تاثیر منفی جنگ تجاری آمریکا

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 05 / 10 / 2019
جنگ تجاری آمریکا
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 05 / 10 / 2019

تاثیر منفی جنگ تجاری بر چند ایالت مهم آمریکا

جنگ تجاری آمریکا

در حالی که ترامپ به شدت مشغول تهدید استیضاح و موضوع مداخله خارجی در انتخابات است، وضع اقتصادی و جنگ تجاری آمریکا تهدید بزرگتری برای آینده سیاسی رئیس جمهوری آمریکا به وجود آورده است.

اقتصاد ایالت‌های تعیین کننده در سرنوشت انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا وضعیت بد اقتصادی داشتند و حالا خبر بد برای ترامپ در سال ۲۰۲۰ این است که همان ایالت های تاثیر گذار یعنی میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین بار دیگر در شرایط اقتصادی بدی قرار دارند. در واقع از بعضی جهات آنها نسبت به سال ۲۰۱۵ وضعیت بدتری دارند.

بزرگترین تهدید اقتصادی برای ترامپ، جنگ تجاری است که ترامپ بیش از یک سال پیش به راه انداخت. امید به پایان دادن به جنگ تجاری هنوز دست نیافتنی است.

با توجه به دور تازه جنگ تعرفه با اروپا به بهانه حمایت اروپایی ها از ایرباس باید گفت که ترامپ نباید در برابر این جنگ، وسوسه شده و به آن دامن بزند. چرا که این کار به انتقام بیشتر منجر می شود و وضعیت تجارت جهانی را بدتر از این خواهد کرد.

یک کار هوشمندانه که رئیس جمهوری می تواند انجام دهد ، اصلاح روابط با اروپا برای تشکیل جبهه متحد علیه چین است. شاید پس از آن حتی او بتواند اروپا و ژاپن را ترغیب کند که برخی از سرمایه مازاد عظیم خود را در پروژه های زیرساختی در جهان در حال توسعه ببرند تا بتوانند در برابر ابتکار کمربند جاده ابریشم چین قد علم کنند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خود را برای اعمال تعرفه علیه صادرات اروپا آماده می‌کند. این تعرفه‌ها طیفی وسیعی از محصولات مانند مشروبات الکلی و پنیر گرفته تا هواپیما را شامل می‌شود.

سازمان تجارت جهانی مجوز اعمال تعرفه ۷.۵ میلیارد دلاری بر ضد اتحادیه اروپا را صادر کرده است. این تعرفه‌ها ضربه‌ای جدی به صنعت هواپیمایی اروپا شمرده می‌شود و به صادرات تولید کنندگان آمریکایی نیز آسیب وارد می‌کند.

این تعرفه‌ها همچنین نشان دهنده تشدید جنگ تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا است، که ممکن است باعث رکود اقتصاد این منطقه شود؛ اقتصادی که شکننده است.

ترجمه توسط بلومیرگ فارسی