آموزش بیت کوین رایگان : دانلود کتاب + ویدئو آموزشی فارسی

آشنایی با بیت کوین و دانستن نکات عملی آن امروزه دیگر به یک باید در زندگی دیجیتالی ما شده است.در مقاله سعی شده است از موارد فنی بیت کوین تا موارد کسب درآمد از بیت کوین بیشتر آشنا شوید

  زمان مطالعه 5 دقیقه دقیقه
میثم منصوری
 27 / 01 / 2019
آموزش بیت کوین رایگان : دانلود کتاب + ویدئو آموزشی فارسی
  زمان مطالعه 5 دقیقه دقیقه
میثم منصوری
 27 / 01 / 2019

آموزش بیت کوین رایگان، نیاز اولیه سرمایه گذاران خرد یا مبتدی جهت ورود به بازار رمزارزها است. بنابراین اگر به دنبال یک سری آموزشی تخصصی و پیشرفته جهت سرمایه گذاری در بیت کوین هستید، پیشنهاد ما دانلود کتاب آموزش بیت کوین است. با توجه به اینکه مجموعه داریک لند در زمینه مشاوره سرمایه گذاری بین الملل و ارزهای دیجیتال در حال فعالیت است؛ بدون شک بهترینها را در اختیارتان قرار خواهد داد.

با توجه به شیوع کرونا در سرتاسر دنیا، فشار تحریم های خارجی و بالا رفتن قیمت دلار، سرمایه گذاری در بیت کوین و استخراج ارزهای دیجتال مورد توجه زیادی قرار گرفته است. سرمایه گذاری در این رمز ارز برای افرادی که در ایران زندگی میکنند، یک معامله دو سر سود است. چرا که با به دلیل نوسانات ارزی موجود در ایران، همراه با سود حاصل از افزایش قیمت بیت کوین، با فروش بیت کویین، مقدار سودی از تفاوت قیمت دلار با ریال حاصل میشود.

[lwptoc]

فیلم آموزشی رایگان بیت کوین

بلاکچین انقلابی نو در دنیای امروز است در این دنیای صفر و یک ما می­توانیم از این انقلاب در بهبود زندگی روزمره خود استفاده کنیم. بلاک‌چین اختراعی برجسته و مبتکرانه است؛ زاییده فکر یک فرد یا گروهی از افراد که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شوند. اما از آن زمان که بلاک چین برای اولین بار معرفی شد، این فناوری به موجودیتی بزرگ تبدیل شده است و سوال اصلی بسیاری از افراد این است که بلاک چین چیست؟

فناوری بلاک چین از طریق ایجاد امکان توزیع اطلاعات دیجیتال بدون کپی کردن آن، ستون فقرات نوع جدیدی از اینترنت را ایجاد کرد. در ابتدا برای پول دیجیتال بیت کوین طراحی شد، اما در حال حاضر جامعه فناوری در حال پیدا کردن دیگر کاربردهای بالقوه برای این فناوری است.

بیت کوین، طلای دیجیتال نامگذاری شده است و دلایل خوبی نیز برای این امر وجود دارد. بلاک چین می‌تواند انواع دیگری از ارزش دیجیتال را ایجاد کند. مانند اینترنت (یا خودرو)، شما برای استفاده از بلاک چین لازم نیست بدانید چگونه کار می‌کند. با این حال، داشتن دانش اولیه در مورد این فناوری جدید به شما نشان خواهد داد که چرا انقلابی محسوب می‌شود. بلاک چین یک دفترکل دیجیتالی غیرقابل تخریب از معاملات اقتصادی است که می‌تواند نه تنها برای ضبط معاملات مالی بلکه تقریبا برای ثبت هر دارایی ارزش‌مندی استفاده شود. 

چرا بیت کوین یک انقلاب است؟

برای درک قدرت واقعی ارزهای دیجیتال، بیایید ابتدا یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر جهان را درک کنیم. همانطور که بیزینس اینسیدر در آگوست ۲۰۱۷ گزارش داد، ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا حساب بانکی ندارند. در اینجا آمار بیشتری در مورد جمعیتی که حساب بانکی ندارند، آورده شده‌است:

  • بیش از ۲۰ درصد از افرادی که حساب بانکی ندارند، حقوق یا انتقالات دولتی را به صورت نقدی دریافت می‌کنند و بسیاری از مردم در کشورهای در حال توسعه، صورت حساب ها و هزینه تحصیلات را به صورت نقدی می‌پردازند.
  • زنان بیش از نیمی (۵۵ درصد) از افرادی که حساب بانکی ندارند را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند.
  • آسیای شرقی به تنهایی ۴۳۸ میلیون نفر دارد که ۷۳ درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. طبق تحقیقی که توسط مکنسی انجام‌شده، رسیدن به جمعیت افرادی که حساب بانکی ندارند، در این منطقه می‌تواند سهم اقتصادی خود را از ۱۷ میلیارد دلار به 52 میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

 این نقشه، کشورهایی را نشان می دهد که کمتر از 15 درصد جمعیتشان، افرادی هستند که حساب بانکی دارند.

نداشتن حساب بانکی

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارزدیجیتال است اما چه تفاوتی با پول های الکترونیکی بانکی مانند پی پال دارد؟ یکی از رایجترین اشتباهات در مورد بیت کوین این است که با ارز الکترونیک مشابه به هم در نظر گرفته میشود. در حالی که این Bitcoin را میتوان نوع خاصی از ارزهای دیجیتال و در واقع ارز رمزنگاری شده در نظر گرفت. برخی از اصلیترین تفاوت های این ارز، با سایر ارزهای رایج الکترونیکی، عبارت هستند از:

