ارز دیجیتال لیبرا فیس بوک چیست

  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 31 / 10 / 2019
ارز دیجیتال لیبرا
  زمان مطالعه دقیقه
میثم منصوری
 31 / 10 / 2019

ارز دیجیتال لیبرا فیس بوک چیست

ارز دیجیتال لیبرا

اگر شما اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را نگاه می کنید، شانس این که خبرنامه تان از اخبار مربوط به لیبرا فیس بوک پر شود، وجود دارد.

مردم در کل وب سایت‌های ارتباط جمعی، پادکست ها، فروم ها، هفته گذشته را صرف بحث و درباره مزایا و معایب “لیبرا” کرده‌اند،  از یک تلاش آشکار برای کنترل ارزهای دیجیتال توسط یک شرکت بزرگ گرفته تا وسیله ای که باعث ایجاد جریان اصلی ارزهای دیجیتال و اتخاذ مقبولیت و پذیرش خواهند شد، مورد بحث قرار دادند. بنابراین، در این راهنما، ما می‌خواهیم همه چیزهایی را که نیاز دارید در مورد ارز دیجیتال لیبرا بدانید را به شما بگوییم در حالی که حالت بی طرفانه داشته باشیم.

در این بخش، ما تاریخچه مختصری از لیبرا فیس بوک را برای شما توضیح می‌دهیم، فرصتی که فیس بوک برای کمک به افرادی که در بانک حساب ندارند ، بلاکچین لیبرا و ساختار استیبل کوین لیبرا شرج داده می شود.

فیس بوک و ارایه ارز دیجیتال لیبرا

 اینکه بگوییم فیس بوک، سال ۲۰۱۸  سال سختی داشته است، واقعا کتمان حقیقت خواهد بود. در مارس ۲۰۱۸، فیس بوک از رسوایی کمبریج آنالایتیکا اسکندل مبهوت شده بود. بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیس بوک، داده‌های خصوصی خود را در یکی از بدترین نقض حریم خصوصی تاریخ به خطر انداختند. از داده‌های استخراج‌شده برای ایجاد پروفیل‌های روان‌شناختی برای نفوذ بر انتخابات در سراسر جهان استفاده شده‌است. بعد از این، مدیر عامل مارک زاکربرگ مجبور شد، در جلسه دادرسی کنگره شرکت کند. به دلیل این رسوایی، سهام فیس بوک سقوط کرد.سهام فیس بوک ۲۰ درصد کاهش‌یافته و این شرکت ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش از دست داد.

با این حال، در میانه سال ۲۰۱۸ بود که اولین دانه لیبرا کاشته شد. در ماه می سال ۲۰۱۸ مشخص شد که فیس بوک در حال تاسیس یک بخش زنجیره بلوکی است که تحت نظارت دیوید مارکوس که زودتر از ایجاد مسنجر فیس بوک نظارت کرده بود، اداره می‌شود. این اتفاق چهار ماه پس از این اتفاق افتاد که مدیر عامل مارک زاکربرگ در سال جدید خود اعلام کرد که می‌خواهد فیس بوک عمیق‌تر شود و جنبه‌های مثبت و منفی ارزهای دیجیتال را مطالعه کند.

سپس در دسامبر ۲۰۱۸، اخباری منتشر شد که فیس بوک در حال ساخت ارز دیجیتالی است که برای کسانی که پول را به واتس آپ منتقل کنندراه آسانتری را ارایه می کند. این ارز دیجیتال در هند متمرکز خواهد شد، زیرا آن‌ها ۴۰۰ میلیون کاربر واتس آپ دارند.

در نهایت، در ژوئن ۲۰۱۹، فیس بوک رسما لیبرا را اعلام کرد و مقاله سفیدش را منتشر کرد. این سکه برای راه اندازی در سال ۲۰۲۰ تنظیم شده‌است.و نقش یکی استیبل کوین را خواهد داشت

تلاش برای کمک به افرادی که در بانک حساب ندارند

برای درک قدرت واقعی ارزهای دیجیتال و اینکه چرا ابتکار فیس بوک می‌تواند بازی را عوض کند، بیایید ابتدا یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر جهان را درک کنیم. همانطور که بیزینس اینسیدر در آگوست ۲۰۱۷ گزارش داد، ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا حساب بانکی ندارند. در اینجا آمار بیشتری در مورد جمعیتی که حساب بانکی ندارند، آورده شده‌است:

