کاهش رشد اقتصادی آمریکا

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 01 / 11 / 2019
رشد اقتصادی آمریکا
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 01 / 11 / 2019

کاهش رشد اقتصادی آمریکا به ۱.۹ درصد

رشد اقتصادی آمریکا

وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد که رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماهه سوم به ۱.۹ درصد کاهش یافته است. این اندکی پایین‌تر از رشد ۲ درصدی ۳ ماهه دوم است.

طبق بیانیه این وزارتخانه تجارت آمریکا، کاهش رشد اقتصادی در ۳ ماهه سوم، به علت کاهش هزینه‌کردهای مصرف‌کنندگان و دولت و کاهش شدیدتر سرمایه‌گذاری ثابت غیرمسکونی، می‌باشد.

هزینه‌کردهای مصرف‌کنندگان شخصی آمریکا، که بیش از ۲ سوم کل اقتصاد را در بر می‌گیرد، در سه ماهه سوم با نرخ رشد سالانه ۲.۹ درصدی همراه بود. این در حالی است که این هزینه‌کردها در سه ماهه دوم با رشد ۴.۶ درصدی روبرو شده بود.

سرمایه‌گذاری ثابت در غیرمسکن، که معیاری از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در سازه و تجهیزات است، در ۳ ماهه سوم با نرخ سالانه ۳ درصدی افت کرد. میزان این سرمایه‌گذاری در ۳ ماهه قبل هم ۱ درصد آب رفته بود.

صادرات خالص که در ۳ ماهه دوم باعث کاهش ۰.۶۸ درصدی رشد اقتصادی شده بود، در این سه ماهه تنها ۰.۰۸ درصد از رشد اقتصادی کاست، اما این در حالی انجام شد که با کند شدن تجارت جهانی هم صادرات و هم واردات، کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت در تابستان رشد کردند. به نظر می‌رسد تا وقتی که تمام تعرفه‌ها حذف نشوند، وضعیت این بخش بهبودی نخواهد یافت.

آمار رشد چند ساعت قبل جلسه فدرال رزرو انتظار می رود که مقامات فدرال رزرو برای کاهش حمایت از گسترش و پیش از گزارش شغل روز جمعه ، اعلام کنند که کاهش نرخ بهره مستقیم برای سومین نرخ اعلام شده است ، که پروژه اقتصاددانان نشان می دهد که استخدامها کاهش یافته است. علائم تثبیت ممکن است نشانه ای خوشآمد برای رئیس جمهور دونالد ترامپ باشد ، زیرا او در زمینه سوابق اقتصادی خود فعالیت می کند ، هرچند که جنگ تجاری وی با چین و رشد ناامیدکننده جهانی ، بر گسترش آن تأثیر گذاشته است.

ترجمه توسط بلومبرگ فارسی

برای مطالعه بیشتر و آشنایی با بازارهای جهانی می توانید به این مقاله ها مراجعه کنید.