بهترین کارگزاری فارکس 

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 17 / 09 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 17 / 09 / 2019

پرسش مهم قبل از سرمایه گذاری در بورس فارکس این سوال است بهترین کارگزاری فارکس برای ترید کدام کارگزاری است بازار فارکس یا بازار تبادل ارز خارجی، گردش روزانه بیش از ۳ تریلیون دلار آمریکا را در بر دارد.این رقم به صورت نقدی این بازار را به بزرگ ‌ترین و موثر ترین بازار تبدیل می کند. به استثنای “تعطیلات آخر هفته”، بازار فارکس در تمام مدت به صورت 7/24 باز است و همیشه تجارت در آن صورت می گیرد.

بسیاری از مردم به بازار فارکس جذب می ‌شوند چون فکر می ‌کنند که این امکان وجود دارد که خیلی زود پول ‌دار شوند و تا حدی این درست است. مقدار “اهرم” که بازرگانان فارکس به مشتریان خود اجازه استفاده از آن را می‌ دهند بی‌نظیر است، اما استفاده از مقادیر بسیار زیادی از پول قرض گرفته‌ شده٬ یک شمشیر دولبه است

 

در حالی که کارگزاران فارکس وجود دارند که به خوبی تحت نظارت سازمان های مقرراتی هستند، تعداد زیادی وجود دارند که در کشور های توسعه ‌یافته واقع نشده اند و خارج از هر گونه مقررات یا قانونی عمل می ‌کنند.

قبل از اینکه فارکس را شروع کنید، یا اطلاعات شخصی خود را به یک “کارگزار” بدهید، ایده خوبی است که کمی بیشتر در مورد این صنعت یاد بگیرید.بهنرین کارگزاری بورس فارکس

ما این راهنما را برای کمک به شما برای پیدا کردن بهترین کارگزار فارکس آورده‌ایم.

 

بهنرین کارگزاری بورس فارکس

ما همه کارگزاران سهام اصلی را مورد بررسی قرار دادیم و شرکت ‌های زیر را به عنوان توصیه ‌های برتر خود انتخاب کردیم. این کارگزاری ‌ها به خوبی تاسیس شده‌ اند و تحت حوزه‌ های قضایی گسترده در سراسر جهان قانون مند شده اند و پوشش دارایی خوبی دارند و پلت فرم های تجاری برتر را برای معامله گری فراهم می کنند.

رویدادمقدار Closeتاریخ
ثبت پایین ترین شاخص، اولین کف 16.66۳ ژانویه ۱۹۵۰
اولین باری که شاخص به بالای عدد ۱۰۰ رسید 100.38 ۴ ژوئن ۱۹۶۸
دوشنبه سیاه224.84 ۱۹ اکتبر ۱۹۸۷
اولین باری که شاخص به بالای عدد ۵۰۰ رسید 500.97 ۲۴ مارس ۱۹۹۵
اولین باری که شاخص به بالای ۱۰۰۰ رسید 1001.27 ۲ فوریه ۱۹۹۸
بالاترین شاخص پیش از بحران مالی 1565.15 ۹ اکتبر ۲۰۰۷
بزرگترین درصد سودآوری معادل ۱۱.۶ درصد 1003.35 ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸
ثبت یک رکود در شاخص 1569.19 ۲۸ مارس ۲۰۱۳
اولین باری که شاخص به بالای2000 رسید 2000.02۲۶ آگوست ۲۰۱۴
ثبت یک رکورد دیگر در شاخص 2929.67۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸
بالاترین معامله روزانه 2937.06 ۳ اکتبر ۲۰۱۸
اولین باری که شاخص به بالای ۳۰۰۰ رسید 3013.77 ۱۲ جولای ۲۰۱۹
بالاترین سقف شاخص 3393.52 ۱۹ فوریه ۲۰۱۹
بالاترین درصد افت قیمت ها از دوشنبه سیاه 2480.64 ۱۲ مارس ۲۰۲۰

 

تجارت فارکس چیست؟

در ابتدایی ‌ترین سطح آن، تجارت فارکس به ارزش ارزهای جهانی استوار است.

بزرگ ‌ترین بازیکنان در بازار فارکس٬ بانک ‌ها و بانک ‌های مرکزی مانند بانک مرکزی ایالات ‌متحده آمریکا یا بانک ‌هایی مانند بارکلیز هستند. برای نهاد های مالی بزرگ ‌تر، بازار فارکس راهی برای انتقال پول از یک کشور به کشوری دیگر است.