  • بیش از ۲۰ درصد از افرادی که حساب بانکی ندارند، حقوق یا انتقالات دولتی را به صورت نقدی دریافت می‌کنند و بسیاری از مردم در کشورهای در حال توسعه، صورت حساب ها و هزینه تحصیلات را به صورت نقدی می‌پردازند.
  • زنان بیش از نیمی (۵۵ درصد) از افرادی که حساب بانکی ندارند را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند.
  • آسیای شرقی به تنهایی ۴۳۸ میلیون نفر دارد که ۷۳ درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهد. طبق تحقیقی که توسط مکنسی انجام‌شده، رسیدن به جمعیت افرادی که حساب بانکی ندارند، در این منطقه می‌تواند سهم اقتصادی خود را از ۱۷ میلیارد دلار به 52 میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.
  • هند، که بازار هدف برای لیبرا است، در حال حاضر ۱۹۰ میلیون نفر جمعیت دارد، دومین بازار بزرگ جهان پس از چین است.

عدم داشتن حساب بانکی

 این نقشه، کشورهایی را نشان می دهد که کمتر از 15 درصد جمعیتشان، افرادی هستند که حساب بانکی دارند.

بنابراین، حالا که یک ایده مختصر از جمعیت افرادی که حساب بانکی ندارند، داریم، اجازه دهید نگاهی به این بیندازیم که فیس بوک چگونه می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

ما در عصر دیجیتال به خوبی زندگی می‌کنیم. این فقط یک جمله کلیشه‌ای نیست. همانطور که مقاله سفید لیبرا می‌گوید،

” ظهور اینترنت و باند وسیع موبایل، به میلیاردها نفر در سطح جهانی اختیار داده تا به دانش و اطلاعات جهان، ارتباطات با وفاداری بالا و طیف گسترده‌ای از خدمات ارزان‌تر و راحت‌تر دسترسی داشته باشند. این خدمات در حال حاضر با استفاده از ۴۰ گوشی هوشمند از تقریبا هر جایی در جهان در دسترس هستند.”

بیایید به برخی از اعداد نگاه کنیم تا بفهمیم چرا این یک اغراق نیست.

  • تعداد کاربران تلفن همراه در سال ۲۰۱۸، ۵.۱۳۵ میلیارد و رشد ۴ درصد در سال است.
  • تعداد کاربران اینترنت در سال ۲۰۱۸ به میزان ۴.۰۲۱ میلیارد و رشد ۷ درصد در سال است.
  • تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ به میزان ۳.۱۹۶ میلیارد و رشد ۱۳ درصد در سال است.
  • چهار میلیارد از کاربران اینترنت جهان، یک میلیارد سال را در سال ۲۰۱۸ به صورت آنلاین سپری کردند
  • فیس بوک به تنهایی ۲.۳۸ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
  • بیش‌ترین جمعیت در فیسبوک از هند، با بیش از ۲۷۰ میلیون کاربر و به دنبال آن۲۱۰ میلیون نفر از آمریکا است.

این جایی است که فیس بوک در حال برنامه‌ریزی برای گذاشتن بیش‌ترین تاثیر از طریق لیبرا است. برخلاف سایر پروژه‌های ارزهای دیجیتال، فیس بوک پیش از این، یک کاربر بسیار قوی دارد و نیازی ندارد از ابتدا شروع کند. آن‌ها می‌توانند از ۲.۳۸ میلیارد کاربر برای اتخاذ میزان تاثیر استفاده کرده و آن را به جریان اصلی تبدیل کنند. در مقایسه، تنها 2.5 میلیون نفر جمعیت دارند

 فیس بوک و انتشار لیبرا 

 بنابراین سوال بعدی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا فیس بوک به احتمال زیاد قادر خواهد بود تا کاربر خود را متقاعد کند تا لیبرا را بپذیرد. برای درک این موضوع، بیایید به نظریه بازی هماهنگی نگاه کنیم:

  • (A، A) حالت افرادی است که از لیبرا استفاده نمی‌کنند.
  • (B,B) حالت افرادی است که از لیبرا استفاده می‌کنند.

اگر فیس بوک می‌تواند اکثریت وسیعی از کاربران خود را متقاعد کند که از لیبرا استفاده کنند، قادر به متقاعد کردن دوستان و خانواده خود برای پیروی به طور خودکار و شروع استفاده از لیبرا، به عبارت دیگر، حرکت از (A، A) به (B، B) خواهند بود.

