رشد سهام اپل برای بار دیگر

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 13 / 09 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 13 / 09 / 2019

اپل برای بار دیگر کمپانی یک تریلیون دلاری شد

رشد سهام اپلکمتر از دو روز از کنفرانس سپتامبر اپل گذشته و حالا گزارش‌های مالی حاکی از آن است که با رشد سهام اپل برای بار دیگر به یک شرکت یک تریلیون دلاری تبدیل شده است.

اپل در اگوست ۲۰۱۸ برای اولین بار به ارزش یک تریلیون دلار رسید و به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شد که به این رکورد رسیده است.
با این حال این شرکت در زمینه فروش و عرضه محصولاتی نظیر آیفون XR در کشور چین با مشکلات زیادی مواجه شده بود که این مسئله باعث کاهش ارزش سهام اپل شده بود.

با این حال معرفی محصولات جدیدی نظیر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس و اپل واچ سری ۵ باعث شده تا این شرکت دوباره رشد قابل توجهی را در زمینه ارزش سهام خود پیدا کند.

اپل امروز برای بار دیگر به نقطه عطفی جدید رسیده و ارزش هر سهم آن در بازار به ۲۲۱.۲۸ دلار رسیده که در مجموع به ارزش بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. علاوه بر این، مجموع سهام داخلی و خارجی این شرکت به عدد ۴/۵۱۹/۱۸۰/۰۰۰ دلار رسیده است.

اپل در حال حاضر یکی از با ارزش‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی و توسعه محصولات کامپیوتری و سرویس‌های نرم افزاری به حساب میاید که برای بار دیگر توانسته به عرصه رقابت با شرکت‌های مهمی نظیر آلفابت و آمازون باز گردد.

ارزش سهام شرکت اپل

ارزش سهام شرکت اپل و مایکروسافت به صورت مشابه بین ۱.۰۳ تریلیون دلار است و حالا این دو شرکت در ارزشی برابر قرار دارند که احتمالاً در آینده نزدیک رشد قابل توجهی خواهند کرد. گفتنی است که در حال حاضر ارزش دو شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل در کنار کمپانی آمازون از ارزش سهام شرکت اپل بیشتر شده است؛ با این حال پیش بینی‌ها حاکی از آن است که اپل توانایی لازم برای پیشی گرفتن از این دو کمپانی را خواهد داشت.

ترجمه توسط بلومبرگ فارسی