  1. بدون پشتوانه است. برعکس پول های فیزیکی (ارز فیات) که پشتوانه آن ها دولتها هستند و با چاپ اسکناس، ارزش آن کاهش و افزایش پیدا می کند؛ ارزش بیت کوین با توجه به علاقه مردم به استفاده از بیت کوین و عملکرد نسبت به سایر رمزارزها تعیین میشود.
  2. بیت کوین با استفاده از یک فناوری غیرمتمرکز به اسم بلاکچین کار می کند. یعنی هیچ بانک مرکزی و نهاد دولتی به طور مستقیم نمی تواند روی عملکرد آن نظارت داشته باشد و قیمت آن را دستکاری کند. در نتیجه هیچ وقت شامل تحریمها نشده و به همین خاطر است که میگویند به مرزها وابسته نیست.
  3. برخلاف تصور بسیاری از افراد امکان هک بیت کوین وجود ندارد. تایید تراکنش های بیت کوین با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری شده محافظت میشود و هویت دارندگان همیشه محفوظ می ماند. در واقع برای هک Bitcoin باید تمامی نودهای موجود در شبکه بلاکچین هک شده و اطلاعات تراکنش، تغییر کند. این مسئله شاید روی کاغذ ممکن باشد، اما در واقعیت به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

بیت کوین یا بیت کویین؟

بیت کوین را چی صدا بزنیم؟ در برخورد با مخاطب ها می شود گفت برخی بیت کوین را بیت کویین صدا میزنند و از این اشتباه هم دست بردار نیستند. البته تقصیر هم ندارند چرا که ریشه این غلط را برنامه ای در صدا و سیما رقم زد و بیت کوین Bitcoin را به غلط بیت کویین یا ملکه بیت ها bit queen صدا زد و از آن روز هر روز ما با این ماجرا طرف هستم.پس بهتر است اول از همه و قبل از خواند متن چند بار بلند بگید بیت کوین.

قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین بدانید که …

  • آموزش بیت کوین و روش های حفظ و نگهداری از آن برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد. با توجه به تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد، شرایط سرمایه گذاری و خرید و فروش بیت کوین بسیار مشکل است. چرا که تقریبا تمام صرافی های معتبر خارجی از ارز ریال پشتیبانی نکرده و همین مسئله ترید ارز دیجیتال را برای ایرانیان داخل ایران، مشکل میکند.
  • به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری در بیت کوین، متفاوت از سایر روشهای سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در این ارز بلند مدت است. بر اساس پیش بینی قیمت بیت کوین، به سادگی میتوان متوجه شد که علی رغم تمام نوساناتی که این ارز پشت سر گذاشته است، اما هنوز هم جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرده است. بنابراین اگر روحیه ریسک پذیری داشته و بلند مدت فکر میکنید، احتمالا سرمایه گذاری سوددهی خواهید داشت.
  • همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه ما در ایران زندگی میکنیم، باید از تکام محدودیتهایی که علیه ایران وجود دارد، آگاهی کامل داشته باشید. شرایط استفاده از انواع کیف پول بیت کوین، استفاده از خدمات صرافی های خارجی و … از جمله موارد مهمی است که باید به خوبی یاد گرفته باشید.

روش های مختلفی برای خرید بیت کوین وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در صورتی که نیاز به اطلاعات تکمیلی در خصوص هریک از موارد گفته شده دارید، میتوانید از کتاب آموزش بیت کوین را دانلود کرده و یا در یک جلسه مشاوره با ما شرکت کنید.

آیا بیت کوین قانونی است؟

حریم خصوصی و امنیت برای کسانی که در حوزه ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می کنند اهمیت بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید که شبکه این رمز ارز به گونه ای طراحی شده است که حتی بسیاری از سرمایه گذاران و افرادی که مقدار زیادی بیت کوین دارند، ناشناس هستند.

در واقع تا زمانی که کسی به کلید خصوصی کیف پول شما در بلاک چین بیت دسترسی نداشته باشد، قادر به استفاده از ارزهای شما نخواهد بود. در مورد کلیدهای خصوصی و عمومی بیت کوین، توضیحات جامعی در اختیارتان قرار خواهیم داد. در صورتی که قصد دریافت بیت کوین از کسی داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس عمومی کیف پول خود را در اختیارش قرار دهید.

لازم به ذکر است که برخلاف تصور بسیاری از افراد، هر تراکنش به صورت کاملا شفاف توسط عموم قابل مشاهده است و معاملات در بلاک چین بیت کوین ذخیره می‌شود، ولی شناسایی اطلاعات کاربر قابل انجام نیست. در بلاک چین تنها کلید عمومی بیت کوین در یک معامله قابل مشاهده است؛ در نتیجه هیچ تراکنشی ناشناس نیست در حالی که هویت فرد و کلید خصوصی محرمانه می‌ماند.

دانلود کتاب آموزش بیت کوین

در حال حاضر چندین کتاب آموزش بیت کوین در ایران تالیف و یا ترجمه شده است.بیت کوین ده سالگی خود را سپری کرده است. کتاب آموزش های بیت کوین باید با توجه به تحولاتی که هر ماه برای بیت کوین رخ می دهد خود را آپدیت کند که کتاب های ترجمه ای در ایران متاسفانه اکثرا به سال 2015 و 2016 برمی گردند. اما مسلما خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

در اینجا بخشی از مقدمه کتاب آموزش بیت کوین با نام مثل بیت کوین باش برای شما آورده شده است.برای خرید کتاب آموزش بیت کوین می توانید با ما در تماس باشید. (03136661801)

فقط دو صدم سهم شماست. منطورم دو صدم بیت کوین است. تا 2024 تعداد بیت کوین های استخراج شده به حدود 20 میلیون می رسد و اگر دارندگان بیت کوین، بیت کوین ها ی خودشان را نفروشند این شما هستید که باید به دنبال یک میلیون بیت کوین باقی مانده بروید و ان وقت سهم شما شاید حتی از دو صدم بیت کوین هم کمتر باشد.