لیبرا فیس بوک چیست؟

براساس گزارش مقاله سفید، ” لیبرا یک ارز جهانی ساده و زیرساخت‌ مالی است که به میلیاردها نفر کمک می‌کند.”

پنج مولفه / ویژگی اساسی برای لیبرا در ماه دسامبر وجود دارد:

  • ساخته‌شده بر روی یک زنجیره بلوکی امن، مقیاس پذیر و قابل‌اعتماد.
  • این یک استیبل کوین است که به وسیله ذخیره دارایی‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.
  • توسط انجمن مستقل لیبرا اداره می‌شود.
  • از مکانیزم اجماع لیبرا بی اف تی استفاده می‌کند.
  • کدگذاری قرارداد هوشمند از طریق “جابه‌جایی” زبان برنامه‌نویسی انجام می‌شود.

هدف از فیس بوک داشتن ۱۰۰ عضو در انجمن لیبرا قبل از راه‌اندازی است که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ آغاز شد. قدرت تصمیم‌گیری نهایی در ارتباط با این اتحادیه است، اما فیس بوک تا سال ۲۰۱۹ یک نقش رهبری را حفظ خواهد کرد. با این حال، مقاله سفید بیان می‌کند که زمانی که شبکه راه‌اندازی شود، تمام اعضای انجمن دارای تعهدات، امتیازات و تعهدات مالی به عنوان هر عضو اصلی دیگر خواهند بود. تمام همتایان آن دارای قدرت اداره مساوی خواهند بود. فیس بوک یک کیف پول دیجیتال به نام “کالیبرا” ساخته‌است که برای تعامل با لیبرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با استفاده از کالیبرا، لیبرا را از طریق گوشی هوشمند خود ارسال کنند. برای ارسال پول به کیف پول کالیبرا، فیس بوک به شما این امکان را می‌دهد که از فهرستی از ارائه دهندگان پرداخت مانند مستر کارت، ویزا، پی پال و استرایپ انتخاب کنید. مردم همچنین قادر خواهند بود تا دلار آمریکا را به خاطر کیف پول دیجیتالی شان، با رفتن به بازارهای ارز محلی و یا به صورت آنلاین، به لیبرا تبدیل کنند.

بلاکچین لیبرا

 بلاکچین لیبرا به معنای واقعی کلمه “زنجیره بلوکی”  نیست. تیم فیس بوک تصمیم گرفت تا زنجیره خود را برای برآورده کردن الزامات زیر کدگذاری کند:

  • باید توانایی مقیاس گذاری در برابر میلیاردها حساب را داشته باشد. این امر نیازمند توان عملیاتی بالا، تاخیر پایین، و یک سیستم ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا است.
  • باید به شدت ایمن باشد تا امنیت مالی و داده‌های مالی تضمین شود.
  • باید انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند حاکمیت اکو سیستم را به همراه نوآوری آینده در خدمات مالی به قدرت برساند.

زنجیره بلوکی می‌تواند به طور گسترده به موارد زیر طبقه‌بندی شود:

  • بلاک چین با محوز دسترسی
  • بلاک چین بدون محوز دسترسی

بیت کوین و اتریوم، هر دو نمونه‌هایی از یک زنجیره عمومی با مجوز دسترسی هستند. هر کسی می‌تواند تعدادی دستگاه استخراج بخرد و در هر کدام از این اکوسیستم‌ها یک استخراج گر شود. با این حال، ریپل یک شبکه بلاک چین با محوز است چون نه تنها هر کس می‌تواند بخشی از شبکه آن شود. تنها بانک‌ها یا موسسات مالی که توسط آن‌ها بازبینی شده‌اند، می‌توانند به بخشی از این شبکه تبدیل شوند.

زنجیره های عمومی با محوز بسیار غیر متمرکز هستند اما بسیار کندتر از زمانی هستند که تعداد زیادی از گره‌ها را دارند. زنجیره های بلوکی خصوصی، سریع‌تر هستند اما به اندازه همتایان عمومی، غیر متمرکز نیستند.

لیبرا به عنوان زنجیره بلوکی شروع به کار خواهد کرد، با انجمن لیبرا از سلامت کلی شبکه مراقبت می‌کند. هدف آن‌ها تبدیل شدن به یک زنجیره با محوز در نهایت است. با این حال، آن‌ها تایید می‌کنند که موانعی وجود دارند که باید قبل از این که بتوانند این کار را انجام دهند، برطرف شوند. در حال حاضر، هیچ راه‌حل قطعی وجود ندارد که بتواند ” مقیاس، ثبات و امنیت لازم برای حمایت از میلیون ها انسان و معاملات در سراسر جهان از طریق شبکه عمومی را کنترل کند. انجمن لیبرا همکاری نزدیکی با جامعه “لیبرا” برای تحقیق و بررسی راه‌هایی برای اجرای این انتقال از بلاکچین بدون محوز دسترسی به بلاکچین با محوز دسترسی دارد. این تحقیق در عرض پنج سال شروع اجرای لیبرا انجام می گیرد.

