چرا اکثر ICOها شکست می خورند

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 14 / 08 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 14 / 08 / 2019

چرا اکثر ICOها شکست می خورند

ico ارزدیجیتال

در مقالات قبلی در مورد بلاک چین و کاربرد ان صحبت کردیم و در این راهنما، شما یاد خواهید گرفت که چرا بیشتر ICOها شکست می خورند.

[irp]

در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷ یک شرکت مبنی بر اتریوم، به نام بانکور،  عرضه اولیه سکه اش (ICO) را برگزار کرد. در عرض 3 ساعت، 153 میلیون دلار افزایش داشت، نه، شما آن را اشتباه نخوانده اید، 153 میلیون در عرض سه ساعت!!!

اگر این باعث آب شدن مغز شما نشود، پس چگونه است؟ BAT عرضه اولیه سکه برابر با ۳۵ میلیون دلار در ۳۰ ثانیه است! !! این نزدیک به ۱.۲ میلیون دلار در ثانیه است! چطور می شود؟ آیا درباره UET شنیده‌اید؟ UET یک ICO داشت که ظرف سه روز ۴۰،۰۰۰ دلار افزایش یافت. خب، بسیار خوب است. چرا بعد از این که در مورد بانکور و BAT صحبت کردیم، آن را مطرح می کنیم؟

خب، UET مخفف “توکن بی فایده اتریوم ” است که یک سکه مضحک است.

در اینجا تبلیغ فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد، ” UET یک توکن ERC20 استاندارد است، پس شما می‌توانید آن را نگه دارید و آن را انتقال دهید. به غیر از آن هیچی. مطلقا هیچ چیزی وجود ندارد و آن‌ها در عرض سه روز ۴۰۰۰۰ دلار درآمد داشتند! به دنیای دیوانه ICOها خوش آمدید! شکی نیست که ICOها طی ۲ سال گذشته، چشم‌انداز مالی را تغییر داده‌است. تنها در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به تنهایی ۱ میلیارد دلار افزایش یافت.

با این حال، تمام این داستان‌های موفقیت جنون‌آمیز، ما را وادار به نگاه کردن به واقعیات با شیشه‌های دودی رنگ می‌کنند. واقعیت این است که در حدود ۹۹ % از همه ICOهای خارج از کشور شکست خواهند خورد و در طول چند سال گذشته، هزاران ارز دیجیتال ایجاد شده‌اند و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها شکست‌خورده اند. و این واقعیت نیز همچنان باقی می‌ماند که با توجه به موفقیت دیوانه‌وار اغلبICOها، کلاه برداران در حال آمدن به بازار هستند که dappها / سکه‌های جعلی درست کنند تا جای ICOها را پر کنند و به طور موثر یک “حباب  ” ICOایجاد کنند.

بنابراین، حفظ همه اینها در ذهن، اجازه می دهد به این سوال ساده پاسخ دهیم:

“چرا اکثر ICOها شکست می‌خورند؟”

یک تذکر سریع قبل از اینکه ما ادامه دهیم

قبل از اینکه ادامه دهیم، می‌خواهیم چیزی را روشن کنیم. ما از ICOها متنفر نیستیم. ما معتقدیم که ICOها واقعا انقلابی هستند و به تکامل ادامه خواهند داد و تبدیل به یک وسیله نقلیه فوق‌العاده برای توسعه دهندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران خواهند شد که به دنبال نوآوری هستند و با نشان دادن مفهوم خود از طریق یک مقاله سفید، جهان را تغییر می‌دهند.

(خوب، ما بیش از یک مقاله سفید امیدواریم) این واقعا عالی است.

با گفتن این حرف، اجازه بدهید شروع کنیم.

چرا بیشتر عرضه های اولیه سکه شکست می خورند

پس، یک عرضه اولیه ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

در درجه اول، توسعه دهنده مقدار محدودی از توکن ها را صادر می‌کند. با حفظ مقدار محدودی از توکن ها، آن‌ها تضمین می‌کنند که خود توکن ها دارای ارزش هستند و ICO هدفی برای دستیابی به آن دارد. توکن ها می‌تواند یک قیمت ثابت از پیش تعیین‌شده داشته باشد و یا می‌تواند بسته به این که فروش جمعی به چه شکل پیش رود، افزایش یابد یا کاهش یابد.

توکن ها اساسا ارزهای بومی هستند که می‌توانند در یک محیط استفاده شوند (به سکه‌هایی که برای بازی در یک آرکید نیاز دارید، فکر کنید) و یا به صاحبان آن‌ها حقوق مختلفی در داخل محیط بومی می‌دهند (به مچ بند هایی فکر کنید که کلوپ های شبانه خاصی از آن ها استفاده می کنند که شما را مجاز می‌کند تا تعداد معینی نوشیدنی رایگان دریافت کنید).

این تراکنش، بسیار ساده است. اگر کسی بخواهد توکن ها را بخرد، آن‌ها مقدار مشخصی از اتر را به آدرس فروش جمعی ارسال می‌کنند. هنگامی که قرارداد تایید می‌کند که این معامله انجام شده‌است، آن‌ها مقدار مربوطه خود را دریافت می‌کنند.

خوب، این یک ایده کلی درباره نحوه کار ICOها است. اما پس چرا بیشتر ICOها شکست می‌خورند؟ دلیل اینکه چرا اکثر ICOها شکست می‌خورند این است که بسیاری از توسعه دهندگان / کارآفرینان به سه رکن که یک ICO را می‌سازند، توجه نمی‌کنند:

·         علم اقتصاد رمزنگاری

·         کارایی

·         امنیت

ICO ها “در حال حاضر” هستند و تعداد ICOها که در هر ماه برگزار می‌شوند به صورت نمایی افزایش می‌یابد.

رشد ico

اگر یک توسعه دهنده هستید، و هیچ راه آسانی برای گفتن آن وجود ندارد، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد یک محصول نهایی ایجاد کنید. آیا این به این معنی است که ما از ICOs متنفریم؟ ما نمی دانیم. همانطور که گفتیم، ما واقعا فکر می‌کنیم که آن انقلابی است. اما اگر شما یک توسعه دهنده هستید پس این مسئولیت شما، سرمایه گذاران احتمالی شما، و آینده ارزهای دیجیتال برای استفاده از ICOها به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد چیزی واقعا معنادار و نه روشی برای ایجاد مقدار زیادی پول نقد است.

  • چرا شما ICOهایتان را انجام می دهید؟
  • آیا توکن شما چیزی است که ارزش واقعی را به همراه خواهد آورد؟
  • آیا مطمئن هستید که این کار را برای درست انجام دادن، انجام می دهید؟

اگر نمی‌توانید به هیچ یک از این سوالات پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهید، لطفا ICO تان را انجام ندهید. در این “حباب” شرکت نکنید. چیزی معنی‌دار بسازید. چیزی بسازید که به محیط اضافه شود و نه از آن بهره‌برداری کند.

حال به راستی چرا اکثر ICOها شکست می خورند.

برای دریافت مطالب اموزشی بیشتر، عضو کانال تلگرام داریک لند و پیج اینستاگرام  ما بشوید و برای تماشای کلیپ های آموزشی به کانال آپارات مانیز مراجعه کنید.