اورکلاک ماینر

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 18 / 01 / 2019
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 18 / 01 / 2019

اورکلاک انت ماینر (overclock an Antminer)

اورکلاک ماینر آیا امکان پذیر است و نحوه اورکلاک کردن آن به چه صورت است. انت ماینر S9 به عنوان پر فروشترین دستگاه های مانیر بیت کوین در سطح دنیا شناخته میشود. این دستگاه شامل سه عدد هش بورد است که هر هش بورد شامل 63 عدد چیپ اسیک بوده و در مجموع 189 چیپ در این دستگاه وجود دارد. هر هش بورد شامل یک میکرو کنترلر است که وظیفه تنظیم فرکانس و ولتاژ هر یک از چیپ های اسیک رو بر عهده دارد. این میکرو کنترلر در تصویر زیر نمایش داده شده است. در این مقاله به بررسی اورکلاک انت ماینر به طور عملی می پردازیم.

 

ماینر بیت کوین
انت ماینر S9

 

اورکلاک ماینر S9 در عمل

ولتاژ و فرکانس هر یک از چیپ های اسیک به صورت پیش فرض داخل رجیستر های این میکرو کنترلر توسط کارخانه سازنده ذخیره شده است.
به صورت تئوری هر چقدر فرکانس کلاک چیپ های اسیک افزایش یابد، هش ریت خروجی دستگاه نیز متناسب با آن افزایش می یابد. اما در عمل به دلیل محدودیت های حرارتی و ساختار ترانزیستور های هر یک از چیپ های اسیک امکان افزایش فرکانس از حدی بیشتر وجود ندارد.

در اورکلاک انت ماینر می بایست به این نکته توجه کرد. فریم ور اختصاصی و قفل شکسته ما قابلیت تنظیم فرکانس و ولتاژ کل انت ماینر و یا هر یک از هش بورد ها را به صورت جداگانه دارا است.

 

ماینر بیت کوین

 

افزایش ولتاژ و فرکانس چیپ ها سبب افزایش قدرت هش کلی دستگاه می گردد اما باید توجه داشت که دستگاه ماینر نیازمند منبع تغذیه قوی تر در این حالت است. همچنین افزایش فرکانس موجب افزایش حرارت تولید شده دستگاه ماینر خواهد شد که این امر نیاز مند تمهیدات خاصی به منظور خنک سازی دستگاه است. به صورت تجربی افزایش هش خروجی دستگاه بیشتر از 16 تراهش با هوا ممکن نیست و باید حتما از روش خنک کاری با مینرال اویل و منبع تغذیه های 2600 واتی استفاده کرد.

به این منظور یک فریمور اختصاصی به سفارش ما توسعه داده شده است که توانایی اخذ حدود 18.5 تراهش خروجی با غوطه وری در مینرال اویل را دارا است.
یکی از ویژگی های این فریمور اختصاصی قابلیت غیر فعال کردن فن های دستگاه به منظور استفاده در خنک کننده های غوطه وری در مینرال اویل است.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میگردد با فعال کردن این قابلیت در بخش Disable fan check immersion cooling only میتوان بدون نیاز به برد شبیه ساز فن، دستگاه های مانیر را در داخل خنک کننده های مینرال اویل قرار داد.

 

ماینر بیت کوین
[irp posts=”2641″ name=”3 نکته طلایی در خرید ماینر بیت کوین”]

در بخش Global setup امکان تنظیم ولتاژ و فرکانس کلی دستگاه ماینر وجود دارد.
پله های استاندارد فرکانس و همچنین پله های ولتاژ در این بخش در نظر گرفته شده است.
اعمال این تنظیمات سبب استفاده آن توسط کلیه چیپ های ماینر می گردد.

استخراج کننده بیت کوین

استپ های استاندارد فرکانس چیپ های دستگاه انت ماینر S9 در تصویر زیر مشاهده می شود.

 

انت ماینر S9
[irp posts=”811″ name=”مشکلات انت ماینر”]

همچنین پله های استاندارد ولتاژ چیپ ها نیز در تصویر زیر مشاهده می شود.

 

ماینر بیت کوین

ضمناً قابلیت کنترل فرکانس و مانیتورینگ دمای تک تک چیپ های اسیک در فریومور زیر دیده شده است.

 

اورکلاک ماینر بیت کوین

 

نکات ضروری اورکلاک ماینر

  • امکان اورکلاک انت ماینر S9 تا حداکثر توانایی سخت افزاری دستگاه در صورت وجود منبع تغذیه مناسب توسط این فریم ویر وجود دارد.
  • این فریم ویر توسط نویسندگان روسی طراحی شده و حدودا ۱.۵ درصد فی دارد،صحت عملکرد آن بر روی دستگاه های ماینر راستی آزمایی گردیده است. لذا هیچگونه باگ نرم افزاری ندارد و برای دستگاه ماینر کاملاً بی ضرر است. می توانید پس از نصب آن به راحتی با نصب مجدد نسخه کارخانه ای به حالت پیش فرض بازگردانید.
  • اورکلاک کردن دستگاه سبب تولید حرارت بیش از حد در داخل دستگاه و فشار مضاعف بر روی منبع تغذیه میگردد. لذا باید خنک کاری لازم و کافی به این منظور انجام شود.
  • در صورت استفاده از مینرال اویل و پاورساپلای مناسب و قوی تا حدود 18.5 تراهش از تمام ورژن های دستگاه S9 خروجی هش ریت خواهید داشت.

 

در انتها بهتر است قبل از اورکلاک کردن انت ماینر به مقاله مشکلات انت ماینر نگاهی بیندازید .

دانلود فرم ویر دستگاه ماینر بیت کوین

نویسنده: مهندس صفری

این مقالات می تواند شما را در انتخاب و آشنایی بیشتر کمک کند.

 
این مقاله آموزش برای درک بهتر بیت کوین را هم مطالعه کنید.
 

آموزش استخراج بیت کوین 

بیت کوین چیست

یک نظر در “اورکلاک ماینر

نظرات بسته شده است.