گذران زندگی با معامله سهام

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 23 / 10 / 2019
معامله سهام
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 23 / 10 / 2019

آنچه در مورد معامله سهام برای گذران زندگی و معیشت باید بدانید.

علاقه‌مندان به بورس و سهام احتمالا این سوال را مطرح نموده‌اند كه آیا واقعا می‌توان برای مدت زمان طولانی از طریق معامله سهام معاش زندگی را تامین کرد.

این ایده که شما می‌توانید شغل خود را کنار بگذارید و تنها با معامله سهام خود را حمایت نمود، جذاب است و برای برخی چنین به نظر می‌رسد که این امر یک تصور و خیال غیرممکن است. گذران زندگی از طریق معامله سهام امکان‌پذیر است، اما مسئله واقعی این است که آیا این احتمال وجود دارد یا خیر.

سرمایه‌گذاران تازه کار که در شبیه‌سازی‌های تجاری کاغذی موفق بوده‌اند، گام‌هایی در راستای ایمان به هدف خود برداشته و تصمیم می‌گیرند که درآمد خود را از بازار سهام کسب کنند. برخی این کار را می‌کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق تنها حساب‌های خود را خراب می‌کنند. مطالعات مربوط به عملکرد معامله‌گران و تاجران روزانه نشان داده است که اکثرا پول خود را در طولانی مدت از دست می‌دهند و ضرر می‌کنند.

معامله سهام

 

هنوز هم برخی از افراد معاش خوبی از طریق معامله سهام دارند و سال‌هاست که این کار را با موفقیت انجام داده‌اند. برخی از افراد در واقع در یک ساحل گرمسیری یا در یک عمارت بلند در هالیوود هیلز نشسته‌اند، و تنها مجهز به یک لپ‌تاپ و یک اتصال اینترنتی هستند و معاش زندگی خود را از بازار کسب می‌کنند.

این مطمئنا جذابیت معامله برای گذران زندگی است: آزادی. آزادی برای این که رئیس خود باشید، خود تعیین کنید کجا و چه زمان کار ‌کنید و از نظر مالی نیز امنیت خواهید داشت.

هشدار: واقعیت این است که معامله سهام برای گذران زندگی یک کار دشوار است، یک مجموعه مهارت بسیار خاص نیاز دارد و مستلزم ریسک‌پذیری است که اکثر مردم از آن برخوردار نیستند.

 

انجام معاملات سهام مستلزم پشتکار و کوشش پیوسته است

اینکه قادر به انجام معاملات روزانه موفق برای گذران زندگی باشیم، به معنای دستیابی به سطحی از تعالی متمرکز است که بیشتر افراد، صرف نظر از شغلی که انتخاب می‌کنند، هرگز به آن دست نخواهند یافت. این تفاوت بین سیاه لشکر و بازیگر برنده اسکار، یا بین یک بازیکن در یک تیم فوتبال آمریکایی در پارک و برنده جایزه با ارزش‌ترین بازیکن سوپربول است.

نکته این نیست که کسی را از دنبال کردن رویای خود منصرف کنیم، بلکه، اگر می‌خواهید معامله روزانه را برای گذران زندگی دنبال کنید، مهم است که با چشمان باز وارد آن شوید.

درباره معامله سهام دانش کسب کنید

شما با صرف زمان جدی برای آموزش خود در مورد همه چیز می‌توانید در ارتباط با معامله قرار گیرید. به احتمال زیاد، شما می‌خواهید یک معامله‌گر روزانه باشید که به دنبال سودهای کوتاه مدت است، نه یک سرمایه‌گذار که به دنبال سودهای بلندمدت است، بنابراین، زمان لازم را اختصاص دهید و درک درستی از جهانی که می‌خواهید وارد آن شوید، بدست آورید.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) و خدمات درآمد داخلی (IRS) همه اطلاعات ارزشمندی را برای معامله‌گران و تجار روزمره ارائه می‌دهند. کتاب‌های مقدماتی در مورد استراتژی‌ها و تئوری‌ها به شما کمک می‌کنند تا با زمین بازی آشنا شوید.

 

یک استراتژی معاملاتی خوب را انتخاب کنید

برای شروع معامله، باید یک روش معامله صحیح را توسعه دهید، روشی که از نوسانات بهره می‌برد، اما همیشه مدیریت ریسک را به عنوان اصل اساسی خود نگه می‌دارد. در حالت ایده‌آل، این روش باید ماه‌ها یا سال‌ها، در کلیه محیط‌های مختلف بازار، و ابتدا با یک حساب نمایشی و سپس با پول واقعی، آزمایش شود.

 

برخی از درآمدها را کنار بگذارید

از نظر مالی، بسیاری از معامله‌گران باتجربه پیشنهاد می‌کنند که حداقل ارزش درآمدی یک سال را قبل از شروع کار کنار بگذارید. این سرمایه بانکی نیست که با آن معامله می‌کنید – برای این کار به سرمایه جداگانه‌ و به میزانی که بسته به نوع معامله روزانه‌ای که انجام خواهید داد متفاوت است، نیاز دارید – بلکه پولی است که برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود، از جمله برای مسکن، بیمه و غذا، از آن استفاده می‌کنید.

داشتن این دید مالی به شما آرامش می‌بخشد و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون فشار انجام معاملات برای “تامین اجاره”، شغل جدید خود را شروع کنید. همچنین باید یک استراتژی حفظ سوابق داشته باشید که برای فصل مالیات آماده شود.

 

خود را از نظر ذهنی برای معامله سهام آماده کنید

از نظر روانشناختی، شما باید خود را برای ناسازگاری و ناپایداری درآمدی که احتمالا با معاملات شما همراه خواهد بود، آماده کنید.

هدف در معامله سهام برای گذران زندگی، داشتن یک جریان درآمدی مطمئن و مداوم است، اما رسیدن به آن مستلزم صرف زمان، تلاش و شانس است. تحمل نوسانات روزانه درآمدی می‌تواند به مرور زمان بر روان شما فشار و سختی وارد کند.

سرعت، نوسانات، آدرنالین و نسبت ضرر نسبتا زیاد نسبت به برد می‌تواند سرمایه‌گذاری را به یک تجربه ناگوار برای معامله‌گران روزانه جدید تبدیل کند. این در برابر انگیزه اساسی بشر برای “پیروزی” حداکثری است. شما به صبر و خونسردی نیاز دارید. در غیر این صورت، استرس معاملات روزانه می‌تواند بر رفاه و سلامتی عاطفی شما تأثیر بگذارد.

این‌ها برخی از موارد اساسی است که در صورت تلاش برای انجام یک معامله سهام برای گذران زندگی باید از آن‌ها آگاه بود. و گرچه احتمال و شانس مخالف موفقیت شماست، اگر از معدود افرادی باشید که می‌توانند در این هنر تسلط داشته باشند، از هیجان، استقلال و پاداش‌های مالی بهره‌مند خواهید شد.

منبع

برای مطالعه بیشتر و آشنایی با بازارهای جهانی می توانید به این مقاله ها مراجعه کنید.