انتخاب امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 05 / 04 / 2019
صرافی ارز دیجیتال
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 05 / 04 / 2019

انتخاب امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال

چرا نمی‌توانم فقط به صرافی‌ها اعتماد کنم؟

با اینکه ممکن است انجام معاملات در صرافی ارز دیجیتال که بهترین ادعاها را دارد و یا به نظر بسیار معتبر می‌رسد٬ وسوسه‌کننده باشد اما مهم است که شما کار خود را انجام دهید.

در طول هشت سال گذشته، ۳۱ صرافی ارز دیجیتال هک شده‌اند و ۱.۳ میلیارد دلار سرقت شده‌است.

شما ممکن است فکر کنید که برخی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها از نظر حجم مبادلات٬ در میان قوی‌ترین صرافی‌های این صنعت با توجه به محبوبیت‌شان در میان مشتاقان ارزهای دیجیتال می‌باشند. با این حال، همانطور که کوین‌تلگراف گزارش داد زمانی‌که رتبه‌بندی عرضه‌ اولیه سکه در آغاز اکتبر ۲۰۱۸ اعلام شد، بایننس زمانی که بر اساس الزاماتی مانند قابلیت رمزگذاری و حفاظت از کاربر نهایی رتبه‌بندی شد، به طرز شگفت انگیزی امتیاز 100 / 63 را کسب کرد.

این گزارش ۴۱ درصد از ۱۰۰ صرافی را بررسی می‌کند که اجازه وارد کردن “رمزهای عبور ساده” که کم‌تر از هشت کاراکتر هستند را می‌دهند- به این معنا که این پایگاه‌ها می‌توانند به مشتریان آگاهی کمتری بدهند تا به طور بالقوه به یک شکاف فاجعه‌بار تبدیل شوند که وجوه آن‌ها ممکن است ناپدید شوند.

به طور کلی، نتایج آن برای مطالعه،این طور گزارش شده‌است: ” هیچ‌کس به طور کامل از از دست دادن دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود مصون نیست، بنابراین در دارایی‌های قابل‌اعتماد سرمایه‌گذاری کنید، به پورتفو خود تنوع ببخشید و صرافی خوبی را انتخاب کنید.

چگونه یک صرافی ارز دیجیتال خوب انتخاب کنم؟ متخصصان چه می‌گویند؟

نوع ذخیره‌سازی که صرافی استفاده می‌کند و نگه‌داشتن سکه‌هایتان در کیف پول فعال در اینترنت در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید٬ مهم است.

اول اینکه، عبرت گرفتن از درس‌های سختی که مشتاقان ارزهای دیجیتال از طریق برخی از هک‌های اصلی سال‌های گذشته متحمل شده‌اند، ارزش دارد.

ام. تی گاکس دو بار در سال ۲۰۱۱ و در سال ۲۰۱۴ هک شد و در مجموع 850.000 هزار بیت‌کوین در حمله دوم از دست داد. در آن زمان، حدود ۷ درصد کل مقدار بیت‌کوین در گردش، با ارزشی حدود ۴۸۰ میلیون دلار را نشان می‌داد. امروز این مبلغ بیش از ۵.۴ میلیارد دلار خواهد بود. در سال ۲۰۱۳، حدود ۸۰ درصد از تراکنش های بیت‌کوین را کنترل کرده و نشان می‌دهد که حتی بزرگ‌ترین صرافی‌ها می‌توانند آسیب‌پذیر باشند. در مورد ام.تی گاکس، یک سیستم کامپیوتری معیوب باعث شد که هک شود.

متخصصان می‌گویند که بهترین راه برای سرمایه‌گذاران برای محافظت کردن از خود در برابر امنیت ضعیف، انتخاب صرافی‌ است که از حسابرسانان قابل‌اعتماد استفاده می‌کند که زمان خود را صرف پیدا کردن عیوب در سیستم می‌کنند. به دنبال صرافی باشید که از کیف‌پول سرد استفاده می‌کند٬ جایی که دارایی‌ها در یک مکان بدون اتصال اینترنتی ذخیره می‌شوند٬ می‌تواند کمک‌کننده باشد. به حداقل رساندن مقدار سکه‌هایی که در کیف پول داغ نگهداری می‌شوند، می‌تواند تاثیر آن را در صورت وقوع حمله کاهش دهد.

چه گام‌هایی را می‌توانم برای امنیت اکانت صرافی دیجیتال خود بردارم؟

گذرواژه خود را پیچیده کرده و اطمینان حاصل کنید که قبل از تکمیل تراکنش چندین مرحله وجود دارد.

چندین صرافی٬ زمانی که آن‌ها تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند، از تاخیر زمانی استفاده می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازد که به طور دستی برای فعالیت‌های جعلی بازبینی شوند. بااینکه ممکن است کمی اذیت‌کننده باشد که صبر کنیم تا بودجه مشخص شود، متخصصان می‌گویند که اغلب کاربران باید مایل به تحمل این ناراحتی و سختی به جای از دست دادن دارایی‌های خود باشند و منتظر پرداخت بمانند٬ چون اگر بلافاصله پردازش شوند٬ ناخودآگاه به یک هکر حریص تحویل داده می‌شوند.

