فدرال رزرو چیست؟

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 09 / 10 / 2019
فدرال رزرو آمریکا
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 09 / 10 / 2019

سیستم فدرال رزرو (FRS)، بانک مرکزی ایالات متحده است. این نهاد، همان‌طور که معمولا چنین شناخته شده است، سیستم پولی و مالی ایالات متحده را تنظیم می‌کند. سیستم فدرال از یک آژانس دولتی مرکزی در واشنگتن دس. سی، هیئت رئیسه و 12 بانک فدرال منطقه‌ای در شهرهای بزرگ در سراسر ایالات متحده تشکیل شده است. حال به بررسی بیشتر این سوال می پردازیم که سیستم فدرال رزرو چیست؟

فدرال رزرو آمریکا

 

درک عملکرد سیستم فدرال رزرو

فدرال رزرو پنج وظیفه کلی را انجام می‌دهد:

  • انجام سیاست‌های پولی کشور
  • تنظیم مؤسسات بانکی‌
  • نظارت و حمایت از حقوق اعتباری مصرف‌کنندگان
  • حفظ ثبات سیستم مالی
  • ارائه خدمات مالی به دولت ایالات متحده

بانک فدرال همچنین سه سیستم پرداخت عمده فروشی را اداره می‌کند: خدمات صندوق‌های فدوایر، خدمات اوراق بهادار فدوایر و خدمات تسویه حساب ملی.

فدرال رزرو یک نیروی عمده در اقتصاد و بانکداری است. فعالیت‌های دهان باز آن‌ها (اظهارات سوداگرانه فدرال) بصورت علنی نرخ بهره فعلی را اعلام می‌کنند.

نقش و اقتدار فدرال رزرو

فدرال رزرو توسط قانون فدرال تأسیس شد، که در پاسخ به وحشت مالی سال 1907 توسط رئیس جمهور وودرو ویلسون امضا شد. پیش از آن‌، ایالات متحده تنها قدرت بزرگ مالی بدون یک بانک مرکزی بود.

فدرال رزرو از قدرت گسترده‌ای برای اقدام جهت اطمینان از ثبات مالی برخوردار است، و این تنظیم‌کنندگان اصلی بانک‌ها هستند که عضو سیستم فدرال رزرو هستند. تنظیم‌کننده به عنوان وام‌دهنده آخرین ملجا برای آن دسته از مؤسسات عضوی است که جای دیگری برای دریافت وام ندارند.

بانک‌ها در ایالات متحده همچنین مشمول مقررات تعیین شده توسط ایالت‌ها‌ شرکت بیمه سپرده‌گذاری فدرال (در صورت عضویت) و دفتر کنترل‌کننده ارز (OCC) هستند.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) سیاست پولی را تنظیم می‌کند

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نهاد سیاست‌گذاری پولی فدرال است و عرضه پول کشور را مدیریت می‌کند. این کمیته از هفت عضو از اعضای هیئت مدیره دولت فدرال، رئیس فدرال رزرو نیویورک و چهار نفر از 11 رئیس باقی‌مانده فدرال رزرو منطقه‌ای، که در دوره‌های یک ساله را بطور دورانی و دوره‌ای خدمت می‌کنند، تشکیل شده است. FOMC بطور مرتب هشت بار در سال و علاوه بر این، بطور ضروری برای بحث در مورد چشم‌انداز اقتصاد ملی و بررسی گزینه‌های سیاست پولی این کشور، تشکیال جلسه می‌دهد.

FOMC هدف خود در مورد نرخ صندوق‌های فدرال یک شبه که نرخ بهره کوتاه مدت را کنترل می‌کند، را در جلسات بر اساس دیدگاه خود در مورد قدرت اقتصاد تنظیم می کند. وقتی می‌خواهد اقتصاد را تحریک کند ، نرخ هدف را کاهش می‌دهد. در مقابل، نرخ صندوق‌های فدرال را برای کند کردن اقتصاد افزایش می‌دهد.

در سال 2008، در پاسخ به رکود اقتصادی، نرخ هدف به 0.25٪ کاهش یافت و هفت سال در همان میزان باقی ماند. در 15 دسامبر سال 2015، فدرال رزرو نرخ هدف را به دامنه 0.25٪ تا 0.5٪ رساند – که اولین افزایش نرخ تقریباً در 10 سال گذشته بود. از سال 2015، FOMC نرخ را افزایش داده و گفته است كه در آینده این كار را ادامه خواهد داد.

سیستم پرداخت‌های فدرال رزرو

سیستم پرداخت‌ها که معمولا با نام فِدوایِر شناخته می‌شود، روزانه تریلیون‌ها دلار بین بانک‌ها در سرتاسر ایالات متحده جابجا می‌کند. معاملات برای تسویه حساب‌های همان روز است.

در پی بحران مالی سال 2008، فدرال رزرو توجه بیشتری به ریسك ایجاد شده بخاطر زمان تأخیر بین زمانی که پرداخت‌ها در اول روز صورت می‌پذیرد و هنگامی که پرداخت‌ها تسویه شده و اختلاف حل می‌شود، كرده است. این نهاد چنین فرض می‌کند که نهادهای مالی بزرگ نظارت فوری بر پرداخت‌ها و ریسک اعتباری را که تنها بصورت روزانه در دسترس است، را بهبود می‌بخشند.

برای مطالعه بیشتر می توانید به این مقاله ها مراجعه کنید.