سیاست پولی بیت کوین و اتریوم
    زمان مطالعه دقیقه  04 / 07 / 2020

سیاست پولی بیت کوین در مقابل اتریوم

بیت کوین در مقابل اتریوم،کدام یک سیاست پولی بهتری دارند؟

نکات اساسی

  • سیاست های پولی اتریوم به نحوی است که صدور سکه های کافی را که برای جبران کافی هزینه های استخراج کنندگان مورد نیاز است را دیکته می کند.
  • با یک سیاست پولی تعیین شده انسانی، استخراج اتریوم در برابر بازیکنان مخرب شبکه مصون نیست.
  • بیت کوین یک سیاست پولی دقیق تر ارائه می دهد، که ممکن است از نظر اقتصادی عالی نباشد اما عدم تمرکز را افزایش می دهد.
  • هیچ “بهترین خط مشی” وجود ندارد زیرا هر شخص می تواند وزن های مختلفی را برای هر سیاست پولی ایجاد کند.

بحثی قدیمی میان بیت کوین و اتریوم  در جوامع می چرخد که کدام شبکه سیاست پولی بهتری دارد. جواب این مسئله بر روی یک طیف نظرات مختلف نهفته است

حداقل استخراج(انتشار) ضروری اتریوم

تفاوت فاحش بین تورم و تورم پولی وجود دارد. مورد دوم افزایش در کل عرضه پول یک کشور یا شبکه رمزنگاری است. از طرف دیگر تورم منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات در یک اقتصاد است.انتشار(استخراج) شبکه های رمزنگاری همان موضوع تورم پولی است.

بیشتر بدانید: آموزش استخراج بیت کوین

هر دو بیت کوین و اتریوم سکه های بومی را برای استخراج کنندگان به عنوان پاداش اعتبار معاملات و بلوک های جدید صادر می کنند.

برخلاف بیت کوین ، که همه می دانند با کاهش نصف پاداش، تورم پولی را حل می کند ، اتریوم مسیری قابل هضم تر را طی می کند. به جای اینکه شبکه به طور ناگهانی باعث کاهش پاداشهای بلوک شود ، سیاستی برای “حداقل صدور ضروری یا minimum necessary issuance ” اعمال می شود.

این سیاست، بلاک چین اتریوم را به انتشار تنها آنچه برای تأمین امنیت شبکه لازم است،مجبور می کند و اجازه می دهد انتشار  سکه جدید با زمان کاهش یابد.

این یک رویکرد پایدار تر در مورد سیاست های پولی است زیرا استخراج کنندگان به جای اینکه ناگهان با کاهش درآمد مواجب بشوند، آهسته از پاداش های بالا خودداری می کنند. این سیاست در معرض خطر اسیر شدن در بازی بازیگران مخرب است.سیاست پولی اتریوم درونی است و کدگذاری نشده است.

در نتیجه، بازیگران بد می توانند به شبکه نفوذ کرده و تغییراتی را اجرا کنند که برای رشد بلند مدت مضر است. اگرچه این مسئله به دلیل نظارت بر جامعه قابل پیگیری و با وجود توانایی انشعاب یا همان فورک در صورت کشف چنین طرحی تا کنون صورت نگرفته است ، اما با این وجود یک خطر بالقوه است.

روی دیگر هاوینگ بیت کوین

در آن طرف طیف، بیت کوین را داریم.همانطور که قبلاً نیز مورد بحث قرار گرفت، در فرایندی که به عنوان نصف شدن یا هالوینگ شناخته می شود، انتشار یا صدور بیت کوین پس از هر چهار سال یک بار نصف می شود. با در نظر گرفتن هاوینگ، مقدار کل BTC که می تواند وجود داشته باشد، یک نقطه به راحتی پیش بینی شده است.(این مقدار طبق وایت پیپر ساتوشی ناکاموتو برابر با 21 میلیون است)

بیت کوین در گردش

بیشتر بدانید: هاوینگ بیت کوین

اما این پیش بینی با هزینه انجام می شود. استخراج کنندگان بیت کوین مجبور هستند هر چهار سال یکبار درآمد خود را کاهش دهند. اما، فقط درآمد استخراج کننده از پاداش بلوک کاهش می یابد و درآمد دریافتی از طریق هزینه های معامله همان است. از نظر تاریخی، جمع آوری فی تراکنش با گذشت زمان افزایش یافته است.

