خرید دستگاه استخراج بیت کوین

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 30 / 12 / 2018
خرید دستگاه استخراج بیت کوین
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 30 / 12 / 2018

خرید دستگاه استخراج بیت کوین، بعد از آنکه قوانین مشخصی برای استخراج این رمز ارز توسط دولت تعیین شد، کار مشکلی نیست. گرچه به دلیل نوسانات قیمت ارز، قیمت ماینر بیت کوین متغیر بوده و ثابت نیست، اما خرید دستگاه و ثبت آن در مراکز دولتی، روند درآمدزایی از بیت کوین را ساده تر کرده است. در صورتی که قصد خرید ماینر بیت کوین ارزان و ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید، میتوانید از طریق شماره … با ما در تماس باشید.

قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین، باید در مورد آنکه Bitcoin چیست و چگونه کار میکند، اطلاعات جامع و کاملی کسب کنید. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما، دانلود کتاب آموزش بیت کوین است. کتابی که بر اساس تجربه عملی نوشته شده و به تمامی سوالاتتان به طور کامل پاسخ میدهد.

قطعا با مطالعه این کتاب متوجه روند استخراج بیت کوین، تجهیزات مورد نیاز و اینکه این کار هنوز هم به صرفه هست یا نه، خواهید شد. با این وجود اگر سوالی بدون پاسخ ماند، از طریق شماره … در یک جلسه مشاوره رایگان سرمایه گذاری با ما در ارتباط باشید.

اما بپردازیم به مهمترین سوالاتی که هنگام خرید ماینر بیت کوین برای شما عزیزان مطرح میشود:

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج یا ماینینگ بیت کوین فرآیند کسب بیت کوین در ازای تأیید و اعتبار سنجی تراکنشهای بیت کوین است. در واقع میتوان گفت دستمزد ماینرها برای تایید و بررسی تراکنشها، با پرداخت بیت کوین و استخراج یک بلوک جدید، جبران میشود.

اما چه چیزی باعث میشود که این فرآیند با سود همراه باشد؟

افزایش قیمت بیت کوین! به عبارت دیگر در صورتی که قیمت بیت کوین بیشتر از هزینه ای باشد که برای خرید تجهیزات استخراج صرف میشود، این فرآیند با سود کلانی همراه خواهد بود. اما سوالی که برای بسیاری از افراد در حال حاضر و حدود یک دهه بعد از ظهور بیت کوین مطرح میشود، این است که:

 آیا با خرید دستگاه استخراج بیت کوین هنوز هم میتوان سود کسب کرد؟

به طور کلی عوامل مختلفی در میزان سوددهی فرآیند ماینینگ بیت کوین تاثیرگذار است. این موارد شامل هزینه برق برای تأمین انرژی دستگاه، در دسترس بودن دستگاه و قیمت آن و سختی شبکه بیت کوین است.

سختی شبکه بیت کوین چگونه اندازه گیری میشود؟

سختی شبکه بلاکچین بر اساس نرخ هش در هر ثانیه برای تایید و اعتبار سنجی تراکنش، اندازه گیری میشود. نرخ هش هم بر اساس سرعت حل معادلات اندازه گیری میشود. بنابراین در حالت کلی، هرچه که تعداد ماینرهایی که به شبکه وارد میشوند بیشتر باشد، سختی شبکه هم افزایش می یابد. چرا که الگوریتم استخراج بیت کوین توسط ساتوشی از همان ابتدا به گونه ای تعیین شده که در هر 10 دقیقه، یک بلوک استخراج شود.

ماینر با قدرت بالا، ضروریترین مولفه استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین تا قبل از سال 2013 توسط رایانه های شخصی به سادگی قابل انجام بود. اما از زمانی که چیپهای جدید (ASIC) با قدرت 100 بیلیون بیشتر تجهیزات قبلی معرفی شد، روند استخراج این رمز ارز به طور کل تغییر کرد.

