در حالی که مهم است که هرچه زودتر سرمایه‌گذاری کنید، باید عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید. این پنج کتاب سرمایه‌گذاری کلاسیک می‌توانند کارهای ضروری تجاری و مالی را برای سرمایه گذاران جوان فراهم کنند.از تجربیات بیان شده در این کتاب ها می بایست بهره بگیرید.

نکته های کلیدی بهترین کتاب های آموزش سرمایه گذاری

  • کیوساکی سرمایه گذاری هایی را مطرح می کند که جریان نقدی دوره‌ای برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کنند در حالی که از لحاظ ارزش سهام وارونه عمل می‌کند.
  • وارن بافت دیدگاه‌های خود را در مورد موضوعات مختلفی که مربوط به شرکت‌های بزرگ آمریکایی و سهامداران آن ها است،ایجاد می‌کند.
  • پیتر لینچ یکی از موفق‌ترین سرمایه گذاران بازار بورس و مدیران صندوق سرمایه‌گذاری در قرن گذشته می‌باشد.
  • گراهام به تاریخچه بازار سهام می پردازد و خواننده را در اجرای تجزیه و تحلیل فاندامنتال در بورس آگاه می‌کند.
  • کتاب بیشندیشید و ثروتمند شوید در دوران رکود بزرگ نوشته شده و از آن زمان بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌است.

 

کتاب پدر پولدار،پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

کتاب پدر پولدار پدر فقیر

این کتاب را سرمایه گذاران جوان باید بخوانند. دیدگاه کیوساکی این است که طبقه فقیر و متوسط برای پول کار می‌کنند، اما ثروتمندان کار می کنند تا یاد بگیرند. او بر اهمیت سواد مالی تاکید دارد و استقلال مالی را به عنوان هدف نهایی برای جلوگیری از رقابت بین شرکت‌های آمریکایی نشان می‌دهد.

نویسنده اشاره می‌کند، در حالی که مهم است که حسابداری یاد بگیرید، همچنین می‌تواند گمراه‌کننده باشد. بانک‌ها، خانه‌ای را به عنوان یک دارایی برای فرد برچسب می‌زنند، اما به دلیل پرداخت‌های مورد نیاز برای نگه داشتن آن، می‌تواند از لحاظ جریان نقدینگی مسئولیت داشته باشد. دارایی‌هایی که واقعی هستند جریان نقدی را به کیف پول شما اضافه می‌کنند.

کیوساکی از سرمایه‌گذاری بهره می برد که جریان نقدی دوره‌ای برای سرمایه‌گذار، ایجاد می‌کنند در حالی که از لحاظ ارزش سهام وارونه عمل می‌کند. سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و سهام که سود سهام را فراهم می‌کنند،در این کتاب بررسی می شوند. نویسنده توصیه می‌کند که سیستم آموزشی آمریکا به گونه‌ای طراحی شده‌است که مردم برای بقیه عمر خود سخت کار کنند و سیستم مدارس، کار ضعیفی به منظور آموزش مردم برای خلق ثروت کافی انجام می‌دهد تا آن‌ها دیگر مجبور نباشند، کار کنند.

 

کتاب مقالات وارن بافت

کتاب مقالات وارن بافت

وارن بافت درمقالاتش که به طور گسترده به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار تاریخ شناخته می‌شود – دیدگاه‌های خود را در مورد موضوعات مختلفی که مربوط به شرکت‌های بزرگ آمریکا و سهامداران است ارایه می‌دهد. سرمایه گذاران جوان می‌توانند نگاهی اجمالی به رابط بین مدیریت یک شرکت و سهامداران آن و همچنین فرآیندهای فکری دخیل در افزایش ارزش شرکت داشته باشند.