آیا زنجیره بلوکی لیبرا از نظر فنی یک زنجیره بلوکی است؟

زنجیره بلوکی مجموعه ای از بلوک هایی است که حاوی داده های زمان بندی شده است و هر بلوک به بلوک دیگری مرتبط است. داده‌ها درون بلوک امن نگه‌داشته می‌شوند. استخراج گران در بیت کوین و اتریوم، داده‌های تراکنش را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در بلوک‌ها قرار داده و آن‌ها را از طریق مکانیزم اجماع اثبات کار به زنجیره بلوکی اضافه می‌کنند.

تراکنش هایی که در لیبرا انجام می‌شود، ترتیبی را شکل خواهند داد (اعداد صحیح همیشه در حال افزایش) که در درخت های مرکل ذخیره خواهند شد.

ساختار داده هایی که در بالا می‌بینید، یک درخت مرکل است. در دیاگرام نشان‌داده‌شده، هش ۰ – ۰ و هش 0 – ۱، فرزندان هش ۰ هستند که به عنوان والد شناخته می‌شود. شما می‌توانید کودکان را از هش والد به دست آورید. هش به نام ریشه نیز شناخته می‌شود و شما می‌توانید کل درخت را از طریق ریشه به دست آورید.

در لیبرا، ریشه درخت مرکل شان، دارای ارزش تایید کننده است که مشابه با هش بلوک در یک زنجیره بلوکی نرمال است. تایید کننده تراکنش ها به تایید کننده تراکنش های قبلی بستگی دارد.

هش در درخت مرکل

ساختار تراکنش libra و هزینه‌ها

یک تراکنش معمول لیبرا به صورت زیر است:

  • آدرس حساب فرستنده تراکنش.
  • کلید عمومی که مربوط به کلید خصوصی است که برای امضای تراکنش استفاده می‌شود.
  • یک اسکریپت که در حرکت به منظور اجرای تراکنش ها به همراه آرگومان (در صورت نیاز) کدگذاری می‌شود.
  • قیمت انرژی یا هزینه‌های مربوط به معامله.
  • محدودیت انرژی مصرفی تراکنش. حداکثر مقدار هزینه ای است که تراکنش می‌تواند قبل از اینکه متوقف شود، خرج کند.
  • عدد صحیح بدون علامت که باید برابر شماره توالی از حساب لیبرا فرستنده باشد. پس از اجرای این معامله، شماره توالی توسط یکی افزایش می‌یابد.

لیبرا، مانند اتریوم، روی یک مدل کار می‌کند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، تمام تراکنش ها و عملیات قراردادهای هوشمند، انرژی را مصرف می‌کنند. هر چه قرارداد هوشمند پیچیده‌تر باشد،انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. مقدار انرژی مصرفی، براساس قیمت انرژی که پس از آن باید از طریق فرستنده دریافت شود، به لیبرا تبدیل خواهد شد. هر قرارداد هوشمند، محدودیت مربوط به خود را دارد. این قرارداد تا زمانی که تمام برق مرتبط مصرف شود اجرا خواهد شد و پس از آن متوقف خواهد شد و به فاز قبلی خود باز می‌گردد.

این مدل احتمالا مشابه اتریوم برای تقویت پذیرش و مقبولیت ساخته شده‌است. از آنجا که اتریوم، محبوب‌ترین قرارداد در دنیا است، توسعه دهندگان قادر خواهند بود از سیستم لیبرا به دلیل تشابه نسبی استفاده کنند. لیبرا همچنین “هزینه های پایین” را نیز وعده داده است.

ویژگی ها و خصوصیات استیبل کوین ارز فیس بوک

لیبرا، یک استیبل کوین است که توسط “لیبرا رزرو” پشتیبانی می‌شود، که ذخیره‌ای از دارایی‌های حقیقی است. این دارایی‌ها “مجموعه‌ای از دارایی‌های با نوسان پایین، مانند سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار دولتی کوتاه‌مدت در ارز از بانک‌های مرکزی ثابت و قابل‌اطمینان” خواهند بود. بنابراین، بیایید درک کنیم که چرا فیس بوک یک ساختار استیبل کوین را انتخاب کرده و چگونه کار می‌کند.

این ارز دیجیتال باید سه نقش زیر را انجام دهد:

  • وسیله معامله
  • واحد حساب
  • ذخیره ارزش

در حالی که ارزهای دیجیتال، کار بزرگی را به عنوان وسیله معامله انجام می‌دهند، اما به عنوان یک واحد حساب و ذخیره ارزش که در آن به طرز رقت‌انگیزی متزلزل می‌شودمحسوب نمی شوند. دلیل؟ به اندازه کافی پایدار نیست، اگر چیزی دارید که بی‌نهایت فرار است، آیا به آن به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش اعتماد می کنید؟

آیا می‌خواهید پولتان را به طور ایمن در یک دارایی سرمایه‌گذاری کنید که ممکن است؛ نیمی از ارزش فعلی خود را در ۲۴ ساعت بدست آورد؟

در حقیقت اجازه دهید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم به دلیل نوسانات ارزهای دیجیتال و مزایای اصلی استیبل کوین ها چیست؟

  • در حالی که تجار از این نوسان سود می‌برند تا سود خود را به دست آورند، واقعیت این است که آن‌ها می‌توانند با نگاه نکردن به صفحه، تمام پول خود را از دست بدهند.
  • بیشتر این صرافی های ارز دیجیتال از کمک‌های مالی پشتیبانی نمی‌کنند، به همین دلیل است که لازم است یک استیبل کوین داشته باشیم که در آن معامله گران بتوانند سود خود را دست‌نخورده نگه دارند.
  • ارزهای دیجیتال برای قراردادهای مبتنی بر زمان ایده‌آل نیستند. اگر یک نفر ۱ بیت کوین را در رویدادی که در یک سال رخ می‌دهد شرط ببندد، پس آن‌ها خود را در معرض دو خطر بزرگ قرار می‌دهند. اول اینکه ممکن است این رویداد به هیچ وجه رخ ندهد و ثانیا ارزش بیت کوین ها ممکن است در آن زمان کاهش یابد. این نوسان انجام یک ارزیابی ریسک مناسب را بسیار دشوار می‌کند.
  • در نهایت، به خاطر تمایل به پذیرش گسترده، استیبل کوین ها شاید بهترین شکل ارزهای دیجیتال باشند که این نقش را ایفا کند. این شاید مهم‌ترین دلیل برای این باشد که چرا فیس بوک تمایل دارد که لیبرا به عنوان یک استیبل کوین باشد. برای بالا بردن پذیرش و تبدیل شدن به یک “ارز دیجیتال جهانی”، لیبرا به یک استیبل کوین تبدیل شد.

پس، ثبات از کجا می‌آید؟ برای آن، ما باید ایده “تارنماها(Pegs)” را درک کنیم.

درک تارنماها

استیبل کوین ها، ثبات خود را از تارنماها به دست می‌آورند. به گفته ویکی‌پدیا:

نرخ ارز ثابت، که گاهی نرخ مبادله ثابت نامیده می‌شود، نوعی از نرخ ارز است که در آن ارزش ارز دیجیتال در برابر ارزش ارز دیجیتال دیگر، سبدی از سایر ارزها و یا معیار دیگر ارزش مانند طلا تعیین می‌شود.”

یک تارنما برای حفظ ارزش یک ارز دیجیتال با تثبیت مستقیم ارزش آن در یک نسبت از پیش تعیین‌شده به یک ارز دیجیتال دیگر با ثبات یا بیشتر از ارز بین‌المللی به کار رود.

این روش برای اقتصادهای کوچک، اقتصادهایی که در درجه اول به ارزهای خارجی وام می دهند و در آن تجارت خارجی بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی خود را تشکیل می دهند، مفید است.

انواع استیبل کوین ها

سه نوع استیبل کوین وجود دارد:

  • وثیقه فیات
  • وثیقه کریپتو
  • غیر وثیقه ای

استیبل کوین از نوع وثیقه فیات

وثیقه فیات احتمالا ساده ترین اجرای استیبل کوین های پایدار است. روشی که آن کار می‌کند، نسبتا ساده است. مقدار معینی از فیات که به عنوان وثیقه و سکه به حساب می‌آیند، ۱ به ۱ صادر می‌شوند. به جای ارز دیجیتال، فیات، طلا، نقره، نفت و غیره نیز می‌تواند به عنوان وثیقه حفظ شود.