بانک همچنین ممکن است نیاز داشته باشد که در معامله یک ارز خارجی قرار گرفته و یا به یکی از مشتریان خود که آن ارز خارجی را نیاز دارد کمک کند. درحالی که این بخشی از چیزی است که بازارهای فارکس انجام می‌دهند، گمانه ‌زنی‌های زیادی توسط سرمایه گذاران بزرگ و میزهای تجاری در بانک ‌های بزرگ و صندوق ‌های تامینی وجود دارد.

فارکس

بر خلاف سرمایه سهام داران یا بازار های بدهی، بازار ها از طریق قرارداد عمل می ‌کنند که بر تفاوت قیمت بین دو ارز برای داشتن ارزش تکیه دارند. این قرارداد ها شامل این هستند که چگونه معاملات فارکس رخ می‌دهند، مهم نیست چقدر بزرگ و چقدر کوچک باشند.

برای مثال، یک تاجر ممکن است بخواهدکه معامله دلار آمریکا را انجام دهد، اما این باید در نتیجه دلار آمریکا در برابر ارز دیگر رخ دهد. رایج ‌ترین ارز در این سیاره، دلار آمریکا / یورو است، که به طور خلاصه با استاندارد ISO به عنوان “EURUSD” در نظر گرفته می‌شود.

بانک ‌های بزرگ و صندوق‌ های تامینی اغلب قرارداد های فارکس را می‌ خرند که پول رایج را به حساب آن‌ ها واریز خواهد کرد. اکثر واسطه ‌های خرده‌ فروشی این نوع قرارداد مشتق شده را ارائه نمی‌ دهند و برای معاملات ارزی طراحی شده اند.

 

 

 

چگونه تجارت فارکس کار می کند؟

برای کارگزاران فردی فارکس، تجارت معمولا شامل استفاده از پول قرض گرفته ‌شده یا اهرم می ‌شود. بسته به نوع کارگزار فارکس که می‌توانید استفاده کنید، مقدار اهرم می‌تواند از ۲ یا ۳ برابر پولی که پس ‌انداز کرده‌ اید، تا ۵۰۰ برابر بسته به مقررات متغیر باشد.

بدون توجه به اهرم، تجارت فارکس با خرید یا فروش یک جفت ارز آغاز می ‌شود. به عنوان مثال، جفت ارز با قیمت خرید و فروش بیان می‌ شود:

EURUSD 1.3415/1.3418

قیمت فروش تقریبا همیشه قبل از قیمت خرید داده می ‌شود، اما خوب است که مطمئن شوید.

کارگزار فارکس

در هر صورت قیمت فروش همیشه پایین ‌تر از قیمت خرید خواهد بود. وقتی تصمیم گرفتید که کدام روش را مبادله کنید، شما آن را در قیمت غالب بازار٬ خرید یا فروش خواهید کرد.

در این مثال فرض می‌شود که شما تصمیم گرفته ‌اید این جفت ارز را در ۱.۳۴۱۸. بخرید.

 

به دنیای شگفت انگیز پیپ ها خوش آمدید

اندازه کلاسیک در دنیای تجارت فارکس٬ ۱۰۰۰۰۰ واحد برای اغلب ارزهای مهم است. این به این معنی است که وقتی شما تجارت توصیف‌ شده در بالا را باز کردید، قراردادی را خریداری کرده‌ اید که عملکرد ۱۰۰۰۰۰ یورو را در مقابل ارزش بازار دلار آمریکا پیگیری می ‌کند.

امروزه، کارگزاران زیادی وجود دارند که از اندازه‌ های کوچک ‌تر استفاده می‌ کنند. با این حال، برای مثال، ما از اندازه لات ۱۰۰۰۰۰ استفاده می‌کنیم.

به جای واگذاری در واحد های ارز، مانند سهام یا نرخ بهره، مانند اوراق‌قرضه، پایه نامیده شود، قراردادهای فارکس در “پیپ ها” مشخص می ‌شوند.

برای ۱۰۰۰۰۰ یورو که مبنای تجارت نمونه ما هستند، یک پیپ با ۰.۰۰۰۱ / ۱.۳۴۱۸ برابر خواهد بود، یا ۰.۰۰۰۰۷۴۵۲۶۷۵. آن عدد کوچک به ۱۰۰،۰۰۰ تقسیم می شود (اندازه لات)، تا به 7.45 یورو برسد که ارزش یک پیپ در این مثال است.

