افزایش قیمت طلا جهانی

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 06 / 10 / 2019
طلا
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 06 / 10 / 2019

بزودی شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود

طلا

واحد اطلاعات بلومبرگ پیش بینی کرده است که فلزات گرانبها طی ماه های آینده عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایر کالاها خواهد داشت. و منجر به افزایش قیمت طلا جهانی خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ فارسی به نقل از کیتکو، واحد اطلاعات بلومبرگ در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرد: بخش فلزات گرانبها طی ماه های آینده نیز عملکرد بهتری نسبت به سایر کالاها خواهد داشت و طلا نیز مانند پالادیوم رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت خواهد کرد.

مایک مک گلون استراتژیست ارشد اطلاعات بلومبرگ در این باره گفت: قیمت طلا تا پایان امسال با شتاب بیشتری رشد خواهد کرد چرا که شرایط حاکم بر بازارها و اقتصاد بین المللی موجب تقویت قیمت فلزات گرانبها خواهد شد.

وی در ادامه افزود: طلا همچنان لیدر اصلی فلزات گرانبها خواهد بود و عملکرد بسیار خوبی تا پایان امسال خواهد داشت. افزایش ریسک در اقتصاد جهانی موجب رشد فزاینده تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا و افزایش قیمت طلا خواهد شد.

اطلاعات بلومبرگ رابطه بین قیمت طلا و شاخص اس اند پی ۵۰۰ آمریکا را به طور کامل تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده است که هرگاه شاخص نتوانسته بالاتر از سطح ۳۰۰۰ واحدی تثبیت شود، قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شده است.

مک گلون در این باره گفت: اگر شاخص اس اند پی ۵۰۰ نتواند بالاتر از سطح مقاومتی ۳۰۰۰ واحدی تثبیت شود، این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

شاخص اس اند پی 500

اطلاعات بلومبرگ پیش بینی کرده است که شاخص ارزش دلار آمریکا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت و تولید ناخالص داخلی چین نیز با کاهش بیشتری روبرو می شود.

موضوع اصلی دیگر برای سه ماهه چهارم سال 2019 این است که طلا از سایر فلزات، به ویژه مس فراتر رود.

مکگلون گفت: “از زمان کاهش نرخ نخست چرخه کاهش بهره فدرال رزرو،  قیمت طلا حدود 3٪ افزایش یافته است ، ما انتظار داریم که طلا همبستگی خود را با کالاهای دیگر را حفظ کند.” او ادامه داد: “روند دوگانه کاهش قیمت مس و افزایش طلا باید ادامه یابد مس ، که در سال 2019 به میزان 3٪ کاهش یافته است ، نشان دهنده تضعیف شرایط اقتصادی است و در افت عملکرد اوراق بهادار همراهان خوبی دارد.

ترجمه توسط بلومبرگ فارسی

برای مطالعه بیشتر می توانید به این مقاله ها مراجعه کنید.