این پدیده نیاز دارد که بیت کوین افزایش قیمت داشته باشد و معاملات خود را با گذر زمان گران تر کند. طبق این تئوری، یک روز، هزینه ها شکل غالب جبران خسارت استخراج کنندگان خواهد بود. و در سال 2140 دیگر بیت کوینی استخراج نمی شود و فقط همین هزینه تراکنش ها به استخراج کنندگان می رسد.

مشکلی که در این تئوری وجود دارد این است که با افزایش قیمت معاملات، کاربران ممکن است به ارز های دیجیتال دیجیتال تراکنش مهاجرت کنند. بیت کوین هنوز هم یک شبکه مقاوم در برابر سانسور با پرداختهای غیرقابل توقف خواهد بود، اما آیا هزینه یک تراکنش در شبکه بیت کوین 20 دلار خواهد بود؟

از جنبه مثبت، سیاست پولی بیت کوین در مقایسه با اتریوم در یک سطح غیرمتمرکز تر و مصونیت از تصرف در مقابل اشخاص و گروه ها است.

قیمت بیت کوین

در حالی که یک چارچوب پولی رمزگذاری شده برای شبکه ایده آل نیست، اما این سیاست مداخله انسان را از بین می برد و به کاربران این احساس تسکین را می دهد که می دانند دقیقاً چه اتفاقی می افتد.

پایان بازی سیاست پولی بیت کوین و اتریوم چه می شود؟

داده ها به ما نشان می دهد که می توان نتیجه گیری های خاصی را گرفت که کاملاً آشکار می کند، اتریوم یک چارچوب پایدارتر اقتصادی دارد، اما بیت کوین سیاست غیرمتمرکز دارد.

علاوه بر این،هالوینگ بیت کوین ممکن است تعداد مطلق BTC دریافتی از استخراج کنندگان را کاهش دهد، اما این مسئله در گذشته مشکلی ایجاد نکرده است. قیمت BTC همیشه این کاهش دریافتی ها را با افزایش قیمت جبرات می کرده است. این امر به  استخراج کنندگان انگیزه بیشتری برای افزایش قیمت ها و ایجاد چرخه بازار می دهد.

از طرف دیگر اتریوم قرار است یک دوره دگرگونی یا به عباریت انقلابی را پشت سر بگذارد.

گواهی اثبات سهام پیش روی اتریوم است زیرا  به راه اندازی قریب الوقوع Ethereum 2.0 نزدیکتر می شود. این حرکت تورم پولی اتریوم را برای کوتاه مدت افزایش می دهد، به دلیل اینکه در بلاک چین اتریوم به طور هم زمان هم گواهی اثبات کار و هم گواهی اثبات سهام با هم اجرا می شوند. با کاهش تدریجی PoW ، صدور ETH بطور چشمگیری کاهش می یابد.

پلن اجرایی اتریوم 2

در حقیقت، با راه افتادن قرارداد EIP 1559، در صورت کاهش هزینه تراکنش بیش از حد انتشار اتریوم،انتشار منفی برای ETH کاملاً امکان پذیر است. این می تواند اتریوم را به یک دارایی ضد تورم تبدیل کند نتیجه ای که برخی را تحریک می کند تا اتریوم را بخرند و دیگران را ممکن است که تحریک نمی کند.

در اینجا نظرها متفاوت سات و از شخص به شخص دیگر این تفاوت وجود دارد که کدام سایست پولی بهتر است

رمزهای رمزنگاری شده ممکن است بخاطر یک سیاست غیرمتمرکزتر، ثبات مالی را قربانی کنند، و آنها را به آرامی به سمت بیت کوین متمایل سازند.

بیشتر بدانید:

آموزش بیت کوین

منبع 

 

دیدگاهتان را بنویسید