به انگلیسی ساده، برای هر رقمی از موقعیت چهارم تا نقطه اعشار به سمت پایین یا بالا حرکت می کند. ارزش قرارداد با شمردن هزار یورو تغییر خواهد کرد. دیدن اینکه چه مقدار پول در بازار های فارکس ایجاد می شود و چرا مقدار زیادی کارگزار آنجا وجود دارد، سخت نیست.

 

مقررات بورس فارکس

اداره امور مالی (FCA) مسئول تنظیم واسطه‌های فارکس است، و این ایده بسیار خوبی است که انتخابتان از واسطه ‌ها را محدود به شرکت‌ هایی کند که در اینجا در انگلستان به طور کامل تنظیم شده ‌اند.

برخی از کارگزارانی وجود دارند که در حوزه قضایی مسیولیت های دیگر (مانند ایالات‌متحده یا استرالیا) تنظیم می ‌شوند، هر چند که هر کشوری تغییراتی در قوانین و نحوه اجرای آن‌ها خواهد داشت. استفاده از یک کارگزار کنترل ‌نشده به طور کلی قانونی است، اما می‌تواند خطرناک باشد، چرا که رابط، در صورت وجود٬ اشتباه عمل می‌ کند.

 

مقررات بورس فارکس

FCA مجموعه وسیعی از قوانین برای کارگزاران فارکس دارد. هر کارگزار فارکس در بریتانیا باید کاملا توسط FCA مجوز داشته باشد، و در یکی از سه گروه دسته بندی خواهد شد:

  • مجوز دیلر: هر کارگزاری که یک مجوز دیلر را از طرف FCA نگه می ‌دارد، می ‌تواند در فعالیت‌های ساخت بازار شرکت کند، و همچنین می ‌تواند سرمایه مشتری را در کنار مقررات تعیین‌شده توسط FCA نگه دارد. همچنین می ‌تواند یک ” کتاب B” را اجرا کند، که به کارگزار اجازه می ‌دهد تا به جای کارگزاری در تجارت در بازار آزاد، به عنوان مبادله کننده برای کلاینت عمل کند.
  • مجوز واسطه: یک مجوز واسطه از FCA به یک کارگزار اجازه می ‌دهد که یک مدل “منطبق با اصل” را اجرا کند که محدود به پردازش مستقیم (STP) سفارشات است. تفاوت بین ساخت و STP دستورها در زیر پوشش داده خواهد شد
  • مجوز کارگزار محدود: یک کارگزار با این مجوز می ‌تواند به عنوان یک بازاریاب برای کارگزاران فارکس عمل کند، اما نمی ‌تواند سرمایه ‌های مشتری را نگه دارد. این طبقه از کارگزار بیشتر شبیه یک واسطه بین مشتریان و واسطه‌ های خرده‌ فروشی است که معاملات را اداره می ‌کنند که بیشتر از یک “کارگزار” در معنای عادی کلمه هستند.

 

 

هر کلاس از کارگزار متفاوت است

هر کارگزاری که دارای مجوز دیلر و یا مجوز واسطه باشد٬ می ‌تواند برای قرارداد های اختیاری را صادر و تجارت کند، در حالی که یک کارگزار با یک مجوز کارگزار محدود می ‌تواند خدمات یک کارگزار را که طیف گسترده ‌ای از ابزارهای تجاری دارد، در بازار عرضه کند.

الزامات سرمایه برای هر سه کلاس از فروشندگان نیز متفاوت است و ممکن است در یک جهان BREXIT تغییر کند. در حال حاضر، برای نگه داشتن مجوز دیلر، حداقل الزامات سرمایه‌ای ۷۳۰،۰۰۰ یورو است. یک دارنده مجوز واسطه به ۱۲۵،۰۰۰ یورو، و یک مجوز محدود تا ۵۰،۰۰۰ یورو نیاز دارد.

کارگزاران فارکس که توسط FCA اداره می ‌شوند باید نشان دهند که “ذهن و کنترل” آن‌ ها در انگلستان است و این به معنی حضور فیزیکی و کارکنان بر روی زمین است. مدیر اجرایی و مدیر تطابق باید در بریتانیا باشند و هر دو باید برای کسب اطمینان از صلاحیت آن‌ها از آزمون عبور کنند.

این فرآیند برای تبدیل شدن به یک کارگزار FCA تنظیم ‌شده در پارک ممنوع است، به همین دلیل است که ارزش کارگزارانی را دارد که مایل به پیروی از مقررات FCA هستند.

بهترین کارگزاران کپی تریدینگ

بعضی از کارگزاران یک کپی تریدینگ یا تجارت اجتماعی ارائه می دهند که به شما اجازه می دهد تا معاملات یکی دیگر از اعضای گروه را کپی کنید. با توجه به پیشرفت سیستم عامل های تجاری و گسترش رسانه های اجتماعی، کارگزاران بیشتر و بیشتری در حال حاضر این ویژگی را در سایت هایشان ایجاد می کنند.

این ایده، ساده و بسیار درخشان است، شما می توانید ثبت نام کنید تا یک معامله گر خاص را دنبال کنید یا کپی کنید و معاملات خود را به آنها نشان دهید. کارگزار برجسته که پیشگام این مفهوم است،کارگزاری eToro است.

[table “” not found /]

ریسک های مربوط به تجارت فارکس

معاملات فروخته شده در بازار فارکس ذاتا ریسکی نیستند، همان گونه که رانندگی حرفه ای با ماشین های فرمول یک به طور ذاتی خطرناک نیست. کارگزاران تحت نظارت قانونی باید گزارش دهند که چگونه بسیاری از مشتریانشان پول خود را در پلت فرمشان از دست می دهند و بیشتر آنها بیش از 75٪ هستند!

چند دلیل وجود دارد که چرا تجارت خرده‌ فروشی می ‌تواند برای سلامت مالی شما بسیار خطرناک باشد. استفاده از مقادیر زیاد اهرم احتمالا مهم‌ ترین دلیل است، اما مشکلات مربوط به اقتصاد کلان تجاری به طور مستقیم قابل ‌توجه هستند.

به بازار فارکس نروید، تکالیف خود را انجام دهید و تا جایی که می ‌توانید یاد بگیرید!

 

درک نحوه کار اهرم در بورس فارکس

بیایید به مثال تجاری یک مقدار استاندارد ۱۰۰۰۰۰ دلاری که در ۱.۳۴۱۸ خریداری شده‌اند برگردیم، اگر موقعیت به صورت نقدی خریداری ‌شده، هیچ اهرمی وجود نخواهد داشت و شما می ‌توانید از لحاظ نظری موقعیت را تا زمانی که مایلید حفظ کنید.

برای این موضوع، شما می‌ توانید فقط ۱۰۰،۰۰۰ یورو بخرید و آن‌ها را در حساب بانکی آلمانی خود بگذارید و صبر کنید تا دلار آمریکا افت قیمت پیدا کند (سپس پول نقد را به ایالات‌متحده بفرستید).  این رویکرد به ندرت در مورد تجارت خرده فروشی فارکس صدق می‌کند. در عوض، معامله گران از پول قرض گرفته ‌شده برای خرید یک قرارداد استفاده می‌کنند.

در این مثال، اجازه دهید بگوییم که شما از اهرم 100برابر برای خرید قرارداد استفاده کرده ‌اید. این بدان معناست که شما از ۱۰۰۰ یورو برای خرید یک قرارداد که به ارزش ۱۰۰،۰۰۰ یورو می‌ارزد، استفاده کرده‌اید. همانطور که در بالا گفتیم، یک پیپ به ارزش هفتصد یورو دارد، که به این معنی است که حرکت از سطح خرید 1.3418 به ۱.۳۳۱۵ منجر به از دست رفتن ۷۴۸ یورو (یا بیش از ۷۰ % پولی که شما با آن شروع کردید) می شود.

در برخی موارد، کارگزاران به استفاده از اهرم 500 برابر اجازه می ‌دهند، که به این معنی است که ضرر در مثال بالا ۵ برابر بالاتر، یا ۳،۷۲۵ یورو (یا بیش از ۳.۷ میلیارد دلاری که با آن شروع کردید) می باشد. در اغلب موارد، یک کارگزار می ‌تواند شما را وادار به فروش موقعیت خود کند اگر ضرر شما از مقدار حساب بیشتر باشد.

بسته به نحوه تجارت در بازار، ممکن است پول کارگزارتان به پایان برسد، چون باید موقعیت را در سطح پایین‌تر به فروش برساند تا آن را در اسرع وقت ببندد.

 

نرم افزار بورس فارکس

تعداد کمی از پلت فرم های تجاری استاندارد برای بازار فارکس وجود دارد، و برخی از واسطه‌ ها پلت فرم های خود را نیز ایجاد کرده ‌اند که نظرات بسیاری را به خود جلب می‌ کنند. اکثریت قریب به اتفاق پلت فرم ها مانند متا تریدر ۴ (MT4) هستند که به عنوان پلت فرمی برای دهه های آینده است.

  • MT4: متا تریدر ۴ در سال ۲۰۰۵ توسط نرم‌افزار Metaquotes منتشر شد و تبدیل به پر استفاده ترین پلت فرم تجاری فارکس شد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در نتیجه محبوبیت آن، برنامه های بیشماری وجود دارند که برای کار با MT4 طراحی شده‌اند. برخی از آن ‌ها سیگنال‌ های تجاری ایجاد می ‌کنند و دیگران ربات های معامله گری هستند که معاملاتی را براساس مدل‌ های الگوریتمی انجام می‌ دهند.
  • MT5: متا تریدر 5 به وجود آمد تا جانشین MT4 شود، اما این باعث موفقیت چندانی نشده بود که بسیاری از آن‌ ها فکر می‌کردند. در حالی که MT5 برخی از ویژگی ‌هایی را ارائه می ‌کند که MT4 فاقد آن است، بسیاری از برنامه ‌های شخص ثالث که برای MT4 ساخته شده ‌اند با MT5 کار نمی ‌کنند. اکثر کارگزاران اصلی فارکس به شما این اجازه را می ‌دهند که هر کدام از پلت فرم هایی را که می‌خواهید انتخاب کنید، و واقعا هم یک انتخاب برای همه راه حل ها وجود ندارد.
  • Currenex: Currenex برای معامله گران خرده ‌فروشی کوچک مناسب نیست. به جای سروکار داشتن با کارگزارتان، Currenex شما را به ارائه دهندگان نقدینگی بازار متصل می کنند و معمولا برای استفاده از این پلت فرم به ۲۰۰۰۰ دلار نیاز دارند. علاوه بر این، شما نرخ واقعی بازار را برای جفت ارزهایی که برای تاجران بزرگ‌ تر جذاب هستند، به دست خواهید آورد.
  • پلت فرم های اختصاصی: بسیاری از کارگزاران بزرگ ‌تر فارکس، پلت فرم های تجاری یا گزینه ‌های پیشرفته خود را ایجاد کرده ‌اند که با MT4 کار می ‌کنند. هر یک از این پایگاه‌ ها متفاوت خواهند بود و کارگزار شما قادر خواهد بود گزینه ‌های مختلف تجاری را توضیح دهد که می‌ توانید از آن‌ ها استفاده کنید.

پلت فورم بورس فارکس

 

چگونه کارگزاری بروس فارکس پول به دست می آورند

هر کارگزار فارکس می ‌تواند روش متفاوتی برای انجام کسب ‌و کار داشته باشد. برخی ممکن است تجارت دارای کارمزد صفر را پیشنهاد کنند و پول شان را از اسپرد ها تامین کنند (اطلاعات بیشتر در پایین است)، در حالی که برخی دیگر کارمزدی را برای هر معامله پرداخت می کنند و اسپرد های بیشتری را پیشنهاد می ‌کنند.

کارگزاری فارکس

این ایده بسیار خوبی است که در مورد این که چه نوع استراتژی تجاری فارکس پیش از تصمیم‌ گیری درباره انتخاب یک کارگزار که با اهداف شما متناسب است، یاد بگیرید. بعضی از کارگزاران انواع حساب های ویژه ای برای بازار های سیاه دارند، در حالی که برخی دیگر این عمل را به طور کامل منع می ‌کنند.

 

 

 

 

 

 

  • کارمز دها و اسپرد ها: هیچ راهی وجود ندارد که یک توصیف جامع از تمام روش‌ هایی که کارگزاران برای معاملات فارکس درخواست می ‌دهند، ارایه دهیم. ما بر روی برخی از مهم‌ترین شرایط تمرکز خواهیم کرد، بنابراین شما می ‌توانید از طریق یک ساختار هزینه کارگزار قبل از انتخاب آنها و ارائه دادن کسب و کارتان، آن ها را دسته بندی کنید.