گرچه از نظر تئوری، استخراج با ماینرهای قبلی همچنان هم ممکن است، اما از نظر عملی با سود همراه نیست! چرا که روز به روز سخت افزارهای بهتری وارد بازار میشوند که قدرت محاسبه بیشتری دارند.

پیش از این، زمانی که ماینرها از دستگاههای قدیمی برای استخراج بیت کوین استفاده میکردند، قیمت بیت کوین با سختی شبکه نسبت مناسبی داشت. بنابراین میتوان گفت که استخراج در سال های 2009 تا 2013 با سود زیادی همراه بود، چرا که:

اولا فرد برای ورود به شبکه و استخراج Bitcoin نیازی به خرید دستگاه ماینر بیت کوین نداشت. چرا که میتوانست از همان سیستم کامپیوتری معمول خود برای ماینینگ استفاده کند. تنها کاری که باید انجام میدادند تغییر تنظیمات دستگاه برای بهینه سازی فرآیند بود. اکثر ماینرهای موجود در شبکه از نوع سیستمهای خانگی بودند و رقابت با سیستمهایی از نوع خود، کار مشکلی نبود.

پس از ورود ASICها، روند استخراج کاملا تغییر کرد. اکنون سیستمهای خانگی باید با دستگاههایی رقابت میکردند که قدرت محاسبه بسیار بالایی داشتند. بنابراین استفاده از سیستم های کامیپوتری، به هیچ عنوان به صرفه و عملا ممکن نبود.

سختی استخراج بیت کوین

همانطور که در پیش از این گفته شد، میزان دشواری مرتبط با استخراج بیت کوین متغیر است و تقریباً هر دو هفته یکبار تغییر می یابد تا روند ایجاد بلوک های تأیید شده برای بلاکچین (و به نوبه خود بیت کوین هایی که در گردش هستند) را حفظ کند. هرچه میزان سختی شبکه بیت کوین بیشتر باشد، احتمال اینکه یک ماینر معمولی بتواند با موفقیت مسئله هش را حل کند و بیت کوین کسب کند، کمتر است.

زمانی که اولین بیت کوین استخراج شد، سختی شبکه 1 بود! اما از می 2020 تا کنون، سختی به 16 تریلیون رسیده است. بنابراین مشخص است که سختی فرآیند استخراج بیت کوین تا چه اندازه مشکلتر از گذشته است.

تغییر پاداش استخراج بیت کوین (هاوینگ)

در برنامه نویسی که برای بیت کوین انجام شده است، تعداد بیتکوینها محدود و 21 میلیون تعیین شده است. گرچه احتمال تغییر این مسئله در آینده وجود دارد، اما در حال حاضر مقدار کل سکه ها، همین مقدار تعیین شده است.

در حال حاضر بیش از 18 میلیون از بیت کوینها استخراج شده است. اما یکی از روشهایی که برای کنترل تولید کوینهای جدید مورد استفاده قرار میگیرد، کاهش پاداش ماینرهاست! بر اساس قوانین تعیین شده، هر 4 سال یک بار پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد. این مقدار در ابتدا 50 بوده و در حال حاضر به 6.25 رسیده است.

این مسئله یکی از مهمترین مواردی است که افراد قبل از خرید دستگاه ماینر بیت کوین ارزان باید در نظر داشته باشند. چرا که با توجه به سختی شبکه، قطعا نمیتوان از هر دستگاهی برای موفقیت و کسب سود استفاده کرد.

هزینه استخراج بیت کوین چقدر است؟

  • برای تخمین هزینه های لازم برای استخراج، مهمترین موردی که باید بدان توجه داشت، هزینه برق منطقه ای است که در آن زندگی میکنید. در ایران تعرفه برق به مراتب نسبت به سایر کشورهای خارجی کمتر است. گرچه در حال حاضر با ثبت قانونی دستگاه، هزینه برق متفاوت از تعرفه معمول حساب میشود، اما همچنان هم میتوان گفت کمتر از سایر کشورهاست.

