کدام کشورها بیشترین میلیونر ها را دارند؟

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 27 / 10 / 2019
میلیونرها
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 27 / 10 / 2019

کدام کشورها بیشترین میلیونرها را دارند؟

میلیونرها

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کردیت سوئیس، در حال حاضر تعداد میلیونر های جهان به ۴۶٫۸ میلیون نفر رسیده است. از اواسط سال ۲۰۱۸ تاکنون شمار میلیونرها رشدی ۱٫۱ درصدی داشته است

به گزارش بلومبرگ فارسی به نقل ازاکونومیست پیش از آنکه بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر بریتانیا به شمارش آرای مربوط به برگزیت بپردازد، در سال ۲۰۱۴ و در مقام شهردار لندن در مصاحبه‌‌ای با افتخار اعلام کرده بود: در حال حاضر ۷۲ میلیاردر در لندن زندگی می‌کنند که این تعداد از میلیاردهای نیویورک بیشتر است.

اگرچه گفته می‌شود که تعداد میلیاردرهای این شهر به ۹۵ نفر افزایش یافته اما تعداد میلیونرهای لندن رو به کاهش است. علت آن هم عدم قطعیت ناشی از برگزیت و تضعیف پوند است. سال گذشته لندن ۲۷ هزار میلیونر خود را از دست داد.
در سایر نقاط جهان اما تعداد میلیونرها رو‌به‌رشد است.

در حال حاضر تعداد میلیونرهای جهان -افرادی که حداقل یک میلیون دلار سرمایه‌ و دارایی دارند- به ۴۶٫۸ میلیون نفر رسیده است. از اواسط سال ۲۰۱۸ تاکنون شمار میلیونرها رشدی ۱٫۱ درصدی داشته است.

این رده‌بندی شامل بیش از چهار میلیون آلمانی، سه میلیون ژاپنی و دو میلیون میلیونر آلمانی می‌شود. با این حال هیچ‌ کشوری به‌اندازه آمریکا میلیونر ندارد. بر اساس این گزارش تعداد میلیونرهای آمریکا تقریبا به ۱۹ میلیون نفر رسیده است.

گزارش موسسه کردیت سوئیس نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رشد تعداد ثروتمندان جهان در سال جاری مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود.

علی‌رغم آشفتگی بازارها، جنگ‌های تجاری و نگرانی از رکود اقتصادی، ۶۷۵ هزار میلیونر جدید طی ۱۲ ماه -تا اواسط سال ۲۰۱۹- در آمریکا اضافه شده است.

توزیع نابرابر ثروت به‌ویژه از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ به یک مساله حاد سیاسی تبدیل شده است.

موسسه کردیت سوئیس معتقد است که سهم ثروت متعلق به یک‌ درصد از ثروتمندان جهان که در سال‌های قبل از بحران مالی کاهش یافته بود، پس از آن روند روبه‌رشدی داشته است.

بر اساس گزارش این موسسه تحقیقاتی ۱۰ درصد از ثروتمندترین‌های جهان ۸۲ درصد و یک درصد از ثروتمندترین‌ها ۴۵ درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند.