افزایش قیمت سهام اپل

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 15 / 10 / 2019
سهام اپل
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 15 / 10 / 2019

افزایش قیمت سهام اپل بالاترین مقدار در تاریخ

سهام اپل

قیمت سهام اپل امروز به بالاترین رقم در تاریخ این کمپانی رسید تا رکورد جدیدی را برای این شرکت پرطرفدار رقم بزند. با این اتفاق، اپل جایگاه خود را بین شرکت های تریلیون دلاری جهان تثبیت کرد.

سهام اپل روز درخشان خود را با قیمت ۲۳۲.۹۵ دلار شروع کرد اما در ادامه روز توانست به حداکثر مقدار خود در تاریخ این شرکت یعنی ۲۳۶.۲۱ دلار برسد.
با این حساب افزایش قیمت سهام اپل در یک روز به ۲.۷ درصد معادل ۶.۰۸ دلار رسید.

آخرین باری که اپل در بازار سهام رکوردشکنی کرد، به اکتبر ۲۰۱۸ بر می گردد. در آن زمان قیمت سهام در میانه روز به ۲۳۳.۴۷ دلار رسید.
رکورد جدید یعنی ۲۳۶.۲۱ دلار، ارزش بازار اپل را به بیش از یک تریلیون دلار رساند تا جایگاه این شرکت در جمع تریلیون دلاری ها، بیش از پیش تثبیت گردد.

قیمت سهام اپلافزایش قیمت سهام  را می توان به پیش بینی های مثبت در مورد توافق تجاری بین آمریکا و چین نسبت داد.
مذاکره کنندگان اصلی این دو کشور می گویند که به توافق اولیه دست یافته اند اما هنوز تا دستیابی به راهکار جامع و نهایی، راه طولانی در پیش دارند.

این توافق می تواند تعرفه های اعمال شده روی کالاهای چینی را کاهش دهد و به شرکت هایی مثل اپل کمک کند تا فعالیت ساده تری در بازار داشته باشند.

توافق اولیه بین چین و آمریکا همچنین می تواند اعمال تعرفه های آتی روی برخی محصولات که از ۱۵ دسامبر فعال می شوند را نیز متوقف سازد. این تعرفه ها قیمت واردات آیفون از چین را حدود ۱۰ درصد افزایش می دادند.

رکوردشکنی قیمت سهام، همچنین خبر بسیار خوبی برای سهامداران و سرمایه گذاران محسوب می شود، آن هم درست زمانی که اپل می خواهد گزارش مالی جدید خود را اعلام کند.

گزارش مالی سه ماهه سوم اپل در تاریخ ۳۰ اکتبر منتشر می شود و به احتمال زیاد شاهد عملکرد خوب گوشی های جدید این شرکت یعنی سری آیفون ۱۱ نیز خواهیم بود.

ترجمه توسط بلومبرگ فارسی

برای مطالعه بیشتر و آشنایی با بازارهای جهانی می توانید به این مقاله ها مراجعه کنید.