خرید قهوه با بیت‌کوین

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 30 / 10 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 30 / 10 / 2019

خرید قهوه با بیت‌کوین در کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس

قهوه استارباکس

اگر تا چند وقت پیش این خبر که خرید قهوه با بیت‌کوین در کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس امکان پذیر شده است را می شنیدید حتما تعجب می کردید.با روی کار آمدن شبکه لایتننیگ بیت کوین به ما اجازه خرید و فروش بیت کوین را با کارمزد تقریبا صفر می دهد آرام آرام کسب و کار های اینترنتی پا به شبکه خدمات بیت کوین گذاشته اند شرکت استارباکس هم یکی از صد ها مورد شرکتی است که توانسته است مشکلات خرید به وسیله بیت کوین را از جلوی پای مشتریان بردارد.استارباکس چندی پیش با صرافی ارز دیجیتال Bakkt قرارداد همکاری امضا کرد. شرکت مذکور برای اهداف مثبتی در صنعت ارز دیجیتال فعالیت می‌کند و حتی شاید اولین صندوق قابل معامله در بورس ارز دیجیتال نیز توسط آن رونمایی شود.

شرکت استارباکس و پذیرش خرید با بیت کوین

قرارداد استارباکس با آن‌ها، سهم قابل توجهی از شرکت را به غول کافی‌ شاپ‌های جهان می‌دهد، اما الزاما بدان معنی نخواهد بود که استارباکس، از این به بعد بیت‌ کوین بپذیرد. خود شرکت هم اعلام کرد که چنین برنامه‌ای، حداقل طبق روش‌های معمول ندارد.

بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان در مصاحبه با سرویس The Next Web اعلام کرد که قصد پذیرفتن مستقیم ارز دیجیتال در فروشگاه‌های خود را ندارد. درعوض، آن‌ها راهکارهایی را برای مشتریان فراهم خواهند کرد تا بیت‌کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتال خود را به پول سنتی تبدیل کرده و سپس آن را در فروشگاه‌های استارباکس خرج کنند.

در بیانیه‌ی استارباکس پیرامون موضوع فوق آمده است : ما به‌عنوان خرده‌فروش پرچم‌دار در همکاری با Bakkt، وظیفه‌ی مشاوره و توسعه‌ی راهکارهایی برای مشتریان داریم تا دارایی‌های دیجیتال خود را به دلار آمریکا تبدیل کرده و سپس آن را در فروشگاه‌های ما هزینه کنند. به‌احتمال زیاد، انواعی از ارزهای دیجیتال مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند. دراین‌میان همکاری با باکت، ما را در موقعیتی قرار می‌دهد تا راهکارهای بهینه را برای پرداخت‌های یکپارچه در استارباکس عرضه کنیم. به‌هرحال با ادامه‌ی همکاری‌ها در این زمینه، جزئیات بیشتری از آن را در ماه‌های آتی منتشر خواهیم کرد.