به راستی بیت کوین جای پول آینده را می گیرد و ما که تا الان تجربه یک پول مشترک در سراسر دنیا را نداشتیم در عصر زندگی می کنیم می توانیم بلوغ یک پول مشترک را با چشمان خود ببینیم و حتی الان هم می توانیم به چشم خود و در اطراف خودمان دستگاه های استخراج بیت کوین را ببینیم. یاد یک داستان جالب از استخراج بیت کوین در سال 2013 افتادم فردی یک دستگاه استخراج بیت کوین خرید و در خانه شروع به استخراج بیت کوین کرد هنوز یک ماه نشده بود که دستگاه را به علت صدای گوش خراشش فروخت آن وقت ها هر دستگاه استخراج بیت کوین در ماه چیزی در حدود 30 بیت کوین برای صاحب دستگاه درآمد داشت و اما خب شخص بی خیال آن 30 بیت کوین شده بود و حالا اما پشیمان ان روزها که چرا این کار کرده است. کسی از اینده خبر ندارد زمانی که بیت کوین 700 دلاری هم خریدم و هیچ گاه تصور بیت کوین 20000 دلاری را در کمتر از دو سال نداشتم و و زمانی که بیت کوین به 3000 دلار هم رسید تصور این قیمت را نداشتم که بیت کوین دوباره به آن محدوده برسد اما هنوز هم بیت کوین را دوست دارم و این بالا و پایین رفتن هایش برایم دیگر آزار دهنده نیست چرا که اعتقاد دارم بیت کوین جای خوبی را نشانه رفته است بیت کوین آمده است تا نشان دهد که می شود بدون یک سیستم مرکزی و بدون دست درازی و چاپ پول در یک سیستم پولی و بدون اتکا به فلز با ارزشی می شود صرفا با اتکا به یک کد و این که مردم به آن اعتماد دارند بماند و نشان دهد و در دنیایی که برنامه نویسان می گویند نمی شود به کد و برنامه اعتماد  کرد بماند و هک نشود و می شود از صفر شروع کرد و به اوج رسید پس مثل بیت کوین باش مستقل، قدرتمند، با ارزش و قابل اعتماد

مثل بیت کوین باش داستانی لذت بخش

در این کتاب شما با اصول بیت کوین اشنا می شوید متوجه می شوید بیت کوین تنها یک کد ساده نوشته شده توسط چند دانشجو آن هم در شب امتحان نیست پروژه ای است که هر چه قدر بیشتر در مورد آن کنکاش می کنید بیشتر عاشق آن می شوید و می بینید هزاران نفر الان در سراسر دنیا برای سراپا نگه داشتن این پروژه بدون دریافت پولی دارند برای پیشبرد این پروژه متن باز تلاش می کنند یادمی گیرید شما هم می توانید یکی از آن ها باشید.

یاد می گیرید چگونه بیت کوین را برای خدمات و کسب و کار خود استفاده کنید و قدم بعدی حتی چگونه بیت کوین خود را بدون دردسر به ارز رایج هر کجای دنیا تبدیل کنید.شاید تا چند سال دیگر از دیدن دستگاه های خودپرداز بیت کوین هم کنار خیابان تعجب نکنید و بتوانید به راحتی از این دستگاه ها برای خرید و فروش بیت کوین استفاده کنید. راستی ما تا الان نزدیک به 3000 رمز ارز دیگر هم داریم که خود آن ها هم شاید بتوانند مانند بیت کوین که  سیستم مالی را با شگفتی همراه کرد آن ها هم بتوانند صنایع مختلف مانند صنعت قراردادها،صنعت بیمه، صنعت حمل و نقل، صنعت سلامت و… را  تحت تاثیر خودشان قرار دهند. همچنین در این کتاب یاد میگیریم در دنیای دیجیتال امروزه می توانیم پولمان را پیش خودمان نگه داری کنیم و دیگر نیاز به بانک نداشته باشم. در دنیای ارز های دیجیتال امنیت نقش مهمی را بازی می کند و اگر این موضوع را سرسری بگذارید هکرها و دزدهای دیجیتالی به سراغتان  خواهند آمد و هفته ای نیست که به صورت تلفنی و یا حضوری کسی مراجعه نکرده باشد و از رفتن بیت کوین هایش گلایه نکند و کاری هم از دست ما در اکثر موارد بر نمی آید. اگر قرار باد شما یک فصل این کتاب را هم بخوانید شاید فصل نگه داری بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شما باشد چند باری هم بخوانید شاید بد نباشد.

شما با خرید بیت کوین وارد یک بازار جهانی شده اید و  اگر علاقه مند به حضور فعال در آن باشید می توانید شروع به خرید و فروش معامله بیت کوین با دیگر ارز های دیجیتال در صرافی های بین المللی باشید در این کتاب نکات فنی معامله گری در صرافی های بین المللی را یادخواهید گرفت.

آیا شما هم می خواهید مانند مرد ناکام داستان ما اقدام به خرید ماینر و شروع به استخراج بیت کوین کتید.در این کتاب تجربه نگارنده از  مشاوره و راه اندازی نزدیک به 5 هزار دستگاه در ایران را برای شما بازگو می کنیم و به شما اموزش استخراح بیت کوین را خواهیم داد و قبل از ان به یک سوال مهم حواب خواهیم داد چه زمانی استخراج بیت کوین برای شما سود اور خواهد بود. استخراج بیت کوین در زمان هایی مانند داستان کسانی است که در امریکا به یافتن طلا رفتند. انقدر این افراد شوق پیدا کردن طلا در وجوشان ایجاد شد که در اخر کسانی که بیل فروشی می کردند سود کردند. به شما نکات فنی استخراج بهترین زمان سرمایه گذاری در زمینه استخراج بیت کوین آموزش می دهیم از انتخاب دستگاه تا خنک سازی ماینر. در پایان هم از  اگر حوصلتان کشید با هم سراغ قراداد های هوشمند می رویم.قرادداهای هوشمند شایددر کنار اینترنت اشیا و هوش مصونوعی بتوانند دنیای تازه ای را برای ما رقم بزنند اگر چند صباحی دیگر در آگهی های تلویزیونی شنیدید که دیگر یخچال ها خودشان به مغازه سر کوچه سفارش می دهند و اعلام می کنند تخم مرغ های در یخیچال کم شده است و پولش را هم خودشان حساب می کنند تعجب نکنید این را داشته باشید و هزار کاربرد دیگر.

