اقتصاد اروپا در سراشیبی سقوط

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 02 / 10 / 2019
اقتصاد اروپا
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 02 / 10 / 2019

اقتصاد اروپا در سراشیبی سقوط

اقتصاد اروپا

دورنمای اقتصاد منطقه یورو یا اقتصاد اروپا ضربه دیگری خورد و به خاطر بدتر شدن بی ثباتی ناشی از درگیری های تجاری و برگزیت، اطمینان در صنعت به پایین ترین حد طی ۶ سال گذشته رسید.

رکودی که بیشتر در بخش تولید متمرکز شده به شدت بر این منطقه فشار می آورد. آلمان در آستانه رکود قرار دارد و رشد اقتصادی بسیاری از اقتصاد های بزرگ منطقه کند شده است.

آخرین مطالعات کمیسیون اروپا آسیب را نشان می‌دهد. مدیران صنعت بیشتر نگران تقاضای مشتریان هستند و علاقه کمتری به استخدام نشان میدهند.

یورو که طی سه ماه گذشته ۴ درصد ارزش خود را از دست داده است، امروز صبح ۱.۰۹۲۴ دلار معامله شد.
تولید در کل منطقه اروپا مخصوصاً آلمان به خاطر بی ثباتی ناشی از درگیری های تجاری بین چین و آمریکا و مذاکرات بر سر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا کاهش یافته است.

این رکود باعث پاسخی از طرف بانک مرکزی اروپا شده است. این بانک نرخ بهره را در ماه جاری کاهش داد و یک دور جدید فروش سرمایه ها را اعلام کرد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد مدیران صنعت در ماه سپتامبر در تمام جوامع بسیار بدبینانه عمل کرده اند از جمله در زمینه پیش بینی تولید و سفارشات.
بخش خدمات که مقاوم تر عمل کرده، اطمینان را کمی افزایش داده است ولی این رقم هنوز هم در پایین ترین حد خود از اواسط ۲۰۱۵ قرار دارد.

در هفته های اخیر به خاطر مسئله برگزیت، بی ثباتی بیشتری به وجود آمده است. نخست وزیر اسپانیا در مصاحبه‌ای گفت سناریوی بدون توافق بزرگترین تهدید برای رشد اقتصادی اسپانیا است.
مالک بریتیش ایرویز با اشاره به این مسائل هشدار داد که چالش های صنعت خطوط هوایی اروپا و ضعف اقتصاد تا ۲۰۲۰ ادامه می یابد.

کریستین لاگارد، رئیس آینده بانک مرکزی اروپا در مورد منطقه یورو گفت:«وارد شدن به رکود خط مبنای ما نیست. خط مبنای ما یک رشد متوسط است که به خاطر یک تهدید بزرگ در خطر است. این خطر بزرگ جنگ تجاری و بی ثباتی ناشی از آن برای سرمایه گذاران است.

ترجمه توسط بلومبرگ فارسی