هزینه برق برای استخراج بیت کوین چقدر است؟

بر اساس قوانین مصوبه، تعرفه برق برای استخراج ارز دیجیتال بر اساس نرخ برق صادراتی تعیین میشود. در حال حاضر این نرخ، 965 تومان است. (نرخ برق صنعتی 150 تومان است.) در نتیجه به طور تقریبی هزینه برق برای استخراج 1 بیت کوین، 208 میلیون است!

  • مسئله بعدی، قیمت دستگاه استخراج بیت کوین است. هرچه که دستگاه پیشرفته و به روزتری انتخاب کنید، در استخراج موفقتر خواهید بود. علاوه بر این، دستگاههای جدید به گونه ای بهینه شده اند که مصرف انرژی کمتری داشته باشند. بنابراین خرید دستگاه استخراج بیت کوین آخرین مدل و جدید، از هرجهت به نفع شما خواهد بود.
  • در آخر هزینه خرید تجهیزات لازم برای خنک نگهداشتن دستگاه استخراج است. روشهای مختلفی برای نگهداری تجهیزات وجود دارد که هرکدام بودجه متفاوتی نیاز دارند. بسته به محیط قرارگیری دستگاه و روش انتخابی، هزینه این بخش هم متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و البته دقیق در مورد بودجه لازم جهت راه اندازی فارم استخراج بیت کوین، پیشنهاد ما به شما شرکت در جلسه مشاوره سرمایه گذاری در بیت کوین است. قطعا شرکت در یک جلسه مشاوره بهترین راه برای دریافت پاسخ تمام سوالاتتان در این حوزه است.

نکاتی که قبل از خرید دستگاه استخراج بیت کوین باید بدانید

با توجه به افزایش سختی فرآیند استخراج بیت کوین، خرید دستگاه ASIC برای افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند، ضروری است. مهمترین مواردی که هنگام انتخاب و خرید دستگاه باید در نظر داشته باشید، عبارت هستند از:

قیمت دستگاه استخراج بیت کوین

قیمت سخت افزار استخراج بیت کوین براساس کارایی عملیاتی ، دوام و قدرت محاسباتی متفاوت است. به عنوان یک قاعده کلی، سخت افزار ارزانتر بازده و سودآوری کمتری خواهد داشت. بنابراین با در نظر داشتن عمر مفید دستگاه و کارآیی آن، دستگاه را انتخاب کنید.

بهره وری دستگاه ماینر

دستگاه استخراج بیت کوین اساساً برای تبدیل برق به BTC طراحی شده است. اگر مطمئن نیستید که چگونه بهترین سخت افزار استخراج بیت کوین را انتخاب کنید، بهترین کار برای شروع تمرکز بر بهره‌وری انرژی است.

نرخ هش دستگاه ماینر

نرخ هش به زبان ساده، قدرت دستگاه برای حل معادلات و استخراج بیت کوین است. در نتیجه هرچه که نرخ هش یک دستگاه بیشتر باشد، احتمال اینکه معادله توسط ماینر سریعتر حل شود، بیشتر میشود. به طور معمول ، سخت افزار با نرخ هش بالاتر گران تر است.

بهترین دستگاه ماینر

دستگاه های ASIC در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند. برخی از بهترین دستگاههای موجود در بازار عبارت هستند از:

  1. Bitmain AntMiner S5
  2. Bitmain AntMiner S7
  3. Bitmain AntMiner S9
  4. AntMiner T9
  5. AvalonMiner 741
  6. Bitmain AntMiner L3+
  7. Bitmain AntMiner D3
  8. Dragonmint T1
  9. WhatsMiner M3X
  10. Avalon6

با توجه به تحریمهایی که علیه ایران وجود دارد، شرایط خرید دستگاه استخراج بیت کوین، مشکلتر از گذشته شده است. با این وجود داریک لند با توجه به مجوزهای رسمی که در این حوزه دارد، قادر به تایمین بهترین دستگاه ماینر برای شما عزیزان است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص هریک از این تجهیزات، با ما در تماس باشید.