تاریخچه بیت کوین

درنگاه اول بیت کوین فقط یک قطعه کد برنامه نویسی است که طی چند سال گذشته قیمت آن افزایش چشمگیری داشته است. نحوه عملکرد این ارز تا حدودی شبیه به بیت کوین است. با این تفاوت که ذخایر بیت کوین از همان ابتدا، 21 میلیون در نظر گرفته شد. این مورد، یکی از مهمترین تفاوت های بیت کوین و اتریوم است. چرا که پیش بینی میشود ذخایر بیت کوین با توجه به افزایش سختی شبکه بیت کوین در گذر زمان، تا سال 2140 به إتمام برسد.

در واقع یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت بیت کوین، همین محدود بودن ذخایر آن است. چرا که با گذر زمان، با کاهش مقدار منابع و افزایش تقاضا، نرخ این ارز بیشتر هم خواهد شد.

نرخ استخراج بیت کوین تقریبا هر چهار سال نصف می‌شود تا به تدریج به مرز تعیین شده 21 میلیون برسد. از دی ماه سال ۹۸ حدود ۱۸ میلیون کوین، تقریبا ۸۶٪ از کل بیت کوین های موجود استخراج شده است. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ تا حدود 20 هزار دلار پیش رفت ولی سال بعد تا قیمت چهار هزار دلار پایین آمد، اما هنوز با فاصله بسیار زیاد قیمت زیادی نسبت به سایر رمزارزها مانند اتریوم در صدر جدول قرار داد.

بیت کوین چگونه کار میکند؟

بیت کوین با استفاده از یک فناوری غیرمتمرکز به نام بلاک چین کار می کند. در حالت معمول وقتی افراد درون شبکه تراکنشی انجام میدهند، درخواست مالی آنها توسط بانک ها و موسساتی که کارت اعتباری ارائه می دهند، تایید می شود. این در حالی است که Bitcoin بدون نیاز به این موسسات و با استفاده از سیستمی به نام هش، همین کار را حتی با هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام می‌دهد.

وقتی شخصی عملیات پرداخت را انجام می‌دهد، کامپیوتر ها برای بررسی صحت و تایید معامله وارد عمل میشوند؛ چرا که برای افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین، یک مسئله پیچیده ریاضی، به نام هش باید توسط کامپیوتر های متصل به شبکه حل شود. هر کامپیوتری که اول از همه هش را حل کند، جزئیات تراکنش را به صورت یک بلاک در بلاک چین برای همیشه ذخیره می‌کند. به ازای هر بلاکی که یک کامپیوتر به بلاک چین اضافه میکند شبکه بیت کوین به آنها پاداش می‌دهد. این فرایند به استخراج بیت کوین معروف است که مشابه با یک مسابقه‌ی قرعه کشی (لاتاری) انجام می‌شود.

در سال های اولیه ظهور بیت کوین، استخراج تنها با استفاده از یک نرم افزار متن باز و یک کامپیوتر رومیزی قابل انجام بود. اما امروزه فقط با ماشین های خاص مخصوص استخراج بیت کوین (asic) می توانند این رمزارز را طوری استخراج کنید که صرفه اقتصادی داشته باشد.

فرآیند ایجاد بلاک بیت کوین

بسیاری تصور میکنند زمانی که در حال انجام یک تراکنش در شبکه بیت کوین هستیم، مستقیما تراکنش وارد بلاک میشود؛ در حالی که این تصور اشتباه است. زمانی که تراکنش از طرف کسی که براد کست میشود در فضایی مشابه با یک استخر قرار میگیرد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می شود قبل از اینکه تراکنش ها وارد بلاکی شوند، وارد ناحیه ای (آبی رنگ) به نام استخر تراکنش ها (transcation pool) می شوند. 

فرآیند ایجاد بلاک بیت کوین
در مرحله بعد، نوبت به ورود ماینر میرسد به طور کلی یک ماینر باید تراکنشی را از این استخر تراکنش ها بگیرد. به این صورت فرض کنیم که تراکنشها با دستمزدهای مختلف (فی) داخل استخر وجود دارد و ماینر باید درخواستها را برداشته و برای بلوک کاندید شده آماده کند که منجرب به تکمیل بلوک مورد نظر و براد کست آن در زنجیره بلوک میشود.

شکل زیر نمایش این فرآیند می باشد: 

آموزش فرآیند ایجاد بلاک بیت کوین

علاوه بر اینکه ماینر میتواند تراکنش های داخل استخر تراکنش ها رو بردارد، می تواند اصلا کار به کار این استخر نداشته و داده های زیادی که از قبل داخل یک سربرگ بلاک قبلی یا همان بلاکی که در حال حاضر هست را برداشته و عملیات استخراج آن را تکمیل کند.

فرآیند ایجاد بلاک بیت کوین

چگونه یک بلاک به زنجیره بلاک چین اضافه می شود؟

خب مرحله سختیه این مرحله، شما برای اینکه بلاکتان را کاندید کرده و آن را برای شبکه ارسال کنید، باید یک کار واقعی به معنی اثبات برای کار انجام دهید. بنابراین شروع به هش اطلاعات خودتان بر اساس سختی شبکه و برای تارگت مورد نظر میکنید. اینقدر این کار را انجام میدهید که بتوانید از باقی افراد سریعتر به جواب برسید.

فرآیند ایجاد بلاک بیت کوین

این دیفیکالتی یا سختی شبکه خیلی خیلی اهمیت دارد. طراحی این سختی به گونه ای است، که برای ایجاد هر بلاک به 10 دقیقه زمان نیاز باشد. در واقع شبکه بیت کوین طوری این سختی شبکه را بالا پایین می کند که این 10 دقیقه ثابت مانده و کم یا زیاد نشود.

نحوه ایجاد یک بلاک در بلاکچین

بنابراین شما باید درواقع یک شانسی که ساختگی هست را امتحان کنید. آنقدر امتحان کنید که برسید به جوابی که سختی شبکه برایتان ساخته بود. پس می رسیم به شکل زیر:

چگونه یک بلاک به زنجیره بلاک چین اضافه می شود؟ - آموزش بیت کوین

لازم به ذکر است که عددهای ایجاد شده کاملا تصادفی نبوده و هرکدام رمز و رازی برای خودشان دارند. این عدد ها برای کامپیوتر و زبان کامپیوتر مهم تلقی می شوند و ارزش گذاری و کاربرد های خاص خودشان را دارند. اگر توانستید جواب را پیدا کنید و بلاک رو بسازید، موفق به انجام تمامی تراکنشهای داخل بلاک شده و در ازای انجام این کار، پاداش شما مقداری بیت کوین رایگان خواهد بود. 