مقالات بافت شامل بحث‌هایی در زمینه حاکمیت شرکت ها، امور مالی، سرمایه‌گذاری، جایگزین‌هایی برای سهام مشترک، ادغام ها و فراهم آوری ها، حسابداری و ارزیابی، سیاست حسابداری و مسائل مالیاتی می‌باشد. بافت، اصول اولیه کسب‌وکار خود را به عنوان مباشر شرکت Berkshire Hathaway، تشریح می‌کند. سهامداران شرکت را مطلع می‌کند که منافع متقابل آن‌ها همسو است. او دارای فلسفه تربیت مدیران با استعداد در شرکت‌های سرمایه گذاری است و آن‌ها را تنها می‌گذارد. او از خرید سهام شرکت‌ها در مواقعی که این سهام با تخفیف ارزش ذاتی خود معامله می شوند، حمایت می کند اما او با دنبال کردن روندهای سرمایه‌گذاری مخالف است.

کتاب ضرب و شتم در خیابان اثر پیتر لینج

کتاب صرب و شتم خیابان

پیتر لینچ یکی از موفق‌ترین سرمایه گذاران بازار بورس و مدیران صندوق سرمایه‌گذاری در قرن گذشته می‌باشد. او در اواسط دهه ۱۹۶۰ به عنوان کارآموز در Fidelity Investments شروع به کار کرد. نزدیک به ۱۱ سال بعد، او وظیفه مدیریت صندوق Magellan را برعهده داشت که در آن زمان به ۱۸ میلیون دلار دارایی رسیده بود. در سال ۱۹۹۰، این صندوق به ارزش ۱۸ میلیارد دلار رشد کرده بود. در این زمان، این صندوق به طور متوسط بازده بیش از ۲۹ درصد در سال را داشت.

“Beating The Street” به خواننده اجازه می‌دهد تا نگاهی به ذهن “لینچ” بیندازد و فرآیندهای فکری را در زمینه تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش سهام مدنظر قرار دهد. لینچ بر این باور است که یک سرمایه‌گذار فردی می‌تواند از فرصت‌های بازار، بهتر از وال استریت استفاده کند و سرمایه گذاران را تشویق می‌کند تا در آنچه که می‌دانند، سرمایه‌گذاری کنند.

کتاب سرمایه گذار هوشمند اثر بنجامین گراهام

کتاب سرمایه گذار هوشمند

این کتاب در سال ۱۹۴۹ و توسط وارن بافت به عنوان بهترین کتاب سرمایه‌گذاری نوشته شده‌است. بنجامین گراهام “پدر سرمایه‌گذاری ارزش” محسوب می‌شود. این الگو از خرید سهامی که نسبت به ارزش ذاتی آن‌ که از طریق تجزیه و تحلیل بنیادی تعیین می‌شود حمایت می کند.

گراهام به تاریخچه بازار سهام می پردازد و خواننده را از اجرای تجزیه و تحلیل فاندامنتال در سهام آگاه می‌کند. او درباره روش‌های مختلف مدیریت سرمایه گذاریتان از جمله یک رویکرد مثبت و دفاعی بحث می‌کند. او سپس سهام چندین شرکت را با نشان دادن امتیازهایش مقایسه می‌کند.

 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلیون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید در دوران رکود بزرگ نوشته شده و از آن زمان بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌است. هیل تحقیقات گسترده‌ای را بر اساس ارتباطات خود با افراد ثروتمند در طول زندگیش انجام داد. هیل به پیشنهاد اندرو کارنگی، ۱۳ اصل موفقیت شخصی را از مشاهدات و تحقیقات خود منتشر کرد. اینها شامل اشتیاق، ایمان، دانش تخصصی، برنامه‌ریزی سازمان‌یافته، تداوم و “حس ششم” هستند. هیل همچنین به طوفان فکری با افراد علاقه‌مند معتقد است که تلاش‌های آن‌ها می‌تواند انرژی هم افزایی ایجاد کند.این کتاب بینش ارزشمندی به روانشناسی موفقیت دارد و باید به عنوان یک اولویت خوانده شود

بهترین سرمایه گذاران یک شبه به وجود نیامده اند، اما در عوض مهارت‌های خود را از طریق سال‌ها تفکر، تحقیق و عمل افزایش دادند. زمانی که این کتاب ها را خواندید، چندین موارد دیگر هم برای اضافه کردن به این لیست وجود دارد.

 برای آشنایی بیشتر با سرمایه گذاری و نحوه آن به مقاله زیر مراجعه کنید