هالوینگ بیت کوین

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 21 / 08 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 21 / 08 / 2019

هالوینگ بیت کوین

هالوینگ بیت کوین

ایا هالوینگ بیت کوین می تواند بر روی قیمت بیت کوین در سال 2020 تاثیر بگذارد.طبق مقاله 9 صفحه ای ساتوشی ناکاماتو و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در شبکه بیت کوین 270 روز دیگر باید منتظر سومین نصف شدن پاداش استخراج کنندگان بیت کوین ماند. در حقیقت حدودا 270 روز دیگر یا به طور دقیق در 630 هزارمین بلاک بیت کوین میزان پاداش استخراج کنندگان نصف می شودو از عدد دوازده و نیم بیت کوین به شش و بیست و پنج صدم بیت کوین به ازای هر بلاک میرسیم موضوعی که هم برای استخراج کنندگان و هم برای خریداران بیت کوین می تواند تاثیر گذار باشد

قیمت بیت کوین بعد از هالوینگ

سوالی سختی هست که شما بتوانید قیمت بیت کوین را بعد از نصف شدن پاداش استخراج کنندگان حدس بزنید. اگر به تاریخچه قیمت بیت کوین از ابتدا نگاهی بیندازیم متوجه میشویم در بعد از هالوینگ اول یعنی در سال 2012 و بعد از هالوینگ دوم در سال 2016 قیمت بیت کوین رشد چندین برابری داشته است. پس ایا می  میتوان با قطعیت در مورد هالوینگ سوم که در ماه می 2020 اتفاق می افتد نظری داد قطعا جواب سوال خیر است. فقط می توان گفت با احتمال بسیار بالایی می توان انتظار داشت قیمت بیت کوین بعد از هالوینگ رشد خواهد کرد اما اینکه این افزایش قیمت بیت کوین چقدر خواهد بود و چه زمانی بعد از نصف شدن رخ خواهد داد نمی توان سخن دقیقی گفت

قیمت بیت کوین بعد از هالوینگ

کاهش هش ریت شبکه بیت کوین بعد از نصف شدن پاداش

یکی از اثرات مهمی که نصف شدن می تواند بر روی شبکه بیت کوین بگذارد کاهش هش ریت شبکه و پس از ان موجب کاهش سختی شبکه بیت کوین بعد از نصف شدن پاداش است. مسلما با نصف شدن پاداش تعدا زیادی از دستگاه هایی که تا قبل ان روشن بودن دستگاه به صرفه بوده است دیگر روشن بودن ان به صرفه نخواهد بود و این موضوع موجب می شود که تعداد زیادی از ماینر های بیت کوین دستگاه خود را خاموش کنند. این اتفاق می تواند بر روی هش ریت شبکه بیت کوین تاثیر مستقیم بگذارد و هش ریت شبکه و به دنبال ان سختی شبکه بیت کوین کاهش یابد. این که این میزان کاهش سختی شبکه بیت کوین چقدر خواد بود مسلما قابل اندازه گیری نیست اما نمودار های گذشته کاهش سختی شبکه بیت کوین در هالوینگ اول و هالوینگ دوم را تایید می کنند.

هش ریت بعد از هالوینگ

نمودار فوق نشان می دهد بعد از نصف شدن دوم در سال 2016 ماینر ها به دنبال دستگاه هایی مهاجرت کردند که به ازای برق یکسان تراهش بالا تری به ان ها بدهد. پس می توان انتظار داشت بعد از نصف شدن پاداش ماینر ها سوم هم به مرور دستگاه های با انرژی مصرفی بالاتر جای خود را به دستگاه هایی بدهد که ترا هش بالاتری داشته باشند. پس به این نکته توجه کنید.

بهتر است به مقاله جامع اموزش بیت کوین سری بزنید

نویسنده : میثم منصوری

برای دریافت مطالب اموزشی بیشتر، عضو کانال تلگرام داریک لند و پیج اینستاگرام  ما بشوید و برای تماشای کلیپ های آموزشی به کانال آپارات مانیز مراجعه کنید.