 

  • اسپرد: این اسپرد به تفاوت بین پیشنهاد و قیمت تقاضا برای قرارداد فارکس اشاره دارد. به عنوان مثال، از قبل، قیمت به صورت زیر نقل شد: EURUSD ۱.۳۴۱۵ / ۱.۳۴۱۸ اسپرد بین دو قیمت، ۳ پیپ است، که دارای ارزش ۲۲.۳۵ یورو در لات استاندارد ۱۰۰۰۰۰ یورو خواهد بود. در یک مفهوم عملی، اسپرد، ارزش قرارداد شما را تعیین می ‌کند که مهم است به آن توجه کنید. اگر اسپرد به شکل قابل ‌توجهی بزرگ‌تر شود، می‌ تواند حاشیه‌ای از کارگزار شما ایجاد کند. هر کارگزار باید سیاست ‌های متفاوتی در مورد چگونگی فراخوان های حاشیه داشته باشد، اما مهم است که درک کنیم وقتی اسپرد گسترش می‌یابد، می ‌توانید برای شما کمی دردسر ایجاد کند. نقدینگی کم بازار و یا رویداد های مهم می ‌تواند باعث گسترش اسپرد ها شود و تنها راه حفاظت از خودتان استفاده از مقادیر کمتری از اهرم است.

 

  • کارمزدهای کارگزار: هر کارگزار فارکس، دارای یک ساختار هزینه خواهد بود و ممکن است بر اساس نوع حسابی که انتخاب کرده‌اید، تغییر کند. چهار راه اصلی وجود دارد که کارگزاران فارکس از طریق آن ها کسب درآمد می کنند.

 

  • کارمزدهای معاملات: به همان شکل که یک کارگزار بورس، کلاینت های را شارژ می کند، زمانی که سهام را می خرند یا می ‌فروشند، یک کارگزار می‌ تواند شما را به هنگام باز کردن یا بستن موقعیت شارژ کند. برخی ممکن است هزینه‌ هایی را که براساس اندازه لات داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بدون توجه به میزان خرید تان هزینه‌ های ثابت ارائه کنند.

 

  • افزایش نرخ های اسپرد: یکی از راه ‌هایی که کارگزاران فارکس به آن‌ ها پیشنهاد حساب های دارای “کارمزد صفر” می ‌دهند، با استفاده از اسپرد های بیشتر از معمول، برای پول درآوردن است. اگر کارگزار بتواند قرارداد EURUSD را در ۱.۳۴۱۷ بخرد و آن را در ۱.۳۴۱۸ به شما بفروشد، آن ‌ها پول بدست خواهند آورد. بسیاری از کارگزاران، حساب ‌های تجاری جدیدی را ارایه می ‌دهند که از این سیستم استفاده می ‌کنند، چرا که بسیار ساده ‌تر است.

 

  • تامین مالی: اگر قصد دارید برای بیش از یک روز تجاری در یک موقعیت معاملاتی قرار بگیرید، کارگزارتان به شما بر پولی که دارید قرض می‌گیرید تا موقعیت را باز نگه دارید، بهره می داد. مبلغی که یک کارگزار شارژ می کند، می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی تنها در ارقام واحد سالانه است.

 

  • کمیسیون ها: بعضی از کارگزاران از یک مدل مبتنی بر کمیسیون برای کسب درآمد استفاده می‌ کنند. مشتری درصد کوچکی از معاملات خود را پرداخت می‌ کند که معمولا به صورت نقطه مبنا برای کارگزار اندازه‌ گیری می ‌شود. مطمئن شوید قبل از اینکه معامله را شروع کنید، با کارگزار خود صحبت کنید تا تمام هزینه‌ های اضافی را که باید بپردازید، درک کنید.

چه چیزی باید در انتخاب بهترین کارگزار فارکس مورد نظر قرار گیرد

هر کارگزار فارکس، نیاز های متفاوتی از کارگزارشان دارد. یکی از مهم‌ ترین کار هایی که باید انجام دهید این است که در مورد این تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید در بازار فارکس تجارت کنید و انتخاب کارگزار خود را بر مبنای عادات تجاری خود قرار دهید.