مهم است که لایه‌های امنیتی را که یک صرافی ارائه می‌دهد و همچنین عوامل هشدار دهنده‌ای که در زمانی که یک تراکنش٬ مظنون به نظر می‌رسد، به وقوع می‌پیوندد را درنظر بگیرید. این به این معنی است که اکثر تراکنش های خود را دو عاملی و چند امضایی کنید و مطمئن شوید که یک گذرواژه برای یک انسان به اندازه کافی پیچیده است.

صرافی‌ ارز دیجیتال برای افزایش امنیت چه کار می‌کند؟

پلت‌فرم‌هایی که بیشتر در مورد امنیت آگاهی دارند٬ سعی دارند اطمینان حاصل کنند که هرگونه تراکنشی توسط شما مطابقت داده می‌شود.

این می‌تواند به معنای بررسی این باشد که نشانی IP که برای تکمیل تراکنش ها به کار می‌رود با جزییاتی که به طور معمول از آن استفاده می‌کنید٬ مطابقت دارد. تایید پرداخت‌ها با تایید ایمیل و همچنین با استفاده از یک کارت اعتباری کریپتو متداول است. این ابزار خاص سودمند است چون شما به طور معمول آن را برای فرد موردنظر خود خواهید داشت، و این کار سرقت پول در نیمه راه در سراسر جهان را دشوارتر می‌کند.

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بازارهای بین‌المللی ارز دیجیتال (IDCM) به هوش مصنوعی روی‌آورده‌اند تا به تلاش‌های امنیتی خود کمک کنند – و از تکنولوژی استفاده کنند که به طور مداوم شبکه خود را برای فعالیت‌های مشکوک زیر نظر دارد. مقاله سفید این شرکت می‌گوید که از “استانداردهای امنیت بانکی” برای حفاظت در برابر هکرها استفاده می‌کند.

آیا  از متوقف شدن ارزهای دیجیتال می‌ترسید؟

می‌توان اینگونه استدلال کرد که تنها این مورد است – اما متخصصان بر این باورند که موانع دیگری نیز وجود دارند که این صنعت باید با آن روبرو شود.

اندرو وانگ، یک شریک مدیریتی در IDCM می‌گوید که دنیای ارزهای دیجیتال هنوز در دوران کودکی خودش است – به طوری که حداقل سه سال طول می‌کشد تا ارزهای دیجیتال تسلط و اعتبار خود را به دست آورند و حتی بیشتر از این‌ طول می‌کشد تا عموم مردم آن را به درستی درک کنند.

به طور کلی، او بر این باور است که این موضوع به دلیل مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری است که بر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد و این حقیقت است که درک و استفاده از تکنولوژی زنجیره‌بلوکی می‌تواند برای مبتدیان دشوار باشد.

آقای وانگ، تاجر سابق در جی‌.پی مورگان، بر این باور است که بررسی‌‌های دقیق برای شناخت مشتری‌ (KYC) برای صرافی‌های متمرکز در آینده معرفی خواهد شد – اما بر این باور است که این امر نباید به ضرر پیشرفت صنعت باشد. او گفت: ” تنظیم مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال کاملا ضروری است، تا زمانی که نوآوری در نطفه خفه نشود، چیز مثبتی است. اطمینان و یقین مهم‌ترین فایده مقررات است.”

چطور می‌توانم مطمئن باشم که یک صرافی حقیقت را می‌گوید؟

اقدامات بیش از کلمات اهمیت دارند – بنابراین نگاهی می‌اندازیم به آنچه آن‌ها انجام داده‌اند تا خودشان را از هکرها محافظت کنند و پایگاه‌های خود را امن نگه دارند.

سرمایه‌گذاری در تجزیه و تحلیل کلاه‌برداری‌ها اهمیت دارد. هنگامی که صرافی‌ها پولی صرف تلاش برای تضمین پایداری سیستم‌های خود می‌کنند، به حفاظت از شما یعنی کاربران خودشان کمک می‌کنند.

بسیاری از پلت‌فرم‌ها به طور منظم توسط حسابرسی‌های امنیتی احزاب مستقل بررسی می‌شوند و سپس یافته‌های خود را منتشر و آسیب‌پذیری‌های خود را آشکار می‌سازند. صرافی‌های قابل اطمینان نتیجه این حسابرسی‌ها را به طور کامل منتشر خواهند کرد و به شما این امکان را می‌دهند که نقاط قوت و ضعف آن‌ها را برای خود و گام‌هایی که برای حل مسائل برداشته‌اند را ببینید.

همچنین باید ببینید که آیا این صرافی که شما به آن علاقه‌مند هستید، در برنامه‌های باگ باونتی شرکت می‌کند یا نه. به عبارت ساده‌تر، این مکانی است که یک پلت‌فرم به هکرهای “کلاه سفیدی” که نقص‌های امنیتی در سیستم‌های آن‌ها را نشان می‌دهند٬ پاداش می‌دهد – با مجرمان سایبری بازی می‌کنند و سعی می‌کنند یک مشکل را قبل از اینکه آن‌ها از آن‌ استفاده کنند٬ استخراج کنند. این تمرینی است که در سال‌های اخیر٬ کششی بین شرکت‌های بزرگ و حتی دولت‌ها در تماس با این طرح‌ها ایجاد کرده است.

منبع کوین‌تلگراف