آموزش  رایگان بیت کوین

کیف پول بیت کوین و انواع آن

یکی از مهمترین مباحث آموزش بیت کوین، محل نگهداری این رمز ارز است. قبل از سرمایه گذاری و خرید بیت کوین، شما به یک کیف پول برای نگه داری این ارز دیجیتال نیاز دارید. در حال کلی این کیف پول ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ کیف پول های سرد و کیف پول های گرم.

کیف پول بیت کوین وظیفه محافظت از دسترسی غیر به بیت کوین ها را بر عهده دارد. همان طور که وظیفه کیف پول نگه داری پول است، وظیفه کیف پول بیت کوین هم نگه داری بیت کوین است. برای داشتن بیت کوین حتما به یک کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتال نیاز دارید، همان طور که برای گرفتن ارسال و دریافت ایمیل به ثبت نام در یک سرویس ایمیل نیازمند هستید. اما تفاوت اصلی آن ها با یک صندوق پستی این است که پولی را درون خود ذخیره نمی کنند.تنها وظیفه اصلی آن ها حفاظت از آدرس عمومی و کلید خصوصی برای جلوگیری از دسترسی غیر به بیت کوین هاست. بنابراین تمامی کوینها در بلاکچین ذخیره میشود، نه کیف پولها.

هر کیف پول با در اختیار قرار دادن یک آدرس عمومی (public address) و یک کلیدی خصوصی (private key) اجازه انجام انواع تراکنشهای مالی را به شما می دهد. آدرس عمومی مانند شماره کارت یک حساب بانکی است و کلید خصوصی مانند رمز عبور کارت اعتباری است. برای واریز به یک حساب بانکی تنها داشتن شماره کارت کافی است اما برای برداشت از کارت شما علاوه بر شماره کارت، نیاز به رمز عبور کارت دارید.

کیف پول سرد بیت کوین چیست؟

کیف پول سرد بیت کوین به کیف پول هایی میگویند که آدرس عمومی و کلید خصوصی کیف پول بیت کوین را به صورت آفلاین نگه داری کرده و به دو دسته کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میشوند.

  • کیف پول سخت افزاری: کیف پول های سخت افزاری به دلیل امنیت بالایی که دارند، مورد توجه اکثر سرمایه گذاران، خصوصا کسانی که به صورت بلند مدت و در مقادیر زیاد سرمایه گذاری میکنند، قرار گرفته است. کلیه اطلاعات کاربران به صورت آفلاین ذخیره شده و احتمال هک بیت کوین تقریبا به صفر میرسد. البته لازم به ذکر است که مسئول امنیت بیشتر این والت خود شما خواهید بود. چرا که اگر این والت آسیب دیده و یا گم شود، سرمایه شما هم از دست خواهد رفت. شرکت های ledger و trezor از معتبرترین شرکت های سازنده کیف پول های سخت افزاری ارزهای دیجیتال می باشند و علاوه بر بیت کوین از سایر ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی می کنند.
  • کیف پول کاغذی بیت کوین: کیف پول کاغذی بیت کوین یک ورق کاغذ است که یک آدرس عمومی و یک کلید خصوصی به صورت QR کد روی آن نوشته شده است. برای انجام تراکنش باید آدرس عمومی و کلید خصوصی آن را اسکن کنید. مزیتی که کیف پول کاغذی نسبت به سایر کیف پول ها دارد، این است که به خاطر ماهیت فیزیکی قابل هک شدن نیست. اما در صورت از بین رفتن پاک شدن کلید خصوصی؛ دسترسی به موجودی آن برای همیشه از بین می رود.

کیف پول گرم بیت کوین

 کیف پول گرم بیت کوین یا hot wallet کیف پول هایی می باشند که کلید خصوصی شما را به صورت آنلاین ذخیره می کنند. این کیف پول ها صورت اپلیکیشن موبایل، نرم افزار کامپیوتری و وبسایت قابل دسترس است. این نوع والت معمولا با حساب های متصل به کارت های اعتباری و بانک های خارجی قابل شارژ هستند؛ اما به دلیل تحریم ها در داخل ایران امکان استفاده از این قابلیت ممکن نیست. لازم به ذکر است که برخی از کیف پول ها، آی پی های متصل به ایران را تحریم کرده اند. در نتیجه استفاده از برخی از والت ها ممکن نیست، مگر اینکه از نرم افزارهای مخصوص تغییر آی پی استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که اگر از وی پی ان استفاده میکنید، باید همیشه آی پی را روی یک کشور خاص تنظیم کنید. مگر آنکه از وی پی اس های معتبر برای رفع این مشکل استفاده کنید.

انواع کیف پول گرم بیت کوین

  • کیف پول های دسکتاپ: به کیف پول هایی گفته می شود که روی کامپیوتر شما نصب شده و کلید خصوصی شما را روی کامپیوتر نگه داری می کند. تفاوت این کیف پول ها با کیف پول های سخت افزاری این است که به دسترسی به اینترنت نیاز دارند و ممکن است مورد حمله هکر ها قرار بگیرند.
  • کیف پول های موبایلی: کیف پول های موبایلی کیف پول هایی هستند که در سیستم عامل های اندروید و ios قابل استفاده هستند. البته امنیت آن ها نسبت به سایر کیف پول ها کمتر است و احتمال دارد توسط بدافزارها مورد حمله قرار گیرند. توصیه میشود قبل استفاده از این کیف پول ها نسبت به پاک بودن گوشی همراه خود از هرگونه بدافزار و امن بودن اتصال خود به اینتنرت اطمینان حاصل کنید.
  • کیف پول های تحت وب: کار با این والتها بسیار ساده است. اما این راحتی امنیت زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. چرا که این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما در مرورگر ذخیره شده و یا توسط بدافزارها به سرقت برود. در نتیجه استفاده از این نوع والت به هیچ عنوان توسط ما توصیه نمیشود.

