افزایش ۹ میلیون درصدی ارزش بیت‌ کوین در ده سال

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 31 / 12 / 2019
رشد ارزش بیت کوین
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 31 / 12 / 2019

افزایش ۹ میلیون درصدی ارزش بیت‌کوین در ده سال

رشد ارزش بیت کوین

بررسی روند عملکرد ارزش بیت‌ کوین طی ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که این رمز ارز مشهور، با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشت، باز هم جلوتر از بسیاری دیگر از سهام ها و ارز های سنتی دیگر بوده است.

به گزارش بلومبرگ، گفتنی است که بزرگترین رمز ارز دیجیتالی جهان که در حال حاضر با قیمت حدود ۷۲۰۰ دلار معامله می‌شود، از ماه ژوئیه ۲۰۱۰ تا کنون، حدود ۹۰۰۰۰۰۰ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است.این رشد را می توان بی سابقه ترین رشد یک ارز یا سهام و یا یک پول دانست آن هم در ده سال

ارزش بیت کوینبا بررسی روند تغییر ارزش شرکت‌ها و صنایع بزرگ دیگر، مشاهده می‌شود که هیچ کدام از آنها با بیت‌کوین قابل مقایسه نیستند. برای مثال، ارزش سهام شاخص S&P ۵۰۰ در این بازه زمانی تنها سه برابر شده است. از طرفی، ارزش طلا طی ۱۰ سال اخیر، ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین، قابل ذکر است که برخی از سهام‌های با بهترین عملکرد، همچون Russell ۳۰۰۰، حدود ۳۰۰۰ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است.حال باید دید در ادامه رشد قیمت بیت کوین در یک دهه آینده قیمت بیت کوین در انتهای سال 2030 چه قیمتی را خواهد دید.البته می توان انتظار داشت دیگر قرار نیست قیمت بیت کوین در ده سال آینده هم مانند این ده سال گذشته به اندازه 9 میلیون درصد رشد کند.البته رشد حدود هزار درصدی هم می تواند قیمت بیت کوین را به مرز هر عدد 72 هزار دلار برساند که با زهم عمکلرد بی نظیری می باشد.باید دید ارزش بیت کوین با توجه عرضه کم خود در ده سال آینده و استخراج محدود آن و رشد تقاصا آن می تواند بر روی رشد آن اثر بگذارد و در آینده نه چندان دوری بتوانیم قیمت هر بیت کوین به یک میلیون دلار برسد که می توان این قیمت را آرزوی ساتوشی ناکاموتو نامید.

به آشنایی بیشتر با رمز ارزها می توانید به مقاله های زیر مراجعه کنید.