تتر احتمالا بهترین نمونه از این پول است و همچنین رایج‌ترین سکه‌ای است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیبرا همچنین یک استیبل کوین وثیقه فیات است.

با این حال، برخلاف تتر، ارزش لیبرا به همان شکل نوسان خواهد کرد که دلار آمریکا در مقایسه با یورو یا ین در هر روز متفاوت تغییر خواهد کرد. یک سیستم از صرافی ها برای کاربران جهت تبدیل فیات به لیبرا تاسیس خواهد شد.

استیبل کوین از نوع وثیقه کریپتو

استیبل کوین های وثیقه کریپتو در واقع تقریبا شبیه سکه‌های وثیقه فیات هستند … با یک تمایز بزرگ. به جای استفاده از فیات، از ارز دیجیتال دیگر استفاده می‌کنند.

با این حال، همه ما می‌دانیم که ارزهای دیجیتال، بر خلاف ارز فیات (نسبتا) ناپایدار هستند، پس چگونه این سیستم کار می‌کند؟پاسخ به این سوال “وثیقه بیش از حد” است، بنابراین، اگر شما استیبل کوین هایی به ارزش۱۰۰ دلار می‌خواهید، پس باید ۲۰۰ دلار اتر واریز کنید. این یک نسبت ساده ۱: ۱ نیست.

استیبل کوین از نوع غیر وثیقه ای

در نهایت، ما استیبل کوین های غیروثیقه ای داریم. اینها سکه‌هایی هستند که هیچ چیز آن ها را مورد حمایت قرار نمی دهد. اگر در مورد آن فکر کنید، یک ارز خصوصی منتشر شده، غیر وثیقه ای و ثابت می‌تواند یک چالش اساسی برای تسلط پول فیات در نظر گرفته شود.

اما چگونه این عمل را انجام می‌دهد؟

در سال ۲۰۱۴، رابرت سامس با مفهوم سهام سیگنوریج یا حق الضرب به وجود آمد و براساس یک ایده ساده است. ایجاد یک قرارداد هوشمندانه که به عنوان یک بانک مرکزی با تنها یک سیاست عمل می‌کند، یک ارز را صادر می‌کند که همیشه با ۱ دلار معامله می‌شود.

پس اگر سکه‌ای در ۲ دلار معامله کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ از آنجا که قیمت بالا است، قرارداد هوشمند به طور خودکار تعداد بیشتری از سکه‌ها برای افزایش عرضه و پایین آمدن قیمت ها را ایجاد می‌کند. سود اضافی که در قرارداد هوشمند باقی می‌ماند، سیگنوریج یا حق الضرب نامیده می‌شود.

جزییات در مورد استیبل کوین libra

یک شبکه توزیع شده جغرافیایی از متولیان، این دارایی‌ها را در لیبرا رزرو نگهداری خواهد کرد. متولیان هم درجه‌بندی اعتبار سرمایه‌گذاری دارند و هم امنیت و هم تمرکززدایی از دارایی‌ها را فراهم می‌کنند. علاقه به دارایی‌های رزرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

  • هزینه‌های سیستم را پوشش می دهد.
  • هزینه های پایین را تامین می کند.
  • سود سهام به سرمایه گذاران (انجمن لیبرا) که سرمایه را برای شروع به کار بردن این اکو سیستم فراهم کرده‌است.

کاربران لیبرا هیچگونه بازده ای از این سیستم دریافت نخواهند کرد. قوانین تخصیص منافع پیشاپیش تنظیم خواهد شد و تحت نظارت انجمن لیبرا قرار خواهد گرفت.

خرید ارز دیجیتال لیبرا فیس بوک

تاکنون هیچ کدام از صرافی های ارز دیجیتال اعلامیه مبنی بر این که این صرافی ارز خرید و فروش لیبرا پشتیبانی می کند اعلام نکرده است. یابد صبر کرد و دید در اینده و در زمان اعلام عمومی عرضه لیبرا کدام صرافی اجازه خرید و فروش این ارز را خواهد داشت.البته طبق اطلاعیه ای که خود شرکت فیس بوک منتشر کرده است ممکن است خرید لیبرا در صرافی که خود شرکت فیس بوک راه اندازی می کند خرید و فروش شود.

برای آشنایی بیشتر با موضوعات ارزهای دیجیتال سری به مقاله آموزش بیت کوین بزنید.