بهترین کیف پول بیت کوین

در مقاله جداگانه در مورد کیف پول های بیت کوین و انتخاب آن به طور مفصل صحبت کردیم(راهنمای کیف پول ارز دیجیتال).به نظر شخصی من انتخاب یک کیف پول بیت کوین وابسته به دو عامل اصلی است:

  • میزان سرمایه گذاری شما 
  • مدت نگه داری بیت کوین

اگر سرمایه گذاری شما بر روی بیت کوین میزان کمی باشد شاید خرید یک کیف پول سخت افزاری با قیمت حدود یک میلیون تومان کار سنجیده ای نباشد و به جای آن می توان از کیف پول های نرم افزاری با رعایت نکات امنیتی استفاده کرد. اما برای نگه داری 10 بیت کوین هم بر روی کیف پول های نرم افزاری می تواند موجب نگرانی باشد. همچنین اگر قصد شما نگه داری بیت کوین به صورت بلند مدت است استفاده از کیف پول های سخت افزاری مانند لجر می تواند کار معقولی باشد.

خرید بیت کوین به ریال در ایران

از زمانی که بیت کوین شروع به کار کرده و به محبوبیت آن اضافه شده است، صرافی های آنلاین زیادی فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال آغاز کرده اند. با استفاده از صرافی ها و داشتن یک کیف پول خصوصی به راحتی می توانید اقدام به خرید و فروش بیت کوین به صورت آنلاین کنید.

خرید بیت کوین به ریال در ایران

به طور کلی خرید بیت کوین در ایران به دو روش انجام میشود؛ با استفاده از ریال ایران و با استفاده از سایر ارزهای دیجیتال.

  1. خرید آنلاین بیت کوین از صرافی

امروزه بیت کوین تا حد زیادی به عنوان یک پول مورد قبول واقع شده و استخراج آن هم توسط دولت تحت شرایط خاصی، تایید شده است. شما به صورت قانونی و با احراز هویت به راحتی می توانید به مقدار لازم از صرافی ها تهیه کنید. صرافی های ارزهای دیجیتال مانند بایننس، کوینس بیس و بیت مکس محل مناسبی برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند. پیشنهاد ما استفاده از صرافی های ایرانی است. خصوصا اگر در ابتدای مسیر سرمایه گذاری هستید و آشنایی زیادی با بازار و صرافی های بین المللی ندارید. چرا که اگر به هر دلیلی دچار مشکل شدید، میتوانید از راهنمای فارسی صرافی و پشتیبانها کمک بگیرید.  شما به راحتی با احراز هویت در وبسایت های دارای مجوز می توانید اقدام به خرید بیت کوین کنید. این وبسایت ها معمولا روش مشابهی را طی می کنند و کار با آنها پیچیدگی زیادی ندارد.

لازم به ذکر است هیچ صرافی در بازار ایران مجوز رسمی فعالیت به علت عدم وضع قوانین مشخص از طرف بانک مرکزی ندارد.پس بهتر است خرید ها و یا فروش های بیت کوین خود را با مقدار پایین و در چند نوبت انجام دهید.

  1. خرید از طریق کیف پول های الکترونیکی متمرکز

کیف پول های الکترونیکی، از جمله دیگر روشهایی است که با استفاده از آنها میتوانید بیت کوین خریداری کنید. کیف پول هایی نظیر پی پال و … . البته لازم به ذکر است که مسئله تحریم های بین المللی علیه ایران، همچنان هم پا برجاست. چرا که به دلیل تحریمها، بدون استفاده از خدمات شرکتهای واسط قادر به استفاده از این والتها نخواهید بود. 

هر بیت کوین چند دلار است؟

مانند هر کالا و یا ارز، قیمت بیت کوین هم تابع عرضه و تقاضا است. در حقیقت چون بیت کوین یک موجودیت بین المللی داردو در نزدیک به ده هزار صرافی در حال معامله است قیمت بیت کوین می تواند در بین این صرافی ها کمی تا مقداری و در حد چند دلار بالا و پایین شود. برای همین کار و برای بدست اوردن یک رفرنس مشخص برای قیمت بیت کوین به دلار سری به سایت coinmarketcap  بزنید. در این سایت قیمت بیت کوین بر اساس میانگین وزنی صرافی های بین المللی بدست می  آید.

قیمت بیت کوین چگونه تعیین می شود

قیمت بیت کوین هم مانند هر کالا و یا هر ارز دیگر در بازار های جهانی تابع عرضه و تقاضا است. خوشبختانه چون عرضه عمومی بیت کوین یا همان استخراج آن در دست شخص و یا نهاد مرکزی نیست و از الگوریتم ثابتی تبعیت می کند از این بابت خیال خودمان راحت است. از طرف دیگر تقاضا هم با رشد مصرف بیت کوین و رایج شدن آن در بین مردم روز به روز در حال بیشتر شدن است. نگاهی به  روند ایجاد کیف پول بیت کوین در سال های اخیر می تواند نشانه رشد تقاضا برای بیت کوین باشد.

منظور از استخراج بیت کوین چیست؟

یکی از جذابترین بخش های آموزش بیت کوین، آشنایی با نحوه استخراج این ارز دیجیتال است. همانطور که گفته شد وقتی در شبکه بیت کوین می خواهید تراکنشی انجام دهید، به تایید توسط استخراج کنندگان در بلاکچین بیت کوین نیاز دارید. همان طور که برای ثبت تراکنش در شبکه بانکی نیازمند تایید تراکنش و حساب خود توسط شبکه بانکی هستید. بانک ها معمولا این خدمات را به شما می دهند تا پول خود را در حساب آن بانک نگهدارید. اما شبکه بیت کوین اینطور نیست، بیت کوین یک شبکه پرداخت همتا به همتا و غیرمتمرکز است، به این معنی که زیر نظر هیچ بانک مرکزی و دولتی نیست، پس چرا باید یک تنها یک نفر یا یک مجموعه فرآیند ماینینگ را انجام دهد و تراکنش آن را انجام دهد. فرآیند استخراج بیت کوین به صورت یک مسابقه حل مسئله ریاضی است. به این صورت که تعدادی ماینر برای استخراج یک بلاک بیت کوین مسابقه می دهند و به صورت قرعه کشی به آنها تعدادی بیت کوین برای جایزه داده می شود.

