ماینینگ بیت کوین با استفاده از انرژی سبز

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 11 / 2019
ماینینگ با انرژی سبز
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 11 / 11 / 2019

ماینینگ بیت کوین در کانادا با استفاده از انرژی سبز

ماینینگ با انرژی سبزشرکت های گاز کانادا در حال استفاده از گاز طبیعی به دام افتاده برای تأمین انرژی استخراج بیت کوین به جای شعله ور کردن آنها در اتمسفر هستند.ماینینگ بیت کوین فرایندی است که به مصرف منابع فراوان برق شناخته شده است. با افزایش قیمت کوین ها، ماینینگ یک بار دیگر در معرض توجه قرار گرفته است.

به تازگی شرکت گاز آلبرتا کانادا راهی برای استفاده از گاز طبیعی به منظور تأمین انرژی استخراج بیت کوین یافته است. این شرکت به جای انتشار گاز در اتمسفر و آلوده کردن هوا آنرا برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌دهد. در حقیقت به جای رها سازی در جو، ۵۰۰ متر مکعب روزانه برای ماینینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماینینگ بیت کوین به جای رها سازی گاز در اتمسفر

ماینینگ بیت کوین نیاز به منابع زیادی از انرژی دارد که از دید بسیاری به عنوان مسئله ای است که محیط زیست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر بسته های گاز طبیعی به دام افتاده که در فضا رها می‌شوند در کشور‌هایی مانند کانادا باعث آلودگی هوا می‌شوند.

اکنون به لطف آنچه که به تازگی توسط شرکت های گازی کانادا کشف شده، همه این گاز‌های طبیعی می‌توانند برای تأمین برق فارم های ماینینگ بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از گاز با این روش مشکلات انبوه دارندگان چاه های گاز را حل می‌کند. هزاران نفر از آنها در تلاش بودند تا این انفجارهای گازی را مهار کنند یا راهی برای استفاده از آنها پیدا کنند.

بیت کوین مشکل بزرگ هزاران دارنده چاه نفت را حل می‌کند. تقاضای زیادی برای کسب درآمد از این انرژی به دام افتاده غیر قابل تبدیل به پول به وجود آمده است.

علاوه بر آن قیمت گاز طی سال های گذشته کاهش یافته است و انگیزه برای جمع آوری و صادرات آنرا کاهش داده است. تنها راه خلاص شدن از آن مصرف آن هنگام خروج از زمین است، چرا که هیچ بازیابی روی آن انجام نمی‌شود و جو را آلوده می‌کند.

چاه های نفت دیگر مجبور به خاموشی نیستند

اما شرکت ها نتوانستند این کار را به صورت نامحدود انجام دهند. مقرراتی وجود دارد که محدودیت هایی بر روی میزان گازی که می‌تواند شعله ور شود قرار می‌دهد و پس از آنکه شرکت ها به آن محدودیت ها رسیدند آنها می‌توانند چاه ها را خاموش کنند.

با این راه حل جدید شرکت‌ها می‌توانند تجهیزات استخراج بیت کوین را نصب کرده و از گاز برای استخراج بیت کوین استفاده کنند. با استفاده بیشتر از گاز طبیعی برای تامین برق فارم های ماینینگ، دی اکسید کربن کمتری از اکتشاف نفت و گاز تولید می‌شود و این سبب ماینینگ سبز‌تری خواهد شد. در عین حال این رویکرد می‌تواند موجب عدم تمرکز بیشتر فرایند ماینینگ بیت کوین شود.

ترجمه توسط بلومبرگ فارسی

برای آموزش بیشتر سری به مقاله آموزش استخراج بیت کوین بزنید

نظرات بسته شده است.