واضح است که شما همچنین باید بدانید که کسب‌ و کار خود را با یک کارگزار مشهور انجام می ‌دهید که با شما منصفانه رفتار می‌کند و زمانی که درخواست پول می‌کنید به شما پول می‌ دهد. بعضی از کارگزاران هنگامی که پول واریز می‌کنید یا برداشت می‌کنید، از شما پول دریافت می کنند و مهم است که این را در نظر بگیرید.

اگر شما برنامه هفتگی خود را به حساب تجاری خود اختصاص دهید، یک کارگزار که برای برداشت از حساب از شما پول می گیرد، مناسب نیست!

لازم به ذکر است که در صنعت آنلاین فارکس، افراد بی پروای زیادی وجود دارند. برخی به شما اجازه نمی‌ دهند که پول خود را پس بگیرید و عملیات ‌های دیگری برای سرقت هویت تان و اطلاعات مالی به طور کامل طراحی شده ‌اند.

برخورد با یک کارگزار که تحت نظارت قانونی FSA است، اساسا این ریسک ‌ها را حذف می ‌کند. به همین دلیل است که مقررات بسیار مهم هستند، به خصوص در یک صنعت که شاهد هجوم فعالان بد در طول دهه گذشته بوده‌ است.

انواع حساب های کارگزاری فارکس

امروزه، کارگزاران اصلی فارکس، یک نوع سیستم چند لایه برای حساب‌ های مشتری خواهند داشت. به طور کلی یک حساب وجود دارد که هدف آن تجار کوچک و یا افرادی است که در تجارت فارکس شروع به کار می ‌کنند. این حساب‌ های سطح پایین معمولا “هزینه” صفر ” دارند که از افزایش اسپرد یا معامله مستقیم با کارگزار پول بدست می ‌آورند.

دو راه مختلف برای تجارت در فارکس وجود دارد. یکی از آن ‌ها ECN (شبکه ارتباطی الکترونیک) نامیده می ‌شود و به این معنی است که شما در واقع با یک شریک و طرف قرارداد سروکار دارید که کارگزار شما نیست.

شکل دیگر، بازارسازی نامیده می ‌شود و این به این معنی است که شما به طور مستقیم با کارگزار خود معامله می ‌کنید. به عبارت دیگر، اگر شما پول به دست آورید، کارگزار شما ضرر می کند. یک بحث اساسی در مورد این که چقدر بازارسازان درستکار واقعا وجود دارند، وجود دارد. اگر شما با یک متخصص تحت نظارت قانونی سر و کار دارید، و یک مساله وجود دارد، شما یک منبع قانونی دارید.

در هر صورت، هر کارگزار فهرست ‌شده در زیر به شما اجازه می ‌دهد تا یک حساب نمایشی را قبل از شروع تجارت با پول واقعی خود باز کنید. بعضی از واسطه ‌ها به شما اجازه می ‌دهند که پلت فرم دموی آن ها را برای ماه ها استفاده کنید، در حالی که برخی دیگر به شما کم ‌تر از یک هفته وقت می ‌دهند.

حتی اگر تجربه خرید و فروش را داشته باشید، ایده خوبی است که برای مدت کوتاهی از حساب نمایشی استفاده کنید و مطمئن شوید که شما درک می ‌کنید که همه چیز چگونه کار می ‌کند!

انواع سفارش و اجرای آن ها در کارگزاری فارکس

زمانی که برای تجارت آماده هستید، چند گزینه متفاوت در نحوه خرید و فروش یک قرارداد فارکس خواهید داشت. ساده ‌ترین راه برای تجارت این است که از سفارشاتی در بازار استفاده کنیم که کارگزار در قیمت ‌های فعلی بازار پر خواهد کرد.

به خاطر داشته باشید که قیمت بازار ممکن است قبل از اینکه کارگزار بتواند سفارش شما را پر کند، تغییر کند و قیمت پرداختی شما هم می ‌تواند تغییر کند.

اگر نیاز دارید که سفارش تان با قیمت معینی پر شود، می ‌توانید از دستور محدود برای خرید و فروش یک قرارداد در یک سطح مشخص استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که به کارگزار بگویید که چه سطحی را می‌ خواهید بخرید و یا قرارداد را به فروش برسانید و اگر بازار به آن سطح برود، اجرا می‌ شود.

یکی از مهم ‌ترین سفارشاتی که در تجارت فارکس وجود دارد، سفارش حد ضرر است.