چون شبکه بیت کوین غیر متمرکز است و زیر نظر هیچ نهاد نظارتی و دولتی نیست، شما برای استخراج بیت کوین نیاز به طی کردن مراحل قانونی ندارید و فقط با خرید سیستم مورد نیاز، اتصال به اینترنت میتوانید فرآیند استخراج بیت کوین را انجام دهید. (البته برای استخراج بیت کوین در ایران، باید دستگاه را به صورت رسمی ثبت کرده و از برقی که منحصرا برای این کار تعیین شده است، استفاده کنید.)

آموزش استخراج بیت کوین

قبل از شروع استخراج بیت کوین به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  1. کیف پول بیت کوین

برای دریافت پاداش استخراج بیت کوین به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. توصیه میشود برای تعداد زیادی دستگاه استخراج، حتما از کیف پول های سخت افزاری که امنیت بالاتری دارند، استفاده کنید.

  1. اینترنت بدون قطعی

برای انجام فرآیند استخراج چه با استفاده از موبایل و چه از طریق دستگاه های مخصوص ماینینگ باید دسترسی مستمر به اینترنت داشته باشید، چون برای انجام فرآیند استخراج نیاز به اتصال به شبکه بیت کوین خواهید داشت. استفاده از اینترنت ADSL و TD-LTE  برای انجام تمام فرآیند ماینینگ کافی است.

  1. دستگاه خنک کننده

تکنولوژی و فناوری مورد استفاده از دستگاه های استخراج، نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اما با این حال برای عملکرد بهتر دستگاه و جلوگیری از آسیب دیدن قطعات آن، بهتر است که از روشهای مختلف جهت خنک کردن دستگاه استفاده کنید. خنک کردن با استفاده از روغنهای مخصوص و یا تصفیه هوا، از جمله روشهای رایج است.

روش های استخراج بیت کوین کدامند؟

استخراج بیت کوین با کامپیوتر شخصی

همانطور که پیش از این گفته شد، در ابتدای کار با استفاده از رایانه های شخصی و قدرت پردازنده CPU میتوانستید که فرآیند ماینینگ را انجام دهید. اما بعد از مدتی با ورود دستگاه های استخراج و افزایش سختی شبکه بیت کوین، این کار دیگر قابل انجام نمی باشد. چرا که استفاده از GPU های مخصوص کامپیوتر ممکن است به گرافیک کامپیوتر صدمه بزند.

استخراج بیت کوین با موبایل

ماینینگ بیت کوین حتی با موبایل هم امکان پذیر است،اما به هیچ وجه توصیه نمیشود این کار را با موبایل خود انجام دهید. یکی موارد مهمی که باید برای استخراج بدانید این است که سیستم سخت افزاری قوی نیاز دارد و استفاده از موبایل قطعا بسیاری از قسمت های موبایل مانند پردازنده داخلی، رم شما آسیب میزند، علاوه برآن فرآیند استخراج برق زیادی را مصرف می کند و استفاده مداوم آن باعث گرمای بیش از حد تلفن همراه و خراب شدن باتری گوشی شما میشود. گرچه کمپانی های مختلفی ادعا کرده اند استخراج بیت کویین با استفاده از گوشی های مخصوص امکانپذیر است، اما در عمل اینطور نیست.

استخراج بیت کوین با دستگاه های ماینینگ

بهترین و تنها روش سودآور استخراج بیت کوین، استفاده از دستگاه های ماینینگ مخصوص این کار است. که ین دستگاه ها مخصوص استخراج بیت کوین ساخته شده اند. اما برای استفاده از این دستگاه ها علاوه بر کیف پول بیت کوین  و اینترنتی که قطعی نداشته باشد نیاز به چه چیزهایی نیاز دارید؟

  1. کامپیوتر مجزا برای اتصال دستگاه ها

شما برای انجام فرآیند ماینینگ وارد یک مسابقه میشوید، برای برنده شدن در این مسابقه نیاز به یک کامپیوتر برای وصل کردن دستگاه های ماینینگ جهت نصب نرم افزار های مورد نیاز برای استفاده از استخرهای استخراج بیت کوین نیاز دارید.

  1. فرآهم کردن برق ماینینگ

ماینینگ بیت کوین برق زیادی مصرف می کند و یکی از دلایلی که استخراج بیت کوین در بسیاری از کشورهای دنیا به صرفه نیست، این است که هزینه برق زیادی مصرف میکند. با این که بعد از هالوینگ بیت کوین، پاداش استخراج به 6.25 بیت کوین رسیده است اما در ایران به خاطر  قیمت پائین برق مصرفی نسبت به سایر کشور ها هنوز هم صرفه اقتصادی بالایی دارد. البته باید بدانید طبق قوانین ایران، استفاده از برق خانگی برای ماین بیت کوین غیرقانونی است و نیاز به مجوز دارد.

  1. تهویه برای استخراج بیت کوین

همان طور که فرآیند استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف میکند، گرمای زیادی هم تولید میکند. بنابراین در صورت داشتن یک فارم استخراج به به تهویه مناسب نیاز دارید، چون در صورت بالا رفتن دمای دستگاه های ماینینگ، دچار آسیب شده و خسارت مالی زیادی وارد می کنند.