یک دستور حد ضرر به شما این امکان را می ‌دهد که یک سطح از پیش تعیین ‌شده را تعیین کنید که در آن تجارت شما بسته خواهد شد. این کار باعث می ‌شود مطمئن شوید که پول بیشتری از آنچه که می ‌توانید انجام دهید را از دست نمی دهید.

سفارش جمع آوری سود نقطه مثبت مقابل حد ضرر است، و به شما اجازه می‌دهد تا جایگاه برد خود را در یک سطح مشخص از انتخاب خود به فروش برسانید.

 

سرویس مشتری کارگزاری

شرکت ‌های فارکس دارای شهرت متفاوتی در حوزه خدمات مشتری هستند.

بسیاری از کارگزاران فارکس تنها چند سال است که در این اطراف هستند و گردش مالی آن‌ها به طور کلی بالا است. زمانی که فردی تمام پول خود را در یک معامله واحد از دست می ‌دهد، به ندرت برای سود بیشتر بر می گردند.

برخی از شرکت ‌های بزرگ ‌تر تمایل به ارائه خدمات عالی به مشتریان بزرگ‌ تر دارند، در حالی که حساب ‌های کوچک‌ تر شکایاتشان را می شنوند. چیز های زیادی وجود دارند که می ‌توانند بر بازار فارکس اثر بگذارند و کارگزار ممکن است نتواند همه آن ‌ها را کنترل کند.

برای مثال، اگر از یک کارگزار ECN استفاده می‌ کنید، و اسپرد ها پس از اعلام یک اعلامیه اقتصادی گسترش میابد، اقدام بازار فراتر از کنترل کارگزار است. مهم است که قبل از خواندن تعداد زیادی از کارگزاران آنلاین فارکس، اطلاعاتی در مورد کاری که کارگزار فارکس می‌تواند انجام دهد و نمی‌ تواند انجام دهد، بدست آورید.

مجددا، ما به شدت توصیه می‌ کنیم که انتخاب‌ های خودتان را به کارگزارانی محدود کنید که توسط FCA و یا یک مرجع مشابه در یک حوزه قضایی مشخص اداره می ‌شوند.

 

نتیجه گیری در مورد بهترین کارگزاری فارکس

به لحاظ آماری، اکثریت قریب به اتفاق معامله گران فارکس در بازار پول از دست خواهند داد. بخشی از این امر باید با آنچه که واقعا حرکات بازار را هدایت می‌ کند، انجام شود و بخشی از آن مقداری اهرمی است که سرمایه گذاران خرده ‌فروشی توسط بسیاری از کارگزاران فارکس پیشنهاد می‌ کنند.

در طول دو دهه گذشته، بسیاری از واسطه ‌های جدید فارکس وارد بازار شدند که تجارت فارکس را نسبت به گذشته متمرکز تر کرده‌است. برخی از کارگزاران به شما این امکان را می‌ دهند که با پرداخت ۵۰ دلار به حساب کاربری خود، شروع به خرید و فروش کنید، که پس از آن می ‌تواند تا اندازه ۲۵۰۰۰ دلار بالا رود، در صورتی که اهرم ۵۰۰ برابر توسط رگولاتور اجازه داده شود.

۲۰ % از تجار فارکس که پول کسب می کنند، احتمالا از مقادیر زیاد اهرم استفاده نمی کنند و همچنین سال ‌ها تجربه در اقتصاد کلان و نحوه کار بازارهای فارکس دارند. خبر خوب این است که با اندازه ‌های کوچک ‌تر از پیشنهاد، افراد جوان ‌تر می ‌توانند وارد بازار شوند و شروع به یادگیری با پول کمتری نسبت به قبل کنند.

اگر تصمیم دارید فارکس را شروع کنید، از این آموزش فارکس به عنوان نقطه شروع یادگیری خود استفاده کنید. اگر به بازار فارکس با دانش کمی و انتظارات بزرگ برای کسب سود بروید، احتمالا ناموفق خواهید بود.

با این حال، شایان ‌ذکر است که زمانی که استراتژی‌ های تجاری فارکس با سطح بالایی از دانش ژئوپلیتیک و اقتصادی ترکیب می ‌شوند، پتانسیل سود بسیار زیاد است. این روشی است که توسط آن جورج سوروس در یک روز بیش از یک میلیارد دلار در زمانی که بانک انگلستان را شکست داد، به دست آورد.