چگونه سرمایه‌گذاری مناسبی در بیت‌کوین انجام دهیم؟

بازار ارز های دیجیتال و بیت کوین بازار پر نوسانی است. در این بین اگر شما بتوانید با دانش تحلیل فاندامنتال و تکنیکال خود بتوانید ارز های دیجیتال با ارزش را شکار کنید می توانید به سود مناسبی در این بازار برسید. در حقیقت شما با مراجعه به یک صرافی بین المللی می توانید اقدام به معامله و تبدیل بیت کوین خود به ارز های در حال رشد کنید و از رشد آن ها کسب سود کنید. البته این ها همه یک طرف قضیه هستند و اگر خواستان به مدیریت سرمایه نباشد ممکن است آن ارز دیجیتال قیمت اش روز به روز کاهش یابد و شما سرمایه تان را از دست بدهید. به همین خاطر در بازار ارز های دیجیتال و در معاملات آن هیچ چیز مهم تر از مدیریت سرمایه شما نیست. پس در این زمینه دقت کنید

نظریه داو چیست؟

دانستن نظریه داو برای داشتن درک بهتر از تحلیل تکنیکال ضروری است. ایده‌های اصلی در پشت نظریه داو به شرح زیر هستند:

  • بازار همه چیز را در طول قیمت‌گذاری خود مورد توجه قرار می‌دهد. تمامی اطلاعات موجود و اطلاعات قبلی در حال حاضر با قیمت‌های دارایی جاری ادغام شده‌اند.
  • زمانی که سخن از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید٬ چیزهایی که در نظر گرفته می‌شوند، چندین متغیر مانند تقاضاهای فعلی، گذشته و آینده و هر نوع مقرراتی هستند که ممکن است بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند.
  • حرکات قیمت دقیقا تصادفی نیستند. آن‌ها اغلب گرایش‌ها را دنبال می‌کنند و می‌تواند بلند مدت یا کوتاه‌مدت باشد.
  • تحلیل‌گران بازار بر قیمت یک سکه به جای هر متغیر منفرد که جنبشی را در قیمت خود ایجاد می‌کند، متمرکز هستند.

اگر شما در خارج ایران به سر می برید که بسی جای شکر دارید که می توانید در هر صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کرده و سروغ به ترید کنید اما برای کاربران ایرانی واقع در ایران این قضیه باید همراه با احتیاط باشد چرا که اکثر صرافی های بین المللی که در بازار ارز دیجیتال مطرح هستند و در لیست خود به کاربران ایرانی مجوز فعالیت نداده اند.البته کاربران ایرانی همیشه راهی خواهند یافت.

با توجه به مواردی که در این مطلب با عنوان آموزش بیت کوین بیان کردیم، پیشنهاد میکنیم برای شروع و رفع هرگونه ابهام، ابتدا در یک جلسه مشاوره سرمایه گذاری با ما شرکت کنید. در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت دلار و تحریمها، شرایط سرمایه گذاری در بازارهای خارجی اگر آشنایی کاملی با آنها نداشته باشید، قطعا مشکل خواهد بود. پس برای شروع میتوانید کتاب آموزش رایگان بیت کوین را دانلود کرده و یا از طریق شماره 03136661801 با ما در تماس باشید.

سوالات متداول آموزش بیت کوین

بهترین صرافی خرید بیت کوین در ایران چیست؟

هم اکنون صرافی های مختلفی در ایران هستند که از معتبرین آن ها میتوان به نوبیتکس و والکس اشاره کرد.

چگونه بیت کوین رایگان به دست بیاوریم

برای بدست آوردن بیت کوین رایگان چندین روش وجود دارد.که با توجه به وقت و انرژی که از شما می گیرد این روش ها توصیه نمی شود.

چگونه با کامپیوتر یا موبایل بیت کوین استخراج کنیم

متاسفانه در سال 2020 نمی توان با کامپیوتر یا موبایل به علت سختی شبکه، بیت کوین استخراج کرد

سرمایه گذاری در بیت کوین آیا سود آور است؟

بیت کوین و سرمایه گذاری بر روی آن همیشه موضوع مهمی بوده است. از سود های چند صد درصدی در چند ماه تا صرر های بزرگ. به همین خاطر حتما در مورد سرمایه گذاری باید احتیاط به خرج بدهید

14 نظر در “آموزش بیت کوین رایگان : دانلود کتاب + ویدئو آموزشی فارسی

    • admin می گوید :

      سلام دوست عزیز
      استخراج بیت کوین با گوشی آن هم در سال 2020 که سختی شبکه بیت کوین به طور فزاینده ای در حال افزایش است اصلا کار معقولی نیست و نمی تواند منجر به کسب سود برای شما شود. البته ارزهای رمز نگاری شده دیگری هستند که در ابتدا معرفی با توجه به اقبال کم عموم به آن ها می تواند با گوشی یا یک کامپیوتر استخراج شود مانند ارز الکترونیوم اما پس مدتی این ارزها هم سختی شبکه به حدی بالا می رود که شما عملا سودی به دست نمی آورید

  1. روح الله می گوید :

    پیش بینی شما در مورد قیمت بیت کوین در سال 2020 و 2021 چیه میخواهم سرمایه گذا ی کنم اما نمیدونم توی بورس سرمايه بزارم یا بیت کوین

  2. سینا می گوید :

    سلام به نظر بهترین کیف پول بیت کوین برای خرید بیت کوین و نگه داری اون برای بلند مدت چی هست

    • admin می گوید :

      اگر میزان سرمایه گذاری شما بر روی بیت کوین زیاد باشد پیشنهاد می شود به خرید کیف پول سخت افزاری لدجر فکر کنید

  3. نیما می گوید :

    استخراج بیت کوین در ایران آیا این تعرفه برقی که از طرف وزارتخانه تعیین شده سود اور است یا نه

    • admin می گوید :

      با توجه به تعرفه برق اعلامی برای ماینر ها می بایست در خرید ماینر و پارامتر های آن تجدید نظر بشه قطعا در حال حاضر خرید ماینر پر مصرف و با تراهش پایین دیگر به صرفه نیست و نمی تواند پول خرید دستگاه را برگرداند.به همین خاطر باید به دنبال دستگاه های جدید مانند انت ماینر S17 از شرکت بیتمین و یا M20 از شکرت واتسماینر باشید.سعی می شود در آینده مقاله ای با عنوان بهترن دستگاه ماینر در بازار ایران در سایت قرار داده شود.

  4. پینگ بک: سرمایه گذاری طلا یا بیت کوین | داریک لند

  5. پینگ بک: ارز دیجیتال لیبرا فیس بوک چیست | داریک لند

نظرات بسته شده است.